Strona główna » Biznes » Logistyka gotówki » Obrót Gotówki dla Banków< powrót

Obrót Gotówki dla Banków

Share on FacebookShare on Google+

Poczta Polska S.A. jest jednym z liderów na krajowym rynku obsługi gotówki, świadczącym specjalistyczne usługi odbioru i konwojowania wartości pieniężnych, sortowania i przeliczania gotówki w sieci nowocześnie wyposażonych liczarni, weryfikacji autentyczności znaków pieniężnych oraz przekazywania wpłat na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.

Składanie zamówień oraz monitorowanie usługi może odbywać się poprzez serwis transakcyjny, dzięki któremu Klienci zyskują możliwość:

  • samodzielnego składania zamówień przez oddziały,
  • autoryzacji zamówień przez centralę,
  • śledzenia statusu złożonych zamówień,
  • wglądu do historii zamówień oraz
  • generowania raportów.

Alternatywą jest współpraca z systemem bankowym Klienta bądź tzw. wymiana danych między systemami.

Wszystkie czynności związane z obsługą obrotu gotówkowego realizowane są zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi oraz procedurami bankowymi.

Share on FacebookShare on Google+

Procesowanie Gotówki

Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi wartości pieniężnych, będących własnością klienta znajdujących się w depozycie Poczty Polskiej S.A..

  • Przeliczenie gotówki znajdującej się w pakiecie w sortowni lub przygotowanie pakietu z gotówki znajdującej się w depozycie w sortowni.
  • Przekazanie do banku (w którym klient ma rachunek) informacji o rzeczywistej wartości depozytu.
  • Przechowywaniu w depozycie, gotówki po przeliczeniu w sortowni.

 

Cash In Transit – Konwojowanie

Usługa obejmuje konwojowanie wartości pieniężnych, będących własnością klienta, polegające na odbiorze, dostarczaniu oraz transporcie wartości pieniężnych w formie zamkniętej z miejsc i do miejsc wskazanych przez klienta.

 

KORZYŚCI

  • Usługa dostosowana do potrzeb klienta.
  • Usługi mogą być realizowane w trybie standardowym lub nadzwyczajnym (awaryjnym).
  • Indywidualna wycena.
Share on FacebookShare on Google+

Usługa polega na przejęciu od klienta pełnej odpowiedzialności za proces obsługi gotówkowej, od chwili jej przyjęcia we wskazanej lokalizacji (wpłata zamknięta) do momentu uznania rachunku bankowego kontrahenta, lub od chwili uznania rachunku Poczty Polskiej do chwili wypłaty gotówki we wskazanej lokalizacji (wypłata zamknięta). Istotną cechą tej usługi jest przejmowanie gotówki w momencie wpłaty oraz realizacji wypłat z zasobów gotówkowych Poczty Polskiej.

Przeliczenie oraz weryfikacja wartościowa i ilościowa gotówki we wpłacie zamkniętej oraz przygotowywanie pakietów z wypłatą zamkniętą, bądź wymianą odbywa się w liczarniach.
Usługa jest zwolniona z VAT.

KORZYŚCI

  • Brak kosztów pieniądza.
  • Bank nie ponosi kosztów utrzymania w swoich strukturach skarbca i liczarni.
  • Usługa dostosowana do potrzeb klienta.
  • Usługi mogą być realizowane w trybie standardowym lub nadzwyczajnym.
  • Bank nie ponosi kosztów operacyjnych zarządzania gotówka w skarbcach.
  • Obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.
Share on FacebookShare on Google+

Obsługa bankomatów i wpłatomatów jest specjalistyczną usługą adresowaną zarówno do banków  jak i do operatorów urządzeń dualnych.

Bankomaty:

    • zasilanie – przygotowanie kaset bankomatowych w liczarni, transport, umieszczenie kasety w bankomacie,
    • odsilenie – wyjęcie kaset bankomatowych, transport, przeliczenie pozostałości gotówki w kasecie,
    • serwis podstawowy,
    • raportowanie.

Wpłatomaty:

    • odsilenie – wyjęcie kaset, transport do liczarni, rozliczenie,
    • serwis podstawowy,
    • raportowanie.

Wrzutnie:

    • odbiór wartości, transport i przeliczenie,
    • serwis podstawowy,
    • raportowanie.

Oferujemy również kompleksową obsługę kaset bankomatowych:

  • wszystkie czynności związane z napełnianiem, rozładowaniem, rozliczaniem oraz transportem kaset.
Share on FacebookShare on Google+

Poczta Polska S.A. na rynku obsługi gotówki plasuje się w gronie największych firm w Polsce. Obrót gotówki własnej oraz klientów odbywa się w sieci liczarni wyposażonych w nowoczesne technicznie urządzenia.

Stała i wykwalifikowana załoga posiada duże doświadczenie w całym procesie obsługi gotówki: sortowania, przeliczania wartości czy weryfikacji autentyczności.

Zapewniamy kompleksową obsługę obrotu gotówkowego oraz pełna wygodę.

Klient dokonuje wpłaty (wpłata zamknięta) w miejscu dogodnym dla siebie, wyłata gotówki klientowi (wypłata zamknięta) również realizowana jest w miejscu wyznaczonym przez klienta.

Obsługa gotówkowa jest realizowana przez upoważnionych do tego pracowników w miejscach wyznaczonych przez klienta:

  • Placówkach Poczt Polskiej S.A.
  • Innych Kasach Poczty Polskiej S.A.
  • Innych miejscach wyznaczonych przez Klienta np. własny lokal itp.