Strona główna » O firmie » Nagrody i wyróżnienia < powrót

Nagrody i wyróżnienia

Poczta Polska od 465 lat służy polskiemu społeczeństwu i jest jego częścią. Dzięki temu cieszymy się wyjątkowym w skali kraju zaufaniem.

Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez niezależne agencje badawcze, rankingi biznesowe oraz prestiżowe nagrody i wyróżnienia, jakich jesteśmy laureatami.

Nasze osiągnięcia:

Poczta Polska od 465 lat służy polskiemu społeczeństwu i jest jego częścią. Dzięki temu cieszymy się wyjątkowym w skali kraju zaufaniem.

Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez niezależne agencje badawcze, rankingi biznesowe oraz prestiżowe nagrody i wyróżnienia, jakich jesteśmy laureatami.

Nasze osiągnięcia:


Poczta Polska została wyróżniona w XX edycji ogólnopolskiego plebiscytu Laur Konsumenta/Laur Klienta. Certyfikat Złoty Laur Klienta 2024 przyznano Spółce za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii odpowiedzialna marka/firma. To nagroda prestiżowa i szcze­gólnie cenna, gdyż przyznają ją sami klienci, potwierdzając mocną pozycję rynkową, dużą rozpoznawalność mar­ki i przede wszystkim wysoką ocenę oferty.


Poczta Polska zwycięża w rankingu Top Marka! Podobnie jak i rok temu, Poczta Polska została laureatem w prestiżowym konkursie „Top Marka”, organizowanym przez Magazyn Press i PSMM Monitoring & More. To już 6. nagroda dla Spółki w kategorii Firmy Kurierskie.


Poczta Polska otrzymała wyróżnienie Giganci Biznesu za wprowadzenie Q-Doręczeń. Kapituła konkursowa nagradza marki, instytucje i osobowości, które przyczyniają się do bezpieczeństwa kraju, a także aktywnie wspierają i rozwijają jej potencjał społeczno-gospodarczy oraz ekonomiczno-biznesowy.


Poczta Polska została doceniona w konkursie TechnoBiznes 2023 za wdrożenie usług doręczenia elektronicznego będącego innowacyjnym rozwiązaniem, przenoszącym list polecony do przestrzeni internetowej. Poczta Polska jako pierwsza w kraju wprowadziła usługi elektronicznego doręczenia (e-Doręczenia i Q-Doręczenia) oraz system  teleinformatyczny do wymiany korespondencji, dostępny dla wszystkich obywateli, firm oraz podmiotów publicznych.


https://d2xhqqdaxyaju6.cloudfront.net/file/attachment-s/2388192/d/s-1024-x.Poczta Polska została wyróżniona w XIX edycji ogólnopolskiego plebiscytu Laur Konsumenta/Laur Klienta. Certyfikat Złoty Laur 2023 przyznano Spółce w kategorii ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle. To nagroda prestiżowa i szcze­gólnie cenna, gdyż przyznają ją sami klienci, potwierdzając mocną pozycję rynkową, dużą rozpoznawalność mar­ki i przede wszystkim wysoką ocenę oferty.


Poczta Polska została laureatem XIX edycji programu „>„Dzień przedsiębiorczości 2022” objętego Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Organizator docenił Spółkę za jej udział i wsparcie młodych ludzi, którzy poświęcali swój czas na planowanie własnej ścieżki edukacyjnej i przyszłej kariery zawodowej. Na wynik końcowy klasyfikacji podmiotów składała się liczba przyjętych przez poszczególne przedsiębiorstwa i instytucje uczniów oraz współpracujących z nimi szkół w ramach edycji programu.


Poczta Polska zajęła II. miejsce na „Liście 2000” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Transport, spedycja, logistyka”. Ranking listy ułożono według przychodów ze sprzedaży firm osiągniętych w 2021 roku i przygotowano na podstawie raportów finansowych firm, danych z wywiadowni gospodarczej Dun&Bradstreet oraz ankiet nadesłanych do redakcji.

 


Poczta Polska została doceniona przez niezależną kapitułę za wewnętrzną organizację i aktywność w obszarze odpowiedzialnego prowadzenia biznesu. Spółka otrzymała nagrodę Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności w kategorii „Dobry Pracodawca 2022”, która wręczana jest od 15 lat przez redakcje Forum Biznesu i Biznes Trendy. Poczcie Polskiej przyznano nagrodę m.in. za szczególne zaangażowanie w monitoring potrzeb Pracowników poprzez forum, infolinię, czat dla Pracowników, systematyczne spotkania z przedstawicielami Związków Zawodowych, kanał komunikacji „Mówię Otwarcie” przeznaczony do sygnalizowania mobbingu lub anonimowego zgłaszania opinii.


Poczta Polska otrzymała nagrodę złotego BohaterONa im. Powstańców Warszawskich w kategorii „Firma”. Wyróżnienie, które otrzymała Spółka, przyznawane jest podmiotom, które prowadziły własne działania o charakterze historyczno-patriotycznym lub sponsorowały projekty i wydarzenia w tym zakresie, realizowane przez inne osoby, organizacje lub instytucje. Przyznając Poczcie Polskiej nagrodę BohaterOn 2022, doceniono realizację szeregu działań, których celem było podtrzymywanie przez Spółkę pamięci o najważniejszych wydarzeniach z historii Polski. Wśród nich były m.in. emisje filatelistyczne.


Poczta Polska została nagrodzona w prestiżowym konkursie „Top Marka”, organizowanym przez Magazyn Press i PSMM Monitoring & More. Coroczny ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego rodzaju badaniem na polskim rynku. Podczas XV. edycji rankingu „Top Marka” Poczta Polska otrzymała nagrodę w kategorii „Firmy kurierskie”. Po raz piąty Spółce przyznano tytuł lidera w tej kategorii. Wyróżnienie Poczty Polskiej jest świadectwem przynależności Spółki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce i podkreśla wyjątkowy medialny wizerunek, który jest jednym z kluczowych elementów pozwalających ocenić potencjał, wartość oraz siłę firmy.


Poczta Polska otrzymała statuetkę Bursztyn Polskiej Gospodarki 2022, podczas Ogólnopolskiego Szczytu Gospodarczego w Lublinie. Spółka została wyróżniona za konsekwentne i skuteczne realizowanie najważniejszych inicjatyw strategicznych poprzez wdrażanie projektów rozwojowych, zwiększających długoterminowo potencjał i efektywność sieci logistycznej w kraju oraz za granicą.


Poczta Polska zdobyła tytuł „Najcenniejszej Polskiej Marki 2021” branży pocztowej, kurierskiej i logistycznej. „Najcenniejsza Polska Marka” to cykliczne przygotowywany przez „Gazetę Finansową” plebiscyt, w którym wyróżniane są podmioty, których sukcesy, wizerunek i jakość produktów oraz usług, budują pozytywny wizerunek polskiej marki i to nie tylko na rodzimych rynkach, ale też za granicą.


WOT

Poczta Polska otrzymała tytuł laureata i statuetkę Pracodawca przyjazny WOT w kategorii średnie przedsiębiorstwa. Konkurs skierowany jest do pracodawców zatrudniających żołnierzy pełniących terytorialną służbę wojskową i ma na celu wyłonienie oraz wyróżnienie pracodawców, którzy swoją postawą poprzez tworzenie dobrych warunków panujących w zakładach pracy, wspierają pracowników-żołnierzy WOT, rozumieją istotę budowy formacji, w tym realizowane przez nią cele i zadania, szczególnie w aspekcie lokalnym.


