Strona główna » Poczta Polska najpopularniejsza wśród przedsiębiorców prowadzących e-sklepy < powrót

Poczta Polska najpopularniejsza wśród przedsiębiorców prowadzących e-sklepy

Aktualność z dnia: 27.11.2018

paczki_poczta_polska_1_Ponad połowa e-sklepów wybiera usługi kurierskie Pocztex i usługi paczkowe Poczty Polskiej, a blisko 1/3  korzysta z usługi Odbiór w PUNKCIE, która umożliwia odbiór przesyłki w placówkach pocztowych, na wybranych stacjach Orlen, w kioskach RUCH oraz w sklepach Żabka i Freshmarket – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Z przesyłek kurierskich Pocztex i usług paczkowych Poczty Polskiej korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora. W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: wyposażenie dla domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki.

Przesyłki kurierskie Pocztex oraz usługi paczkowe Poczty Polskiej wybiera 52% e-sklepów. Z kolei 28% korzysta z możliwości przesłania przesyłki do stworzonej przez Spółkę sieci click&collect. Usługa Odbiór w PUNCKIE w ostatnich miesiącach rozwija się bardzo dynamicznie. Klienci Poczty Polskiej mają obecnie do dyspozycji już 10 800 punktów odbioru: placówki i automaty pocztowe, sklepy Żabka i Freshmarket, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH. To wygodna usługa umożliwiająca odebranie przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i o dogodnej porze. Można to zrobić na przykład w drodze do pracy, przy okazji tankowania samochodu, robienia drobnych zakupów w osiedlowym sklepie albo odbierając dziecko ze szkoły. To klient decyduje, gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę.