Strona główna » Przekaz pocztowy przez internet i z opcją śledzenia< powrót

Przekaz pocztowy przez internet i z opcją śledzenia

Klienci Poczty Polskiej mogą już nadawać przekazy pocztowe bez wychodzenia z domu. Firma wprowadziła opcję nadania przekazu przez internet. Dzięki możliwości śledzenia na stronie internetowej PP, można w każdym momencie sprawdzić stan realizacji usługi. Średniomiesięcznie Klienci Poczty Polskiej nadają ponad 1 mln sztuk przekazów pocztowych.

Jak skorzystać z nowej opcji?

Przekaz pocztowy można nadać wchodząc na stronę www.poczta-polska.pl i klikając w baner „Ekspres Pieniężny”. Następnie trzeba wybrać opcję: przekaz pocztowy. System podpowiada nazwy ulic, miejscowości oraz kod pocztowy. Realizacja przekazu pocztowego rozpoczyna się po wpłynięciu pieniędzy na podane konto Poczty Polskiej. Czas realizacji usługi to 3-4 dni robocze od otrzymania pieniędzy przez Pocztę. Koszt to 5,20 zł +1 % od kwoty przekazu.

Dodatkowe rozwiązania

Oprócz standardowego dostarczenia przekazu na adres domowy, przekaz pocztowy można też nadać na „poste restante” (na adres wybranej placówki pocztowej) lub do skrytki pocztowej. Można również skorzystać z usługi komplementarnej czyli z potwierdzenia odbioru. Podobnie jak w tradycyjnym przekazie pocztowym nadawanym w okienku, w przekazie pocztowym elektronicznym można dołączyć korespondencję. Warunek? Musi być nie dłuższa niż 160 znaków.

Wygodne rozwiązanie dla firm

Dla Firm – masowych nadawców – Poczta Polska przygotowała kompleksową obsługę obrotu przekazowego. To duże ułatwienie, bo około 25 procent Polaków nie ma konta w banku. Firma, która jest zainteresowana nadawaniem przekazów pocztowych za pośrednictwem strony www.poczta-polska.pl, może rejestrować przekazy samodzielnie w serwisie lub wczytywać pliki z danymi. Nadawanie przekazów jest możliwe zarówno po podpisaniu umowy z Pocztą Polską, jak i bez umowy – po poprawnym zalogowaniu się w serwisie.

Do wyboru także Ekspres Pieniężny

Drugą opcją umożliwiającą przesyłanie pieniędzy poprzez stronę internetową Poczty Polskiej zarówno dla klientów indywidualnych jak i firm jest Ekspres Pieniężny. Klienci mogą sami wybrać jak szybko pieniądze dotrą do odbiorcy.

  • wariant I (błyskawicznie) – wypłata w dowolnym urzędzie pocztowym po 30 minutach od nadania,
  • wariant II (ekspres) – doręczenie pod wskazany adres w ciągu 6 godzin od nadania,
  • wariant III (standard) – doręczenie pod wskazany adres w następnym dniu roboczym po dniu nadania.

Czas realizacji liczony jest od chwili wpłynięcia pieniędzy na konto Poczty Polskiej.

Zgodnie z kierunkami strategicznymi Poczty Polskiej do 2015 roku Spółka zamierza zbudować konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – finansowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach pocztowych.