Przyjazny pracodawca wwwPoczta Polska została laureatem programu PFR Odpowiedzialny i przyjazny pracodawca. To wyróżnienie dla przedsiębiorców, którzy zaangażowali się we wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w swoich firmach i uzyskali wysokie wskaźniki partycypacji wśród pracowników.


indeks
Poczta Polska zdobyła specjalną nagrodę Strażnik Pamięci , za działania na rzecz kultywowania polskiej historii i tradycji. Spółka triumfowała w kategorii Mecenas. Co roku redakcja „Do Rzeczy” wręcza nagrody w trzech kategoriach: Twórca (otrzymują ją autorzy dzieł, które przyczyniają się do odnowienia pamięci historycznej i mają znaczący wkład w krzewienie postaw patriotycznych), Instytucja (nagroda trafia do muzeów, stowarzyszeń i fundacji, które w minionym roku podjęły inicjatywy służące realizacji celów konkursu) oraz Mecenas (nagrodę otrzymują podmioty publiczne, komercyjne oraz prywatne osoby, które w szczególny sposób materialnie wspierają dbałość o pamięć historyczną).


Top Marka wwwPoczta Polska czwarty rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w kategorii firmy kurierskie. Konkurs jest organizowany przez magazyn branżowy adresowany do dziennikarzy, pracowników reklamy i public relations „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce. Zdobycie 1. miejsca w Top Marka 2021 w rankingu dla firm kurierskich oznacza, że Poczta Polska ma najszersze dotarcie medialne w segmencie firm kurierskich.


znaczek_51x39.5_EUROPA_2021_B1Poczta Polska zdobyła pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie filatelistycznym EUROPA Stamp 2021. Seria EUROPA to znaczki specjalne, wydawane przez europejskie administracje pocztowe. W tym roku tematem znaczków były zwierzęta zagrożone wyginięciem. Poczta Polska na konkursowym znaczku przedstawiła zagrożonego i chronionego w Polsce rysia euroazjatyckiego. To kolejne wyróżnienie dla polskiego waloru filatelistycznego w ramach tej rywalizacji.


certyfikat HR

Poczta Polska została wyróżniona certyfikatem przyznawanym przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, firmom o najwyższych standardach w obszarze kapitału ludzkiego. Certyfikatem premiowane są działania HR-owe firm w różnych obszarach: rozwoju pracowników, rekrutacji, systemu motywacyjnego oraz wynagradzania, komunikacji wewnętrznej, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), czy budowania marki pracodawcy (employer branding). Wyróżnienie HR Najwyższej Jakości za rok 2020 największy pracodawca otrzymał za autorski projekt rozwojowy – Akademia Rekrutacji i Employer Brandingu. Akademia jest projektem w pełni autorskim, przygotowanym i prowadzonym w całości przez trenerów wewnętrznych Poczty, którzy są doświadczonymi praktykami w obszarze HR.


fdcPoczta Polska zdobyła pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie filatelistycznym EUROPA Stamp 2020. W tym roku tematem znaczków były dawne szlaki pocztowe. Konkurs organizowany jest przez Stowarzyszenie Europejskie Publicznych Operatorów Pocztowych PostEurop, a jego celem jest promocja znaczków EUROPA oraz filatelistyki, jak również wzmocnienie współpracy między administracjami pocztowymi i operatorami.


Poczta Polska trzeci rok z rzędu znalazła się wśród laureatów rankingu TOP Marka w kategorii firmy kurierskie. Konkurs jest organizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.  Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnie marek w Polsce. Zdobycie 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 w ranking grupowym dla firm kurierskich oznacza, że Poczta Polska ma najlepsze dotarcie medialne w segmencie firm kurierskich. Ma także najlepszy wizerunek.


lodolamacze2Poczta Polska  za swoje działania na rzecz aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami zdobyła II. miejsce w kategorii Otwarty Rynek Pracy w konkursie Lodołamacze na szczeblu centralnym. Jako największy pracodawca w kraju, Spółka przejawia wrażliwość społeczną – zatrudnia osoby zagrożone wykluczeniem na rynku pracy.

Poczta Polska została laureatem jubileuszowego konkursu Lodołamacze na szczeblu regionalnym. Prestiżową statuetkę otrzymała za zdobycie pierwszego miejsca w kategorii Otwarty Rynek Pracy – Lodołamacze na szczeblu regionalnym obejmującym województwa łódzkie, mazowieckie, wielkopolskie i zachodniopomorskie.


fleet3_largePoczta Polska zwyciężyła w ogólnopolskim plebiscycie flotowym FLEET DERBY 2020 w kategorii Elektromobilność, podkategoria Ekologiczna flota. Plebiscyt FLEET DERBY, organizowany przez redakcję miesięcznika „Fleet”, to wydarzenie, którego celem jest przede wszystkim prezentacja produktów i usług flotowych dostępnych na polskim rynku, promocja dostawców rynkowych oraz najlepszych rozwiązań dla firm. Obecność Poczty Polskiej w plebiscytowym zestawieniu to dowód na to, że Spółka jest firmą nowoczesną i odpowiedzialną społecznie.


Poczta Polska zdobyła certyfikat HR Najwyższej Jakości za rozwiązania dotyczące adaptacji zawodowej oraz została wyróżniona w konkursie HR Dream Team 2019 za ubiegłoroczną Ogólnopolską Świąteczną Kampanię Rekrutacyjną realizowaną pod hasłem „Sprezentuj sobie pracę!”.


P1oczta Polska drugi rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w branży Firmy kurierskie. Konkurs został zorganizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Poczta znalazła się w gronie pięćdziesięciu najsilniejszych medialnie przedsiębiorstw, którym przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2019. Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 oznacza, że Spółka w segmencie firm kurierskich ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.


thumbnail_20191010_184711W październiku 2019 r. w konkursie o Tytuł Pracodawca Godny Zaufania Poczta Polska wygrała w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym. Organizatorem konkursu jest Krajowa Izba Gospodarcza. Ideą jest nagrodzenie firm i instytucji, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania, uwzględniając rozwój zawodowy pracowników i ochronę ich praw.

W 2018 r. Poczta Polska otrzymała nagrodę przyznawaną firmom o najwyższych standardach zarządzania kapitałem ludzkim – certyfikat „HR Najwyższej Jakości”. Przyznane wyróżnienie oznacza, że branża HR i Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, zauważa i docenia praktyki personalne i narzędzia wykorzystywane do zarządzania kapitałem ludzkim stosowane w Poczcie Polskiej. Postrzega naszą firmę także jako wyznaczającą trendy i rozpowszechniającą wysokie standardy w obszarze HR.

Poczta Polska zajęła I mieStatuetkajsce w rankingu Top Marka 2018 w kategorii branża kurierska.  To największy ranking medialności brandów na polskim rynku przeprowadzany przez miesięcznik Press i agencję monitorującą media Press Service. Oznacza to, że Spółka w tym segmencie ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.

EUROPA-300

Polski znaczek „Mosty” – Most w Tczewie, który wszedł do emisji 2 maja 2018 r., zajął drugie miejsce w prestiżowym internetowym konkursie EUROPA 2018. Kandydaturę Poczty Polskiej, w głosowaniu internetowym, wyprzedził tylko znaczek Poczty Tureckiej. Znaczki serii „Europa” są specjalnymi znaczkami wydawanymi przez zrzeszone w PostEurop europejskie administracje pocztowe. Seria wydawana jest  od 1956 r. Celem emisji jest rozwój współpracy między operatorami pocztowymi oraz promocja filatelistyki.

Poczta Polska została laureatem konkursu Pracodawca Godny Zaufania w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym, który po raz siódmy został zorganizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz spółkę Impressarium.

Poczta Polska w XIV edycji rankingu Najcenniejszy Polskich Marek znalazła się wśród najcenniejszych polskich marek działających w sektorze usług. Zdobyła w tym rankingu 1. miejsce, zaś wysokie 7. w ogólnym rankingu najważniejszych polskich marek. Ranking został opracowany przez dziennik Rzeczpospolita.

poczta_polska_hr_najwyzszej_jakosciPoczta Polska otrzymała nagrodę przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Otrzymują je firmy o najwyższych standardach zarządzania kapitałem ludzkim – „HR Najwyższej Jakości”. Zostaliśmy nagrodzeni za projekt rekrutacyjny Dni Otwarte „Pracuj Blisko Domu”.

