Strona główna » Bieżąca sytuacja w zakresie doręczania przesyłek pocztowych w USA | International service update – United States of America < powrót

Bieżąca sytuacja w zakresie doręczania przesyłek pocztowych w USA | International service update – United States of America

Aktualność z dnia: 19.03.2015

USA17 marca 2015 r. Światowy Związek Pocztowy przekazał pilny komunikat Poczty Amerykańskiej w sprawie aktualnej sytuacji związanej z przyjmowaniem przez nią przesyłek pocztowych z zagranicy.

Poczta Amerykańska informuje, że kontynuuje prace nad rozwiązaniem problemów, spowodowanych w ostatnich tygodniach wyjątkowo niekorzystnymi warunkami pogodowymi oraz dużą liczbą nadchodzących przesyłek, i jednoczesną koniecznością zmiany firmy świadczącej obsługę naziemną na lotnisku Johna Fitzgeralda Kennedy’ego (JFK) w Nowym Jorku. Poczta Amerykańska koordynuje działania przewoźników lotniczych i obsługi naziemnej lotniska JFK mające na celu jak najszybsze przekazanie i opracowanie zaległych ładunków pocztowych.

Urząd Wymiany Poczty Amerykańskiej usytuowany na lotnisku  JFK działa obecnie, w uruchomionym specjalnie na potrzeby zaległych ładunków pocztowych, całodobowym trybie pracy i współpracuje z amerykańskim urzędem celnym. Ze względu na rozmiary powstałych zaległości, nadal nie jest w stanie podać przewidywanego terminu całkowitego unormowania sytuacji w zakresie przyjmowania poczty nadchodzącej z zagranicy.

Dlatego, zarówno Poczta Polska, jak i inni zagraniczni operatorzy pocztowi mogą nadal doświadczać trudności w przekazywaniu przesyłek do USA. Uruchomiliśmy alternatywne rozwiązania przewozowe na trasie do USA (bez pośrednictwa obsługi naziemnej lotniska JKF), dzięki którym terminy przekazywania naszych ładunków wysłanych do Poczty Amerykańskiej w marcu b.r. uległy pewnej poprawie.

Poczta Polska ponownie przeprasza swoich klientów za niedogodności związane z wydłużonym czasem realizacji usług pocztowych do Stanów Zjednoczonych.

On 17 March 2015 the Universal Postal Union circulated an emergency message from the United States Postal Service concerning the current situation related to accepting mail incoming from abroad.

The United States Postal Service continues to work on solving the mail handover issues caused in recent weeks by exceptionally unfavourable weather conditions combined with a significant increase in volume of incoming mail and a change of Ground Handling Services at the John Fitzgerald Kennedy (JFK) airport in New York.  The USPS also coordinates actions taken by air carriers and ground handling services at the JFK airport to remedy the situation and speed up the handover and processing of the built-up mail.

The USPS Office of Exchange at the JFK airport currently operates 24 hours a day to support processing the inbound mail volumes as quickly as possible.  It is also working with US Customs on speeding up the flow of mail.  However, due to the size of the backlog, at the moment the USPS is not able to provide the anticipated date when the situation will be restored to normal.

Therefore, both Poczta Polska and other foreign postal operators may still experience difficulties in transferring mail to the US.

In view of these difficulties, as of March Poczta Polska has been sending mail to the US via alternative routes, bypassing the ground handling services at the JFK airport, which allows our mail to reach the USPS somewhat faster.

Once again, we apologize to our customers for the inconvenience associated with prolonged delivery times of mail destined for the US.