Strona główna » Poczta Polska z płatnościami kartą za przesyłki pobraniowe < powrót

Poczta Polska z płatnościami kartą za przesyłki pobraniowe

Aktualność z dnia: 03.10.2017

karta-poczta-bank-terminalOd października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej można zapłacić kartą lub BLIKIEM za pobrania przy odbiorze przesyłki. Wkrótce płatności bezgotówkowe będą dostępne również u kuriera.

Poczta Polska wspólnie z eService oraz Mastercard i Visa, udostępniła swoim klientom możliwość bezgotówkowego opłacenia przesyłek pobraniowych wydawanych w placówkach pocztowych.  Do przeprowadzenia takiej transakcji wystarczy karta płatnicza lub dowolny model smartfona, wyposażonego w aplikację mobilną banku z funkcją BLIK (sześciocyfrowy kod służący do akceptacji transakcji płatniczej).

Stałe udoskonalanie oferty w zakresie usług e-commerce to jeden z głównych celów jaki stawia sobie Poczta. Intensywnie pracujemy nad tym, żeby nasi klienci mogli coraz szybciej i wygodniej odbierać zakupione w internecie produkty. Od października we wszystkich placówkach Poczty Polskiej  można zapłacić bezgotówkowo przy odbiorze przesyłki. W ciągu miesiąca planujemy również wdrożyć płatności kartą za przesyłki pobraniowe doręczane przez kuriera  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Tak samo, jak w przypadku innych płatności kartą w urzędach pocztowych, nie będziemy pobierać żadnych prowizji z tytułu dokonania płatności kartą za przesyłki pobraniowe, bez względu na to,  czy jest to karta kredytowa czy debetowa – dodaje Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.

W 2016 r. około 30% paczek nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej zostało opłaconych gotówką za pobraniem, a średnia kwota takiej transakcji wynosiła 200 zł. Biorąc pod uwagę, że od początku tego roku, w placówkach Poczty dokonano już kilku milionów transakcji bezgotówkowych można prognozować, że nowa forma płatności za zakupy internetowe również będzie cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów.

Według badań opinii przeprowadzonych przez Mastercard Europe, aż 61% Polaków chce mieć możliwość płacenia kartą w każdym sklepie czy punkcie usługowym. – Rynek usług pocztowych  i kurierskich zaczyna teraz odpowiadać na te potrzeby. Po udostępnieniu płatności bezgotówkowych  w placówkach pocztowych oraz wydaniu wspólnie z Bankiem Pocztowym karty debetowej Mastercard, umożliwienie płatności kartą za przesyłki pobraniowe, to kolejny krok Poczty Polskiej w kierunku bezgotówkowości. Cieszę się, że możemy wspierać również ten najnowszy, ważny projekt Poczty  – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Gratulujemy Poczcie Polskiej, że udostępnia taką możliwość w swoich placówkach i że wkrótce również kurierom zostaną przekazane terminale. Wprowadzenie płatności kartą przy odbiorze za zakupy dokonane online zwiększa wygodę klientów. To istotny krok w dalszym rozwoju polskiego rynku e-commerce – dodaje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Wprowadzenie bezgotówkowych płatności za przesyłki pobraniowe było możliwe dzięki wcześniejszemu wyposażeniu placówek Poczty Polskiej w osiem tysięcy terminali POS przez firmę eService.  – Z ogromną przyjemnością wdrażamy następne udogodnienie dla klientów Poczty Polskiej. Cieszymy się, że nasze rozwiązania i technologie pozwolą kolejnej instytucji rozszerzyć usługę płatności bezgotówkowych. Klienci coraz chętniej korzystają z tej bezgotówkowej formy płatności. Wyjście z terminalami poza placówki pocztowe to przede wszystkim wygoda i wiele korzyści – mówi Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService – Współpraca z Pocztą Polską to przykład zaufania jakim darzą nas nasi partnerzy biznesowi – dodaje.

Szybka i tania dostawa jest coraz ważniejszym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowych przez e-klientów. Dlatego Poczta Polska jest zdeterminowana, aby świadczyć wysokiej jakości usługi logistyczne oraz promować bezpieczne, nowoczesne i wygodne płatności bezgotówkowe. Transakcje kartą lub BLIKIEM to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską oraz krótszy czas obsługi klienta. Będzie to szczególnie istotne podczas przedświątecznego szczytu paczkowego.