Poczta Polska zwyciężyła w kategorii Najlepsza polska usługa 2017 w rankingu Polskiego Radia „Lubię, bo polskie”. Twórcy rankingu docenili pocztową platformę usługową Envelo. Autorzy zestawienia swoją decyzję argumentowali tym, że jest to nagroda  dla firm, które są pomysłodawcami i jednocześnie realizatorami nowoczesnych produktów usługowych.

dobry wzór 2017Wśród nagrodzonych w konkursie „Dobry Wzór 2017”, w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania” znalazła się wydana w ubiegłym roku emisja Poczty Polskiej „Polski design”.  Jury konkursu zwróciło uwagę na to, że Poczta Polska po raz pierwszy honoruje polski design specjalną edycją znaczków, w dodatku wybiera obiekt w pełni zasługujący na uznanie i miejsce w kanonie historii polskiego designu. Znaczek przedstawia legendarny projekt samochodu osobowego Syrena Sport, stworzony przez Cezarego Nawrota w 1959 r. dla warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych.

Poczta Polska otrzymała nagrodę za drugie miejsce  w konkursie filatelistycznym Grands Prix de la Philatélie Belge et Européenne, w kategorii znaczki rytowane za emisję „450. rocznica urodzin Jana Jesseniusa (1566-1621)”. Znaczek z przywieszką był wspólną emisją Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Wprowadzony do obiegu, 22 czerwca 2016 roku, znaczek został wydany z okazji 450. rocznicy urodzin słynnego lekarza, polityka, filozofa Jana Jesseniusa, który związany był z Polską, Czechami, Słowacją, Węgrami oraz Niemcami.

Polski znaczek „Zamki” – Pieskowa Skała, który wszedł do emisji 5 maja 2017 r., zajął drugie miejsce w prestiżowym internetowym konkursie EUROPA 2017. Kandydaturę Poczty Polskiej, w głosowaniu internetowym, wyprzedził tylko znaczek Poczty Tureckiej. Znaczki serii „Europa” są specjalnymi znaczkami wydawanymi przez zrzeszone w PostEurop europejskie administracje pocztowe. Seria wydawana jest  od 1956 r. Celem emisji jest rozwój współpracy między operatorami pocztowymi oraz promocja filatelistyki.

Lider informatykiPoczta Polska zwyciężyła w konkursie Lider Informatyki 2017 w kategorii Handel i Usługi. Konkurs, z 21-letnią tradycją, organizowany przez redakcję magazynu Computerworld, promuje przedsiębiorstwa i instytucje sięgające po innowacyjne rozwiązania informatyczne dla podniesienia efektywności swoich działań. Zwycięski Mobilny Listonosz to aplikacja wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej.

Emisja „Magiczny świat Disneya” z 2015 roku otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie filatelistycznym Grands Prix de la Philatélie Belge et Européenne, w kategorii znaczków dedykowanych najmłodszym odbiorcom. Emisja z 2015 roku prezentująca bohaterów filmu „Kraina lodu” ­­- autorstwa artystki plastyka Agnieszki Sancewicz – jest już trzecią w serii tworzonej we współpracy z The Walt Disney Company Polska.

polskieznaczki2015

Emisja „Zabytkowe organy w Polsce” z 2015 roku została uznana w cyklicznym konkursie filatelistycznym na Konferencji Producentów Znaczków Pocztowych (GPSPA – Governmental Postage Stamp Printer’s Association) w Berlinie za najpiękniejszy znaczek wydrukowany w technice kombinowanej. Autorką projektów znaczków jest Marzanna Dąbrowska, a autorem rytu jest Przemysław Krajewski. Znaczki wydrukowano w technice stalorytniczej i offsetowej.

Światowy-Dzień-Krwiodawcy-318x384Znaczek „Światowy Dzień Krwiodawcy” zdobył nagrodę specjalną Włoskiej Akademii Filatelistycznej i Historii Poczty za 2015 r. w ramach Międzynarodowego Konkursu Sztuki Filatelistycznej w Asiago (Włochy). Znaczek za pomocą prostej formy niesie ze sobą ważne przesłanie: darowanie komuś swojej krwi jest darem życia. To przesłanie zostało dostrzeżone przez Włoską Akademię Filatelistyczną i Historii Poczty, działającą w ramach Międzynarodowego Konkursu Sztuki Filatelistycznej.

totus-nagroda-poczta-polska2Poczta Polska została laureatem nagrody TOTUS 2015 Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Kapituła Nagrody TOTUS 2015 – pod przewodnictwem ks. biskupa Tadeusza Pieronka – przyznała to wyróżnienie Poczcie Polskiej w kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. Kapituła podkreśliła wagę dzieła Poczty Polskiej zrealizowanego w ciągu wielu lat dla dokumentowania pontyfikatu Ojca Świętego Jana Pawła II na znaczkach pocztowych, wraz z publikacją albumu „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”.

Poczta Polska została doceniona za skuteczną zmianę biznesową i działanie zgodne z misją narodowego operatora pocztowego. „GazetaPOLSKI-KOMPAS-male_medium Bankowa” – najstarszy polski magazyn finansowy, przyznał Poczcie Polskiej nagrodę „Polski Kompas 2015”. Gazeta Bankowa nagrodziła Pocztę Polską za efektywną zmianę w sposobie działania Spółki na wolnym rynku i wykorzystanie atutu jakim jest pozycja narodowego operatora cieszącego się zaufaniem Polaków .

Human Capital Awards 2015

Poczta Polska jako Narodowy Operator Pocztowy zatrudnia blisko 80 tys. pracowników na umowach o pracę. Spółka  inwestuje w swoich pracowników. Realizuje szereg projektów rozwojowych wspierających kluczowe obszary kompetencyjne pracowników – wszystkie te elementy złożyły się na decyzję Kapituły Konkursu o przyznaniu Poczcie Polskiej nagrody Human Capital Awards 2015.

„Kanonizacja Papieża Jana Pawła II”, emisja Poczty Polskiej, została uznana najpiękniejszym na świecie znaczkiem o tematyce sakralnej w 2014 roku. To już trzecie wyróżnienie Jury Międzynarodowej Nagrody Sztuki Filatelistycznej im. Św. Gabriela we Włoszech dla polskiego znaczka.

Golden Arrow 2015 – Jury dziesiątej edycji konkursu marketingu bezpośredniego „Golden Arrpoczta polska z Golden Arrowow” przyznało główną nagrodę w kategorii  „Marketing internetowy – kampania internetowa” Poczcie Polskiej, Domowi Mediowemu Mindshare Polska  oraz Agencji Reklamowej CAM Media SA za kampanię reklamową Eksp@nsja. Jury doceniło także Pocztę Polską Usługi Cyfrowe i dom mediowy Codemedia za kampanię promocyjną aplikacji mobilnej neokartka Konkurs Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow” to wyjątkowe wydarzenie w branży marketingowej. Organizowany jest przez  VFP Communications przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu.

World Mail Awards 2015 – kompleksowe podejście do eCommerce poprzez zaproponowanie klientom całego łańcucha wartości – od nadania paczki, poprzez doręczenie, obsługę zwrotów i korzyści takie jak ubezpieczenie, możliwość pozyskania finansowania dla e-sprzedawcy czy usługi mobilne – to główne czynniki, które zdecydowały o zwycięstwie Poczty Polskiej w międzynarodowym konkursie World Mail Awards. Spółka otrzymała nagrodę za działania w obszarze e-commerce, który jest kluczowym obszarem w strategii do 2020 roku.

godlo_teraz_polska_dla_poczty_polskiejDziałalność Poczty Polskiej o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, społecznym została doceniona godłem „Teraz Polska”. Tym razem Spółka otrzymała nagrodę za album „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”, na który składają się wszystkie emisje znaczkowe poświęcone Papieżowi, jakie Poczta Polska wykonała w ciągu ostatnich 35 lat.

