Strona główna » Co piątą paczkę klienci odbierają w sieci punktów odbioru Poczty Polskiej < powrót

Co piątą paczkę klienci odbierają w sieci punktów odbioru Poczty Polskiej

Aktualność z dnia: 10.01.2019
Share on Facebook

PSPO_StronaPP-BOXW grudniu 2018 r. klienci Poczty Polskiej korzystali z usługi Odbiór w PUNKCIE dwa razy częściej niż przed rokiem. Co piąta paczka była odbierana w pocztowej sieci click&collect, która obejmuje już 11 tys. punktów.

Sieć click&collect Poczty Polskiej, zgodnie z zapowiedziami, powiększyła się do 11 tys. punktów i obejmuje placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka i Freshmarket, oraz kioski i saloniki Ruchu. To największa tego typu sieć w całej Polsce. Dzięki niej klienci Poczty Polskiej mają możliwość odebrania swojej przesyłki w wybranym przez siebie miejscu o dogodnej dla siebie porze. Dostępność punktów sprawia, że klienci coraz częściej korzystają z tej formy odbierania zakupów internetowych.

W roku 2018 było ich o prawie 60% więcej niż w roku 2017, a w grudniu nawet dwukrotnie więcej niż rok wcześniej w tym samym okresie. Poczta Polska spodziewa się, że w tym roku dynamika przesyłek odbieranych w punktach wyniesie co najmniej  150%.

Dynamiczny wzrost liczby przesyłek zamawianych do punktów odbioru potwierdza, że przyjęta przez Pocztę strategia jest zgodna z oczekiwaniami klientów. Polacy cenią sobie wygodę zakupów i możliwość ich odebrania tam gdzie jest to najbardziej wygodne. Usługa Odbiór w PUNKCIE spełnia te oczekiwania, dlatego w najbliższych miesiącach Poczta Polska rozwinie sieć o kolejne kilkaset punktów.

Usługa odbioru paczki w punkcie jest bardzo prosta. Klient zamawiający przesyłkę otrzymuje od Poczty Polskiej powiadomienie o dostarczeniu paczki do wybranego punktu. SMS lub e-mail zawiera numer paczki oraz adres i kod odbioru. Na odebranie przesyłki klient ma 7 dni od chwili otrzymania powiadomienia. Oprócz tego, od chwili nadania aż do doręczenia paczki do wybranego punktu odbioru istnieje możliwość śledzenia przesyłki.

Sieć Odbiór w PUNKCIE to najszybciej rosnący kanał dostaw w Poczcie Polskiej. To klient decyduje gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę. Ma to szczególne znaczenie dla kupujących w e-sklepach, którzy większość dnia przebywają poza miejscem zamieszkania.