Od Nowego Roku obowiązek podatkowy dla przesyłek z opcją 'pobranie’ następuje w momencie dostarczenia towaru.
Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2014r. przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku
od towarów i usług (tj. z 2011r. Dz. Nr 177, poz.1054 z późn. zm.) dla potrzeb określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT kluczowe znaczenie ma moment dokonania dostawy. W przypadku podatników dokonujących dostawy towarów do swych nabywców za pośrednictwem Poczty, kluczowe znaczenie ma więc moment, w którym Poczta doręczy przesyłkę do adresata. Data ta będzie bowiem determinowała u sprzedawcy konieczność rozliczenia podatku VAT z tytułu dokonanej dostawy towarów.
Klienci wysyłający przesyłki Pocztą Polską mogą monitorować wysłany towar na kilka sposobów.
Pierwszy to możliwość skorzystania z aplikacji Elektroniczny Nadawca, w której można m.in. szybko sprawdzić status nadanych przesyłek lub generować raporty z datą ich doręczenia. Dodatkowo Elektroniczny Nadawca usprawnia i automatyzuje proces nadawania przesyłek pocztowych, umożliwia rejestrację przesyłek oraz generowanie dokumentów nadawczych w formie elektronicznej. Funkcjonalność zapewnia także elektroniczną komunikację pomiędzy klientem, a jego opiekunem handlowym. Aplikacja dostępna jest na stronie https://e-nadawca.poczta-polska.pl.
Inną formą sprawdzenia statusu przesyłki jest usługa „Potwierdzenie doręczenia przesyłki” . W tym przypadki klienci w zależności od wyboru dokonanego przy nadaniu otrzymują potwierdzenie doręczenia przesyłki sms’em lub mail’em.
Oprócz elektronicznego potwierdzenia klienci mogą także wykupić usługę powiadamiania o doręczeniu przesyłki w formie papierowej. Dodatkową korzyścią jest możliwość śledzenia przesyłki dzięki systemowi on-line, który dostępny jest na naszej stronie. Dzięki temu możliwe jest dokładne ustalenie momentu dostarczenia przesyłki do odbiorcy.