Światowy Związek Pocztowy przyznał Poczcie Polskiej prestiżowy tytuł najlepszego Biura Obsługi Klienta EMS  („EMS call centre of the year”) za 2014 rok w kategorii „małe biuro”. Za osiągane wyniki Światowy Związek Pocztowy zapewnia polskiemu operatorowi preferencyjne warunki rozliczeń z zagranicznymi pocztami.

Poczta Polska otrzymała Złoty Laur „Super Biznesu” jako firma przynosząca wyjątkową korzyść polskiej gospodarce i wspierająca rozwój rodzimej przedsiębiorczości. Firma, na co dzień kompleksowo wspierająca branżę eCommerce, dostała główną nagrodę w kategorii „Innowacyjność”. Wyróżnienie Poczcie Polskiej wręczył minister Skarbu Włodzimierz Karpiński.

Kapituła konkursowa programu badawczego Operator Logistyczny roku 2014 przyznała dla Poczty Polskiej wyróżnienie specjalne w kategorii dynamiczne wejście na rynek krajowych przewozów drobnicowych. Poczta Polska została doceniona za rozwój usługi Przesyłka Paletowa  i za ciągłe poszerzanie swojej  oferty logistycznej

Rynkowy Lider Innowacji 2014 – Envelo, platforma Poczty Polskiej oferująca usługi pocztowe przez internet, została uhonorowana tytułem Rynkowy Lider Innowacji 2014. Wyróżnienie przyznawane jest innowacyjnym firmom przez redakcję „Strefy Gospodarki”, ogólnopolskiego dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”. Twórcą i operatorem platformy Envelo jest Poczta Polska Usługi Cyfrowe, należąca do Grupy Kapitałowej Poczta Polska.

„Legiony Polskie” – emisja Poczty Polskiej z 2014 roku została uhonorowana drugim miejscem w konkursie filatelistycznym  Grands Prix de la Philatélie Belge et Européenne na najpiękniejszy grawerowany znaczek pocztowy wydany w Unii Europejskiej w ubiegłym roku.

Created in Poland Business Superbrands 2013/2014 – Pocztex, kurierskie ramię Poczty Polskiej, został uznany za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku w kategorii: transport i logistyka. Nagroda przyznawana jest markom, które powstały w Polsce i wypracowały ponadprzeciętny wizerunek pozwalający im skutecznie konkurować z firmami zagranicznymi.rynkowy-lider-innowacji-2014

Innowacje Open Source 2013 – Poczta Polska została wyróżniona podczas konferencji Open Source Day. Doceniono naszą nowatorską wizję i koncepcję rozwoju opartą na technologii otwartego oprogramowania.

Polska Jakość 2013 – Pocztex,  kurierskie ramię Poczty Polskiej otrzymał godło Polska Jakość 2013. Wyróżnienie to przyznawane jest markom, które z powodzeniem konkurują z firmami zachodnimi, a jednocześnie tworzą środowisko pracy dla polskich pracowników i kontrahentów.

Statuetka_mediumAward 2013 – Unique contribution to Eurogiro`s development – Poczta Polska otrzymała prestiżową nagrodę od sieci Eurogiro za stabilną i doskonałą jakość realizacji transakcji gotówkowych wysyłanych do innych instytucji członkowskich. Od 2008 roku Poczta jest w elitarnym gronie 5 instytucji wykazujących 100% poprawności transakcji dokonywanych pomiędzy użytkownikami sieci.

Srebrny dyplom za jakość usług 2012 -w rankingu Światowego Związku Pocztowego (UPU) podsumowującym 2012 rok, Poczta Polska została wyróżniona w kategorii jakość zagranicznych usług kurierskich (EMS). Spośród 205 monitorowanych krajów zajęła 8 miejsce.

Diamenty Pocztowokurierski.pl 2012 – Przesyłka Gabarytowa otrzymała nagrodę za innowację podczas II Konferencji Nadawców Przesyłek Pocztowych i Kurierskich. Jest to wyjątkowa w Polsce nagroda, promująca nowatorskie rozwiązania w sektorze pocztowym i kurierskim.

Nagroda premium brand - statuetka

Premium Brand –  Marka Wysokiej Reputacji 2011 – kolejny raz znaleźliśmy się w gronie najbardziej zaufanych marek w Polsce. Projekt PremiumBrand dla marek, firm i spółek to jedyny projekt na polskim rynku usług marketingowych badający reputację  w środowisku konsumenckim i biznesowym. W badaniu konsumenci oceniali marki według takich kryteriów jak: zaufanie, gotowość do polecenia marki znajomym, zaangażowanie społeczne, ocenę firmy jako pracodawcy oraz ocenę marki przez przedstawicieli biznesu.

Wielokrotnie też nagradzani byliśmy za naszą działalność filatelistyczną. Emisje polskich znaczków pocztowych, projektowanych przez najwybitniejszych artystów, są znane i cenione na całym świecie.  Szczególną nagrodą, podkreślającą całokształt prac związanych z szerzeniem kultury i dziedzictwa narodowego poprzez wydawnictwa filatelistyczne Poczta Polska została uhonorowana  w 2012 roku – jesteśmy laureatami godła „Teraz Polska”.

nr20-300x178Europa –  w 2013 roku głosami Internautów, znaczek emisji Europa zdobył trzecie miejsce w międzynarodowym konkursie organizowanym przez PostEurop. Tematem przewodnim konkursu były samochody pocztowe.

E600-lecie bitwy pod Grunwaldem – znaczek emisji „600-lecie bitwy pod Grunwaldem” wyemitowany w  2010 roku przez Pocztę PolskąS.A. zajął pierwsze miejsce podczas 14 Konferencji Rządowych Producentów Znaczków Pocztowych w Lizbonie w kategorii znaczków rotograwiurowych.

Grunwald_mediumBeatyfikacja Papieża Jana Pawła II – blok wydany z okazji beatyfikacji Papieża Jana Pawła II uznany został za Najpiękniejszy Znaczek Świata i otrzymał Medal Św. Gabriela w XXX. Premio Internazionale d’Arte Filatelica „San Gabriele” w kategorii znaczka o tematyce sakralnej. Nagrodę tę otrzymaliśmy już dwukrotnie – poprzednio uhonorowany nią został w 2010 roku znaczek „25. rocznica śmierci ks. Jerzego Popiełuszki”

nr19-300x143

nr18-300x218100-lecie przyznania nagrody Nobla dla Marii Skłodowskiej-Curie – w 2012 roku blok wspólnej emisji Polski i Szwecji poświęconej Marii Skłodowskiej-Curie został uznany za najpiękniejszy grawerowany znaczek Unii Europejskiej w 2011 roku i nagrodzony przez międzynarodowe jury w Brukseli „Grands Prix de l’Art Philatelique Belge”.

nr17-300x202

30. rocznica powstania NSZZ „Solidarność” i podpisania Porozumień Sierpniowych – w 2011 roku w XV Ogólnopolskim Konkursie Reklamy, Kreatura 2010 otrzymaliśmy nagrodę za booklet filatelistyczny „30. rocznica powstania NSZZ „Solidarność” i podpisania porozumień sierpniowych” w kategorii „materiał promocyjny – direct mail”.nr16

Poczta jest laureatem „Diamentowego Gryfa” – jest to nagroda przyznawana potrójnym laureatom „Złotego Gryfa” – zdobyliśmy ją za booklet filatelistyczny związany z emisją znaczka pocztowego „4 czerwca 1989 r. 20. rocznica pamiętnych wyborów” w 2010 roku,  za „Księgę znaczków pocztowych 2009” w 2011 roku, oraz za album „Różnorodność w jedności” w roku 2012.

nr15-276x300

Turyn 2006 – Znaczek Poczty Polskiej wydany z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich „Turyn 2006”, otrzymał złoty medal „Prix Olympia 2009”.

nr7

Jesteśmy też jedynym operatorem narodowym, który pięciokrotnie otrzymał wyróżnienie za najpiękniejszy znaczek na świecie w międzynarodowym konkursie organizowanym od czterdziestu lat we włoskim Asiago.

