Niewykonanie usługi – jeśli wypłata nie nastąpiła w terminie 7 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu nadania.
Nienależyte wykonanie usługi – gdy realizacja usługi nie nastąpiła w gwarantowanych terminach.
Prawo wniesienia reklamacji przysługuje Nadawcy.
Nadawca może zrzec się prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz Adresata.
Reklamację można wnieść poprzez wypełnienie druku formularza reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej, który dostępny jest tutaj.
Nie wcześniej niż po upływie 8 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu nadania, jednak nie później niż przed upływem 13 miesięcy.
Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) oraz adres reklamującego,
- powód złożenia reklamacji,
- Unikalny Identyfikator Ekspresu Pieniężnego,
- datę, sposób nadania(UP lub Internet) i rodzaj EP,
- imię i nazwisko (nazwę), adres adresata oraz kwotę EP,
- dyspozycję reklamującego w razie nie wpłacenia EP,
- podpis reklamującego,
- kwotę roszczenia lub informację, że reklamujący nie żąda odszkodowania.
*Do reklamacji należy dołączyć oryginał potwierdzenia nadania lub odpis (w przypadku nadania EP w placówce pocztowej) oraz jeżeli nadawca zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz adresata do reklamacji należy dołączyć stosowne oświadczenie. W przypadku nadania EP przez Internet dołączenie potwierdzenia nadania do Uniwersalnego formularza nie jest wymagane.