Strona główna » Darmowe śledzenie statusu przesyłek – eMonitoring < powrót

Darmowe śledzenie statusu przesyłek – eMonitoring

Aktualność z dnia: 06.04.2016

Śledzenie przesyłek to obecnie standardowe rozwiązanie, oferowane przez wszystkich kluczowych operatorów pocztowych i firmy kurierskiej. Klienci Poczty Polskiej mogą sprawdzić status swojej przesyłki rejestrowanej za pośrednictwem strony Poczty Polskiej lub za pomocą aplikacji mobilnej Envelo.

Po wpisaniu właściwego numeru nadawczego w eMonitoringu, pojawiają się dane (m.in.: nr przesyłki, data nadania, rodzaj przesyłki, placówka nadawcza, masa przesyłki, usługi komplementarne/dodatkowe dedykowane do przesyłki, a w przypadku przesyłek zagranicznych także kraj nadania i kraj przeznaczenia) i historia zdarzeń dla określonej przesyłki. Są one widoczne w systemie śledzenia przez 30 dni od daty wprowadzenia.

Wpisując nr przesyłki można obserwować status usługi realizowanej przez Pocztę Polską jak i większości operatorów zagranicznych*. W obrocie krajowym można obserwować status następujących usług: paczki pocztowej, PACZKI24, PACZKI48, Pocztexu, Paczki MINI, listu poleconego, listu wartościowego oraz przesyłki firmowej poleconej. W obrocie zagranicznym  – EMSu, GLOBAL Exprèsu, poleconego Worka M, paczki pocztowej i listu poleconego. W przypadku listów poleconych mogą być wyświetlane informacje o dniu nadania i doręczenia przesyłek, bez drogi ich przemieszczania.

Numer niezbędny do śledzenia przesyłki w systemie śledzenia znajduje się na potwierdzeniu nadania.

Korzyści:

  • monitorowanie statusu przesyłki jest bezpłatne,
  • możliwość śledzenia przesyłki od momentu nadania do chwili doręczenia do adresata albo odbiorcy przesyłki*,
  • w dowolnym momencie, wszędzie tam gdzie mamy dostęp do Internetu – za pomocą komputera (poczta-polska.pl) lub smartfona (aplikacja mobilna Envelo),
  • informacje mogą sprawdzić wszystkie osoby, którym klient przekaże nr przesyłki (np. członkowie rodziny).

*UWAGA!!

W przypadku przesyłek zagranicznych udostępniamy informacje do momentu wyjścia przesyłki z kraju. Dalsze losy przesyłki są możliwe do śledzenia w systemie Poczty Polskiej wyłącznie w przypadku, kiedy operator pocztowy kraju przeznaczenia przesyłki przekazuje dane o niej do międzynarodowego systemu śledzenia.