Laury w tym konkursie otrzymały: emisja „Europa” z żubrem pachnącym jałowcem wydana w 2011 roku, emisja „Kocham Cię”, wydana w 2009 roku na dzień zakochanych, emisja upamiętniająca zjazd stowarzyszenia PostEurop w Krakowie w 2008 roku, emisja „Dzień Ziemi w Polsce” w 2007 roku oraz znaczek „Piękna jesteś rzeko Wisło” z 1982 roku.

Emisja „Europa” z żubrem pachnącym jałowcem wydana w 2011 roku  Emisja „Kocham Cię”, wydana w 2009 roku na dzień zakochanych pobrane

https://d2xhqqdaxyaju6.cloudfront.net/file/attachment-s/2388192/d/s-1024-x.Poczta Polska została wyróżniona w XIX edycji ogólnopolskiego plebiscytu Laur Konsumenta/Laur Klienta. Certyfikat Złoty Laur 2023 przyznano Spółce w kategorii ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle. To nagroda prestiżowa i szcze­gólnie cenna, gdyż przyznają ją sami klienci, potwierdzając mocną pozycję rynkową, dużą rozpoznawalność mar­ki i przede wszystkim wysoką ocenę oferty.

.


Poczta Polska została laureatem XIX edycji programu „>„Dzień przedsiębiorczości 2022” objętego Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Organizator docenił Spółkę za jej udział i wsparcie młodych ludzi, którzy poświęcali swój czas na planowanie własnej ścieżki edukacyjnej i przyszłej kariery zawodowej. Na wynik końcowy klasyfikacji podmiotów składała się liczba przyjętych przez poszczególne przedsiębiorstwa i instytucje uczniów oraz współpracujących z nimi szkół w ramach edycji programu.

 


Poczta Polska zajęła II. miejsce na „Liście 2000” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Transport, spedycja, logistyka”. Ranking listy ułożono według przychodów ze sprzedaży firm osiągniętych w 2021 roku i przygotowano na podstawie raportów finansowych firm, danych z wywiadowni gospodarczej Dun&Bradstreet oraz ankiet nadesłanych do redakcji.

 


Poczta Polska została doceniona przez niezależną kapitułę za wewnętrzną organizację i aktywność w obszarze odpowiedzialnego prowadzenia biznesu. Spółka otrzymała nagrodę Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności w kategorii „Dobry Pracodawca 2022”, która wręczana jest od 15 lat przez redakcje Forum Biznesu i Biznes Trendy. Poczcie Polskiej przyznano nagrodę m.in. za szczególne zaangażowanie w monitoring potrzeb Pracowników poprzez forum, infolinię, czat dla Pracowników, systematyczne spotkania z przedstawicielami Związków Zawodowych, kanał komunikacji „Mówię Otwarcie” przeznaczony do sygnalizowania mobbingu lub anonimowego zgłaszania opinii.


Poczta Polska otrzymała nagrodę złotego BohaterONa im. Powstańców Warszawskich w kategorii „Firma”. Wyróżnienie, które otrzymała Spółka, przyznawane jest podmiotom, które prowadziły własne działania o charakterze historyczno-patriotycznym lub sponsorowały projekty i wydarzenia w tym zakresie, realizowane przez inne osoby, organizacje lub instytucje. Przyznając Poczcie Polskiej nagrodę BohaterOn 2022, doceniono realizację szeregu działań, których celem było podtrzymywanie przez Spółkę pamięci o najważniejszych wydarzeniach z historii Polski. Wśród nich były m.in. emisje filatelistyczne.


Poczta Polska została nagrodzona w prestiżowym konkursie „Top Marka”, organizowanym przez Magazyn Press i PSMM Monitoring & More. Coroczny ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego rodzaju badaniem na polskim rynku. Podczas XV. edycji rankingu „Top Marka” Poczta Polska otrzymała nagrodę w kategorii „Firmy kurierskie”. Po raz piąty Spółce przyznano tytuł lidera w tej kategorii. Wyróżnienie Poczty Polskiej jest świadectwem przynależności Spółki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce i podkreśla wyjątkowy medialny wizerunek, który jest jednym z kluczowych elementów pozwalających ocenić potencjał, wartość oraz siłę firmy.


Poczta Polska otrzymała statuetkę Bursztyn Polskiej Gospodarki 2022, podczas Ogólnopolskiego Szczytu Gospodarczego w Lublinie. Spółka została wyróżniona za konsekwentne i skuteczne realizowanie najważniejszych inicjatyw strategicznych poprzez wdrażanie projektów rozwojowych, zwiększających długoterminowo potencjał i efektywność sieci logistycznej w kraju oraz za granicą.


Poczta Polska zdobyła tytuł „Najcenniejszej Polskiej Marki 2021” branży pocztowej, kurierskiej i logistycznej. „Najcenniejsza Polska Marka” to cykliczne przygotowywany przez „Gazetę Finansową” plebiscyt, w którym wyróżniane są podmioty, których sukcesy, wizerunek i jakość produktów oraz usług, budują pozytywny wizerunek polskiej marki i to nie tylko na rodzimych rynkach, ale też za granicą.


WOT

Poczta Polska otrzymała tytuł laureata i statuetkę Pracodawca przyjazny WOT w kategorii średnie przedsiębiorstwa. Konkurs skierowany jest do pracodawców zatrudniających żołnierzy pełniących terytorialną służbę wojskową i ma na celu wyłonienie oraz wyróżnienie pracodawców, którzy swoją postawą poprzez tworzenie dobrych warunków panujących w zakładach pracy, wspierają pracowników-żołnierzy WOT, rozumieją istotę budowy formacji, w tym realizowane przez nią cele i zadania, szczególnie w aspekcie lokalnym.


Przyjazny pracodawca wwwPoczta Polska została laureatem programu PFR Odpowiedzialny i przyjazny pracodawca. To wyróżnienie dla przedsiębiorców, którzy zaangażowali się we wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) w swoich firmach i uzyskali wysokie wskaźniki partycypacji wśród pracowników.


indeks
Poczta Polska zdobyła specjalną nagrodę Strażnik Pamięci , za działania na rzecz kultywowania polskiej historii i tradycji. Spółka triumfowała w kategorii Mecenas. Co roku redakcja „Do Rzeczy” wręcza nagrody w trzech kategoriach: Twórca (otrzymują ją autorzy dzieł, które przyczyniają się do odnowienia pamięci historycznej i mają znaczący wkład w krzewienie postaw patriotycznych), Instytucja (nagroda trafia do muzeów, stowarzyszeń i fundacji, które w minionym roku podjęły inicjatywy służące realizacji celów konkursu) oraz Mecenas (nagrodę otrzymują podmioty publiczne, komercyjne oraz prywatne osoby, które w szczególny sposób materialnie wspierają dbałość o pamięć historyczną).


