Strona główna » Korzystaj z usług Poczty Polskiej bez wychodzenia z domu < powrót

Korzystaj z usług Poczty Polskiej bez wychodzenia z domu

Aktualność z dnia: 26.03.2020
Share on Facebook

PP-baner300x300-2W czasach epidemii, gdzie wszyscy apelują by pozostać w domu, Poczta Polska oferuje klientom możliwość skorzystania z wielu swoich usług bez konieczności odwiedzania placówek pocztowych.

Jak wysłać list bądź paczkę nie odwiedzając placówki pocztowej?

Jeśli ktoś z naszych bliskich ma w najbliższym czasie urodziny, imieniny czy po prostu chcemy kogoś pozdrowić zachęcamy wszystkich do skorzystania z neokartki.  Udostępniamy możliwość wysłania życzeń i pozdrowień przy użyciu aplikacji mobilnej Envelo bądź za pośrednictwem strony internetowej: https://www.envelo.pl/e-kartka. Wystarczy wybrać kartkę lub zaprojektować ją samemu, np. wykorzystując własne zdjęcie, napisać życzenia oraz podać dane adresata. Adresat otrzyma życzenia wydrukowane na eleganckim błyszczącym papierze w kopercie wprost do skrzynki na listy. Neokartka to także świetna okazja do wysłania życzeń z okazji Świąt Wielkanocnych do bliskich i znajomych.

Jeśli zaś chcemy poświęcić bliskim nieco więcej czasu możemy napisać do nich tradycyjny list. Wystarczy parek kartek, koperta, długopis, trochę czasu i gotowe. A znaczek na list można zakupić za pośrednictwem strony internetowej: https://www.envelo.pl/e-znaczek-pocztowy/app/#/wybierz-znaczek, jego cena jest taka sama jak w placówce pocztowej. Proces zakupowy kończy się płatnością internetową. Po opłaceniu znaczka otrzymujesz e-mail, w którym znajduje się link do pobrania znaczków. Znaczek można wydrukować w domu na zwykłej kartce papieru, etykietach samoprzylepnych lub nawet bezpośrednio na kopercie, a list wrzucić do skrzynki pocztowej. Najbliższa skrzynkę pocztową, którą możesz minąć przy okazji codziennego spaceru z rodziną możesz znaleźć na stronie: https://skrzynki.poczta-polska.pl/.

Gdy zaś masz potrzebę wysłać paczkę skorzystaj z możliwości zamówienia kuriera Poczty Polskiej, który odbierze paczkę od Ciebie z domu. Zamówienia kuriera możesz dokonać szybko i prosto dzięki dedykowanemu formularzowi dostępnemu na stronie: https://www.pocztex.pl/zamow-kuriera/. Jeśli chcesz skrócić czas obsługi przez kuriera możesz wcześniej przygotować nalepkę adresową na paczkę. Wystarczy wejść na stronę: www.poczta-polska.pl/nadaj wprowadzić niezbędne dane, pobrać pdf i wydrukować nalepkę. Wtedy tylko przekażesz kurierowi paczkę i dokonasz płatności.

Co możesz zrobić, gdy masz awizowaną przesyłkę albo przekaz pocztowy?

W przypadku awizacji przesyłki możesz skorzystać z usługi przechowywania przesyłek. Przesyłki przechowujemy w placówce maksymalnie 14 dni licząc od dnia następnego po upływie terminu odbioru przesyłki. Usługa dedykowana jest do awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki), z wyłączeniem:

  • przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych w trybie np.: kpa, kpc, kpk, Ordynacji podatkowej,
  • Pocztex, Paczki+, PACZKI24, PACZKI48,
  • paczek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego oraz próbek z mlekiem.

Dodatkowo umożliwiamy także adresatom przekazów złożenie dyspozycji żądania przechowywania przekazu pocztowego przez 7 dni roboczych co razem z czasem podstawowego odbioru daje aż 21 dni roboczych na odbiór przekazu.