Top Marka wwwPoczta Polska czwarty rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w kategorii firmy kurierskie. Konkurs jest organizowany przez magazyn branżowy adresowany do dziennikarzy, pracowników reklamy i public relations „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnych marek w Polsce. Zdobycie 1. miejsca w Top Marka 2021 w rankingu dla firm kurierskich oznacza, że Poczta Polska ma najszersze dotarcie medialne w segmencie firm kurierskich.


znaczek_51x39.5_EUROPA_2021_B1Poczta Polska zdobyła pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie filatelistycznym EUROPA Stamp 2021. Seria EUROPA to znaczki specjalne, wydawane przez europejskie administracje pocztowe. W tym roku tematem znaczków były zwierzęta zagrożone wyginięciem. Poczta Polska na konkursowym znaczku przedstawiła zagrożonego i chronionego w Polsce rysia euroazjatyckiego. To kolejne wyróżnienie dla polskiego waloru filatelistycznego w ramach tej rywalizacji.


certyfikat HR

Poczta Polska została wyróżniona certyfikatem przyznawanym przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, firmom o najwyższych standardach w obszarze kapitału ludzkiego. Certyfikatem premiowane są działania HR-owe firm w różnych obszarach: rozwoju pracowników, rekrutacji, systemu motywacyjnego oraz wynagradzania, komunikacji wewnętrznej, społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), czy budowania marki pracodawcy (employer branding). Wyróżnienie HR Najwyższej Jakości za rok 2020 największy pracodawca otrzymał za autorski projekt rozwojowy – Akademia Rekrutacji i Employer Brandingu. Akademia jest projektem w pełni autorskim, przygotowanym i prowadzonym w całości przez trenerów wewnętrznych Poczty, którzy są doświadczonymi praktykami w obszarze HR.


fdcPoczta Polska zdobyła pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie filatelistycznym EUROPA Stamp 2020. W tym roku tematem znaczków były dawne szlaki pocztowe. Konkurs organizowany jest przez Stowarzyszenie Europejskie Publicznych Operatorów Pocztowych PostEurop, a jego celem jest promocja znaczków EUROPA oraz filatelistyki, jak również wzmocnienie współpracy między administracjami pocztowymi i operatorami.


Poczta Polska trzeci rok z rzędu znalazła się wśród laureatów rankingu TOP Marka w kategorii firmy kurierskie. Konkurs jest organizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.  Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność marki do grona najbardziej medialnie marek w Polsce. Zdobycie 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 w ranking grupowym dla firm kurierskich oznacza, że Poczta Polska ma najlepsze dotarcie medialne w segmencie firm kurierskich. Ma także najlepszy wizerunek.


lodolamacze2Poczta Polska  za swoje działania na rzecz aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami zdobyła II. miejsce w kategorii Otwarty Rynek Pracy w konkursie Lodołamacze na szczeblu centralnym. Jako największy pracodawca w kraju, Spółka przejawia wrażliwość społeczną – zatrudnia osoby zagrożone wykluczeniem na rynku pracy.

Poczta Polska została laureatem jubileuszowego konkursu Lodołamacze na szczeblu regionalnym. Prestiżową statuetkę otrzymała za zdobycie pierwszego miejsca w kategorii Otwarty Rynek Pracy – Lodołamacze na szczeblu regionalnym obejmującym województwa łódzkie, mazowieckie, wielkopolskie i zachodniopomorskie.


fleet3_largePoczta Polska zwyciężyła w ogólnopolskim plebiscycie flotowym FLEET DERBY 2020 w kategorii Elektromobilność, podkategoria Ekologiczna flota. Plebiscyt FLEET DERBY, organizowany przez redakcję miesięcznika „Fleet”, to wydarzenie, którego celem jest przede wszystkim prezentacja produktów i usług flotowych dostępnych na polskim rynku, promocja dostawców rynkowych oraz najlepszych rozwiązań dla firm. Obecność Poczty Polskiej w plebiscytowym zestawieniu to dowód na to, że Spółka jest firmą nowoczesną i odpowiedzialną społecznie.


Poczta Polska zdobyła certyfikat HR Najwyższej Jakości za rozwiązania dotyczące adaptacji zawodowej oraz została wyróżniona w konkursie HR Dream Team 2019 za ubiegłoroczną Ogólnopolską Świąteczną Kampanię Rekrutacyjną realizowaną pod hasłem „Sprezentuj sobie pracę!”.


P1oczta Polska drugi rok z rzędu zwyciężyła w rankingu TOP Marka w branży Firmy kurierskie. Konkurs został zorganizowany przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Poczta znalazła się w gronie pięćdziesięciu najsilniejszych medialnie przedsiębiorstw, którym przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2019. Zajęcie przez Pocztę Polską 1 miejsca w rankingu Top Marka 2019 oznacza, że Spółka w segmencie firm kurierskich ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.


thumbnail_20191010_184711W październiku 2019 r. w konkursie o Tytuł Pracodawca Godny Zaufania Poczta Polska wygrała w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym. Organizatorem konkursu jest Krajowa Izba Gospodarcza. Ideą jest nagrodzenie firm i instytucji, które w zakresie polityki pracowniczej sięgają po ciekawe i skuteczne rozwiązania, uwzględniając rozwój zawodowy pracowników i ochronę ich praw.

W 2018 r. Poczta Polska otrzymała nagrodę przyznawaną firmom o najwyższych standardach zarządzania kapitałem ludzkim – certyfikat „HR Najwyższej Jakości”. Przyznane wyróżnienie oznacza, że branża HR i Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, zauważa i docenia praktyki personalne i narzędzia wykorzystywane do zarządzania kapitałem ludzkim stosowane w Poczcie Polskiej. Postrzega naszą firmę także jako wyznaczającą trendy i rozpowszechniającą wysokie standardy w obszarze HR.

Poczta Polska zajęła I mieStatuetkajsce w rankingu Top Marka 2018 w kategorii branża kurierska.  To największy ranking medialności brandów na polskim rynku przeprowadzany przez miesięcznik Press i agencję monitorującą media Press Service. Oznacza to, że Spółka w tym segmencie ma najszersze dotarcie medialne i najlepszy wizerunek.

EUROPA-300

Polski znaczek „Mosty” – Most w Tczewie, który wszedł do emisji 2 maja 2018 r., zajął drugie miejsce w prestiżowym internetowym konkursie EUROPA 2018. Kandydaturę Poczty Polskiej, w głosowaniu internetowym, wyprzedził tylko znaczek Poczty Tureckiej. Znaczki serii „Europa” są specjalnymi znaczkami wydawanymi przez zrzeszone w PostEurop europejskie administracje pocztowe. Seria wydawana jest  od 1956 r. Celem emisji jest rozwój współpracy między operatorami pocztowymi oraz promocja filatelistyki.

Poczta Polska została laureatem konkursu Pracodawca Godny Zaufania w kategorii Firma Przyjazna Niepełnosprawnym, który po raz siódmy został zorganizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą, Fundację Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz spółkę Impressarium.

Poczta Polska w XIV edycji rankingu Najcenniejszy Polskich Marek znalazła się wśród najcenniejszych polskich marek działających w sektorze usług. Zdobyła w tym rankingu 1. miejsce, zaś wysokie 7. w ogólnym rankingu najważniejszych polskich marek. Ranking został opracowany przez dziennik Rzeczpospolita.

poczta_polska_hr_najwyzszej_jakosciPoczta Polska otrzymała nagrodę przyznawaną przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Otrzymują je firmy o najwyższych standardach zarządzania kapitałem ludzkim – „HR Najwyższej Jakości”. Zostaliśmy nagrodzeni za projekt rekrutacyjny Dni Otwarte „Pracuj Blisko Domu”.

Poczta Polska zwyciężyła w kategorii Najlepsza polska usługa 2017 w rankingu Polskiego Radia „Lubię, bo polskie”. Twórcy rankingu docenili pocztową platformę usługową Envelo. Autorzy zestawienia swoją decyzję argumentowali tym, że jest to nagroda  dla firm, które są pomysłodawcami i jednocześnie realizatorami nowoczesnych produktów usługowych.

dobry wzór 2017Wśród nagrodzonych w konkursie „Dobry Wzór 2017”, w kategorii „Grafika użytkowa i opakowania” znalazła się wydana w ubiegłym roku emisja Poczty Polskiej „Polski design”.  Jury konkursu zwróciło uwagę na to, że Poczta Polska po raz pierwszy honoruje polski design specjalną edycją znaczków, w dodatku wybiera obiekt w pełni zasługujący na uznanie i miejsce w kanonie historii polskiego designu. Znaczek przedstawia legendarny projekt samochodu osobowego Syrena Sport, stworzony przez Cezarego Nawrota w 1959 r. dla warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych.