Zlecenie przechowywania przesyłek i przekazów pocztowych można złożyć przez stronę internetową: https://eformularze.poczta-polska.pl/zlecenie-przechowywania/.

Jak zapłacić mandat bez wychodzenia z domu?

By zapłacić mandat wystarczy wejść na stronę: poczta-polska.zaplacmandat.pl i podać kwotę, serię i numer mandatu oraz dane osobowe. I gotowe. Pozostałe pola, takie jak numer rachunku oraz odbiorca, uzupełnione zostaną automatycznie. Dzięki temu masz pewność, że nie popełnisz żadnego błędu, a środki trafią na czas do właściwego urzędu skarbowego. Po zakończeniu transakcji na podany w formularzu adres e-mail otrzymasz potwierdzenie zrealizowania płatności.

Jak dostarczyć komuś gotówkę pod dowolny adres w Polsce?

Przekaz pocztowy bądź Ekspres Pieniężny to prosty i wygodny sposób szybkiego przesłania środków pieniężnych  pod dowolny adres w Polsce. Znakomicie sprawdza się w awaryjnych sytuacjach – zawsze wtedy, gdy nagle musisz wysłać komuś potrzebne środki. To nie przelew na konto czy na kartę, ale gotówka do ręki.

Z Ekspresu Pieniężnego i Przekazu pocztowego możesz skorzystać przez Internet na stronie internetowej: https://www.pzw.poczta-polska.pl/MKPWWW/NadawaniePrzekazow.aspx Ekspres Pieniężny realizujemy przez wypłatę w dowolnej placówce już od 10 minut od nadania lub doręczmy pod adres w gwarantowanych terminach. Jeżeli nie ma pilnej potrzeby przekazania środków możesz skorzystać z usługi przekazu pocztowego, który doręczymy w ciągu 2-3 dni od nadania. Kolejnym, istotnym atutem korzystania z tych usług przez Internet jest niższa opłata za usługę. Płatności za usługę możesz dokonać z wykorzystaniem bramki płatności lub przez zlecenie zwykłego przelewu. Po opłaceniu usługi otrzymasz e-mail, w którym znajduje się link dowód potwierdzenia nadania.

W przypadku korzystania z usługi Ekspres Pieniężny „na teraz” i podaniu nr telefonu adresata, Poczta Polska poinformuje, adresata o identyfikatorze niezbędnym do wypłaty Ekspresu Pieniężnego w dowolnej placówce pocztowej. W przeciwnym przypadku to na nadawcy ciąży obowiązek poinformowania adresata o identyfikatorze Ekspresu Pieniężnego niezbędnego do wypłaty.

Jak załatwić sprawy abonamentu RTV bez wychodzenia z domu?

Posiadacz odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego zobowiązany jest do opłacenia abonamentu RTV do 25 dnia danego miesiąca.  Opłata może być uiszczona z góry za cały rok lub za wybrane kolejne miesiące. Dla wszystkich tych którzy opłacają abonament RTV przypominamy, że płatności mogą dokonać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej: https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Oplacenie.

Dla nowych posiadaczy odbiornika radiofonicznego albo telewizyjnego, którzy zobowiązani są do jego rejestracji w ciągu 14 dni od wejścia w jego posiadanie i regularnego wnoszenia opłat abonamentowych, umożliwiamy także dokonanie rejestracji odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego na stronie: https://rtv.poczta-polska.pl/?action=GetRegFrm.

Dodatkowo możesz także dokonać zmiany swoich danych oraz dokonać wyrejestrowania odbiornika pod linkiem: https://rtv.poczta-polska.pl/?action=Delete.

Szczegółowe informacje o abonamencie RTV oraz dane kontaktowe dedykowane do obsługi abonamentu RTV dostępne są na stronie: https://rtv.poczta-polska.pl/.