Poczta Polska otrzymała nagrodę za drugie miejsce  w konkursie filatelistycznym Grands Prix de la Philatélie Belge et Européenne, w kategorii znaczki rytowane za emisję „450. rocznica urodzin Jana Jesseniusa (1566-1621)”. Znaczek z przywieszką był wspólną emisją Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Wprowadzony do obiegu, 22 czerwca 2016 roku, znaczek został wydany z okazji 450. rocznicy urodzin słynnego lekarza, polityka, filozofa Jana Jesseniusa, który związany był z Polską, Czechami, Słowacją, Węgrami oraz Niemcami.

Polski znaczek „Zamki” – Pieskowa Skała, który wszedł do emisji 5 maja 2017 r., zajął drugie miejsce w prestiżowym internetowym konkursie EUROPA 2017. Kandydaturę Poczty Polskiej, w głosowaniu internetowym, wyprzedził tylko znaczek Poczty Tureckiej. Znaczki serii „Europa” są specjalnymi znaczkami wydawanymi przez zrzeszone w PostEurop europejskie administracje pocztowe. Seria wydawana jest  od 1956 r. Celem emisji jest rozwój współpracy między operatorami pocztowymi oraz promocja filatelistyki.

Lider informatykiPoczta Polska zwyciężyła w konkursie Lider Informatyki 2017 w kategorii Handel i Usługi. Konkurs, z 21-letnią tradycją, organizowany przez redakcję magazynu Computerworld, promuje przedsiębiorstwa i instytucje sięgające po innowacyjne rozwiązania informatyczne dla podniesienia efektywności swoich działań. Zwycięski Mobilny Listonosz to aplikacja wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej.

Emisja „Magiczny świat Disneya” z 2015 roku otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie filatelistycznym Grands Prix de la Philatélie Belge et Européenne, w kategorii znaczków dedykowanych najmłodszym odbiorcom. Emisja z 2015 roku prezentująca bohaterów filmu „Kraina lodu” ­­- autorstwa artystki plastyka Agnieszki Sancewicz – jest już trzecią w serii tworzonej we współpracy z The Walt Disney Company Polska.

polskieznaczki2015

Emisja „Zabytkowe organy w Polsce” z 2015 roku została uznana w cyklicznym konkursie filatelistycznym na Konferencji Producentów Znaczków Pocztowych (GPSPA – Governmental Postage Stamp Printer’s Association) w Berlinie za najpiękniejszy znaczek wydrukowany w technice kombinowanej. Autorką projektów znaczków jest Marzanna Dąbrowska, a autorem rytu jest Przemysław Krajewski. Znaczki wydrukowano w technice stalorytniczej i offsetowej.

Światowy-Dzień-Krwiodawcy-318x384Znaczek „Światowy Dzień Krwiodawcy” zdobył nagrodę specjalną Włoskiej Akademii Filatelistycznej i Historii Poczty za 2015 r. w ramach Międzynarodowego Konkursu Sztuki Filatelistycznej w Asiago (Włochy). Znaczek za pomocą prostej formy niesie ze sobą ważne przesłanie: darowanie komuś swojej krwi jest darem życia. To przesłanie zostało dostrzeżone przez Włoską Akademię Filatelistyczną i Historii Poczty, działającą w ramach Międzynarodowego Konkursu Sztuki Filatelistycznej.

totus-nagroda-poczta-polska2Poczta Polska została laureatem nagrody TOTUS 2015 Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Kapituła Nagrody TOTUS 2015 – pod przewodnictwem ks. biskupa Tadeusza Pieronka – przyznała to wyróżnienie Poczcie Polskiej w kategorii „Propagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II”. Kapituła podkreśliła wagę dzieła Poczty Polskiej zrealizowanego w ciągu wielu lat dla dokumentowania pontyfikatu Ojca Świętego Jana Pawła II na znaczkach pocztowych, wraz z publikacją albumu „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”.

Poczta Polska została doceniona za skuteczną zmianę biznesową i działanie zgodne z misją narodowego operatora pocztowego. „GazetaPOLSKI-KOMPAS-male_medium Bankowa” – najstarszy polski magazyn finansowy, przyznał Poczcie Polskiej nagrodę „Polski Kompas 2015”. Gazeta Bankowa nagrodziła Pocztę Polską za efektywną zmianę w sposobie działania Spółki na wolnym rynku i wykorzystanie atutu jakim jest pozycja narodowego operatora cieszącego się zaufaniem Polaków .

Human Capital Awards 2015

Poczta Polska jako Narodowy Operator Pocztowy zatrudnia blisko 80 tys. pracowników na umowach o pracę. Spółka  inwestuje w swoich pracowników. Realizuje szereg projektów rozwojowych wspierających kluczowe obszary kompetencyjne pracowników – wszystkie te elementy złożyły się na decyzję Kapituły Konkursu o przyznaniu Poczcie Polskiej nagrody Human Capital Awards 2015.

„Kanonizacja Papieża Jana Pawła II”, emisja Poczty Polskiej, została uznana najpiękniejszym na świecie znaczkiem o tematyce sakralnej w 2014 roku. To już trzecie wyróżnienie Jury Międzynarodowej Nagrody Sztuki Filatelistycznej im. Św. Gabriela we Włoszech dla polskiego znaczka.

Golden Arrow 2015 – Jury dziesiątej edycji konkursu marketingu bezpośredniego „Golden Arrpoczta polska z Golden Arrowow” przyznało główną nagrodę w kategorii  „Marketing internetowy – kampania internetowa” Poczcie Polskiej, Domowi Mediowemu Mindshare Polska  oraz Agencji Reklamowej CAM Media SA za kampanię reklamową Eksp@nsja. Jury doceniło także Pocztę Polską Usługi Cyfrowe i dom mediowy Codemedia za kampanię promocyjną aplikacji mobilnej neokartka Konkurs Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow” to wyjątkowe wydarzenie w branży marketingowej. Organizowany jest przez  VFP Communications przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu.

World Mail Awards 2015 – kompleksowe podejście do eCommerce poprzez zaproponowanie klientom całego łańcucha wartości – od nadania paczki, poprzez doręczenie, obsługę zwrotów i korzyści takie jak ubezpieczenie, możliwość pozyskania finansowania dla e-sprzedawcy czy usługi mobilne – to główne czynniki, które zdecydowały o zwycięstwie Poczty Polskiej w międzynarodowym konkursie World Mail Awards. Spółka otrzymała nagrodę za działania w obszarze e-commerce, który jest kluczowym obszarem w strategii do 2020 roku.

godlo_teraz_polska_dla_poczty_polskiejDziałalność Poczty Polskiej o charakterze edukacyjnym, kulturalnym, społecznym została doceniona godłem „Teraz Polska”. Tym razem Spółka otrzymała nagrodę za album „Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej”, na który składają się wszystkie emisje znaczkowe poświęcone Papieżowi, jakie Poczta Polska wykonała w ciągu ostatnich 35 lat.

Światowy Związek Pocztowy przyznał Poczcie Polskiej prestiżowy tytuł najlepszego Biura Obsługi Klienta EMS  („EMS call centre of the year”) za 2014 rok w kategorii „małe biuro”. Za osiągane wyniki Światowy Związek Pocztowy zapewnia polskiemu operatorowi preferencyjne warunki rozliczeń z zagranicznymi pocztami.

Poczta Polska otrzymała Złoty Laur „Super Biznesu” jako firma przynosząca wyjątkową korzyść polskiej gospodarce i wspierająca rozwój rodzimej przedsiębiorczości. Firma, na co dzień kompleksowo wspierająca branżę eCommerce, dostała główną nagrodę w kategorii „Innowacyjność”. Wyróżnienie Poczcie Polskiej wręczył minister Skarbu Włodzimierz Karpiński.

Kapituła konkursowa programu badawczego Operator Logistyczny roku 2014 przyznała dla Poczty Polskiej wyróżnienie specjalne w kategorii dynamiczne wejście na rynek krajowych przewozów drobnicowych. Poczta Polska została doceniona za rozwój usługi Przesyłka Paletowa  i za ciągłe poszerzanie swojej  oferty logistycznej

Rynkowy Lider Innowacji 2014 – Envelo, platforma Poczty Polskiej oferująca usługi pocztowe przez internet, została uhonorowana tytułem Rynkowy Lider Innowacji 2014. Wyróżnienie przyznawane jest innowacyjnym firmom przez redakcję „Strefy Gospodarki”, ogólnopolskiego dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”. Twórcą i operatorem platformy Envelo jest Poczta Polska Usługi Cyfrowe, należąca do Grupy Kapitałowej Poczta Polska.

„Legiony Polskie” – emisja Poczty Polskiej z 2014 roku została uhonorowana drugim miejscem w konkursie filatelistycznym  Grands Prix de la Philatélie Belge et Européenne na najpiękniejszy grawerowany znaczek pocztowy wydany w Unii Europejskiej w ubiegłym roku.

Created in Poland Business Superbrands 2013/2014 – Pocztex, kurierskie ramię Poczty Polskiej, został uznany za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku w kategorii: transport i logistyka. Nagroda przyznawana jest markom, które powstały w Polsce i wypracowały ponadprzeciętny wizerunek pozwalający im skutecznie konkurować z firmami zagranicznymi.rynkowy-lider-innowacji-2014

Innowacje Open Source 2013 – Poczta Polska została wyróżniona podczas konferencji Open Source Day. Doceniono naszą nowatorską wizję i koncepcję rozwoju opartą na technologii otwartego oprogramowania.

Polska Jakość 2013 – Pocztex,  kurierskie ramię Poczty Polskiej otrzymał godło Polska Jakość 2013. Wyróżnienie to przyznawane jest markom, które z powodzeniem konkurują z firmami zachodnimi, a jednocześnie tworzą środowisko pracy dla polskich pracowników i kontrahentów.

Statuetka_mediumAward 2013 – Unique contribution to Eurogiro`s development – Poczta Polska otrzymała prestiżową nagrodę od sieci Eurogiro za stabilną i doskonałą jakość realizacji transakcji gotówkowych wysyłanych do innych instytucji członkowskich. Od 2008 roku Poczta jest w elitarnym gronie 5 instytucji wykazujących 100% poprawności transakcji dokonywanych pomiędzy użytkownikami sieci.

Srebrny dyplom za jakość usług 2012 -w rankingu Światowego Związku Pocztowego (UPU) podsumowującym 2012 rok, Poczta Polska została wyróżniona w kategorii jakość zagranicznych usług kurierskich (EMS). Spośród 205 monitorowanych krajów zajęła 8 miejsce.

Diamenty Pocztowokurierski.pl 2012 – Przesyłka Gabarytowa otrzymała nagrodę za innowację podczas II Konferencji Nadawców Przesyłek Pocztowych i Kurierskich. Jest to wyjątkowa w Polsce nagroda, promująca nowatorskie rozwiązania w sektorze pocztowym i kurierskim.

Nagroda premium brand - statuetka

Premium Brand –  Marka Wysokiej Reputacji 2011 – kolejny raz znaleźliśmy się w gronie najbardziej zaufanych marek w Polsce. Projekt PremiumBrand dla marek, firm i spółek to jedyny projekt na polskim rynku usług marketingowych badający reputację  w środowisku konsumenckim i biznesowym. W badaniu konsumenci oceniali marki według takich kryteriów jak: zaufanie, gotowość do polecenia marki znajomym, zaangażowanie społeczne, ocenę firmy jako pracodawcy oraz ocenę marki przez przedstawicieli biznesu.

Wielokrotnie też nagradzani byliśmy za naszą działalność filatelistyczną. Emisje polskich znaczków pocztowych, projektowanych przez najwybitniejszych artystów, są znane i cenione na całym świecie.  Szczególną nagrodą, podkreślającą całokształt prac związanych z szerzeniem kultury i dziedzictwa narodowego poprzez wydawnictwa filatelistyczne Poczta Polska została uhonorowana  w 2012 roku – jesteśmy laureatami godła „Teraz Polska”.

nr20-300x178Europa –  w 2013 roku głosami Internautów, znaczek emisji Europa zdobył trzecie miejsce w międzynarodowym konkursie organizowanym przez PostEurop. Tematem przewodnim konkursu były samochody pocztowe.

E600-lecie bitwy pod Grunwaldem – znaczek emisji „600-lecie bitwy pod Grunwaldem” wyemitowany w  2010 roku przez Pocztę PolskąS.A. zajął pierwsze miejsce podczas 14 Konferencji Rządowych Producentów Znaczków Pocztowych w Lizbonie w kategorii znaczków rotograwiurowych.

Grunwald_mediumBeatyfikacja Papieża Jana Pawła II – blok wydany z okazji beatyfikacji Papieża Jana Pawła II uznany został za Najpiękniejszy Znaczek Świata i otrzymał Medal Św. Gabriela w XXX. Premio Internazionale d’Arte Filatelica „San Gabriele” w kategorii znaczka o tematyce sakralnej. Nagrodę tę otrzymaliśmy już dwukrotnie – poprzednio uhonorowany nią został w 2010 roku znaczek „25. rocznica śmierci ks. Jerzego Popiełuszki”

nr19-300x143

nr18-300x218100-lecie przyznania nagrody Nobla dla Marii Skłodowskiej-Curie – w 2012 roku blok wspólnej emisji Polski i Szwecji poświęconej Marii Skłodowskiej-Curie został uznany za najpiękniejszy grawerowany znaczek Unii Europejskiej w 2011 roku i nagrodzony przez międzynarodowe jury w Brukseli „Grands Prix de l’Art Philatelique Belge”.

nr17-300x202

30. rocznica powstania NSZZ „Solidarność” i podpisania Porozumień Sierpniowych – w 2011 roku w XV Ogólnopolskim Konkursie Reklamy, Kreatura 2010 otrzymaliśmy nagrodę za booklet filatelistyczny „30. rocznica powstania NSZZ „Solidarność” i podpisania porozumień sierpniowych” w kategorii „materiał promocyjny – direct mail”.nr16

Poczta jest laureatem „Diamentowego Gryfa” – jest to nagroda przyznawana potrójnym laureatom „Złotego Gryfa” – zdobyliśmy ją za booklet filatelistyczny związany z emisją znaczka pocztowego „4 czerwca 1989 r. 20. rocznica pamiętnych wyborów” w 2010 roku,  za „Księgę znaczków pocztowych 2009” w 2011 roku, oraz za album „Różnorodność w jedności” w roku 2012.

nr15-276x300

Turyn 2006 – Znaczek Poczty Polskiej wydany z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich „Turyn 2006”, otrzymał złoty medal „Prix Olympia 2009”.

nr7

Jesteśmy też jedynym operatorem narodowym, który pięciokrotnie otrzymał wyróżnienie za najpiękniejszy znaczek na świecie w międzynarodowym konkursie organizowanym od czterdziestu lat we włoskim Asiago.

Laury w tym konkursie otrzymały: emisja „Europa” z żubrem pachnącym jałowcem wydana w 2011 roku, emisja „Kocham Cię”, wydana w 2009 roku na dzień zakochanych, emisja upamiętniająca zjazd stowarzyszenia PostEurop w Krakowie w 2008 roku, emisja „Dzień Ziemi w Polsce” w 2007 roku oraz znaczek „Piękna jesteś rzeko Wisło” z 1982 roku.

Emisja „Europa” z żubrem pachnącym jałowcem wydana w 2011 roku

 Emisja „Kocham Cię”, wydana w 2009 roku na dzień zakochanych

pobrane