Strona główna » Reklamacje » Reklamacje krajowe » PACZKA24 < powrót

PACZKA24

Share on FacebookShare on Google+
paczka24
Share on FacebookShare on Google+

Reklamację wnosi się w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania  usługi. Usługę uważa się za niewykonaną, jeżeli doręczenie przesyłki  lub pozostawienie albo przekazanie zawiadomienia o podjętej próbie doręczenia lub nadejściu przesyłki przeznaczonej do doręczenia w placówce pocztowej nastąpiło po:

  1. czterech dniach roboczych, licząc od dnia następnego po dniu nadania – dla przesyłek kierowanych do strefy A,
  2. pięciu dniach roboczych, licząc od dnia następnego po dniu nadania  – dla przesyłek kierowanych do strefy B,
  3. po sześciu dniach roboczych, licząc od dnia następnego po dniu nadania dla przesyłek nadanych
    jako przesyłki niestandardowe.

Usługę uważa się za nienależycie wykonaną, jeżeli doręczenie przesyłki lub pozostawienie albo przekazanie zawiadomienia o podjętej próbie doręczenia lub nadejściu przesyłki przeznaczonej do doręczenia w placówce pocztowej, nastąpiło:

  1. trzeciego dnia roboczego, ale nie później niż czwartego dnia roboczego, licząc od dnia następnego po dniu nadania – dla przesyłek kierowanych do strefy A
  2. czwartego dnia roboczego, ale nie później niż piątego dnia roboczego, licząc od dnia następnego po dniu nadania – dla przesyłek kierowanych do strefy B.
  3. piątego dnia roboczego, ale nie później niż szóstego dnia roboczego, licząc od dnia następnego po dniu nadania – dla przesyłek nadanych jako przesyłki niestandardowe.

Szczegółowe informacje dotyczące reklamacji znajdują się w regulaminie usługi dostępnym tutaj.

Share on FacebookShare on Google+
  1. Nadawcy,
  2. Adresatowi – w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń, albo gdy przesyłka zostanie doręczona adresatowi.

 

Reklamację można wnieść w dowolnej formie:

  1. poprzez wypełnienie formularza on-line dostępnego na stronie internetowej,
  2. poprzez wypełnienie druku formularza dostępnego w każdej placówce pocztowej.

Druk reklamacyjny można pobrać także tutaj.

 

Administratorem danych osobowych osoby składającej reklamację jest Poczta Polska S.A. z siedzibą przy ul. Rodziny Hiszpańskich 8 w Warszawie, 00-940 Warszawa. Kontakt z inspektorem danych osobowych: Inspektor ochrony danych Poczta Polska S.A. ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, adres e-mail: inspektorodo@poczta-polska.pl. Dane osobowe w procesie reklamacyjnym są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz.U. 2013 poz. 1468 z późn. zm.) w celu rozpatrzenia złożonej reklamacji. Odbiorcą danych osobowych w postępowaniu reklamacyjnym mogą być: Agenci Pocztowi (w przypadku korzystania z usług pocztowych za pośrednictwem Agencji Pocztowej), podwykonawcy Poczty Polskiej S.A. (w przypadku, gdy reklamowana usługa pocztowa była realizowana z udziałem podmiotu przetwarzającego, np. doręczającego przesyłkę). W przypadku reklamacji dla przesyłek zagranicznych dane osobowe są przekazywane do kraju przeznaczenia przesyłki, bądź kraju jej nadania (w tym do państwa trzeciego) w celu uzyskania informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, w myśl postanowień Światowej Konwencji Pocztowej Doha 2012 (Dz. U. 2015, poz. 1522). Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, począwszy od roku następującego po roku, w którym zakończono reklamację, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 1983 nr 38 poz. 173 z późn. zm.). Osobom, których dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Informacja o tym organie jest podana na stronie internetowej Poczty Polskiej S.A. www.poczta-polska.pl. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych nieujęte w niniejszej informacji, a wynikające z przepisów Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, są dostępne w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej Poczty Polskiej S.A. www.poczta-polska.pl.

Share on FacebookShare on Google+

1. Reklamację z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi można wnieść:

1) z tytułu ubytku zawartości lub uszkodzenia zawartości przesyłki:

a) bezpośrednio przy przyjęciu przesyłki, jeżeli został sporządzony protokół sprawdzenia przesyłki,

b) po przyjęciu przesyłki, jeżeli bezpośrednio przy przyjęciu zostało złożone pisemne oświadczenie o stwierdzeniu ubytków lub uszkodzeń przesyłki albo został sporządzony protokół sprawdzenia przesyłki,

c) nie później niż w terminie 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki w przypadku uszkodzeń i ubytków nie dających się zauważyć z zewnątrz, stwierdzonych po przyjęciu przesyłki,

2) z tytułu utraty przesyłki – po upływie 30 dni od nadania,

3) z tytułu opóźnienia w doręczeniu przesyłki w stosunku do gwarantowanego terminu doręczenia – po upływie tego terminu.

2. Reklamację, za wyjątkiem przypadku opisanego powyżej w p. 1.1.c, można wnieść nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki.

Share on FacebookShare on Google+
Reklamacja powinna zawierać w szczególności:

  1. imię i nazwisko albo nazwę zgłaszającego reklamację,
  2. pozostałe dane adresowe nadawcy i adresata,
  3. numer przesyłki oraz datę i miejsce jej nadania,
  4. opis okoliczności uzasadniających reklamację,
  5. kwotę roszczenia w przypadku żądania jej przez reklamującego,
  6. datę sporządzenia reklamacji,
  7. podpis reklamującego,
  8. dane kontaktowe, w tym adres do korespondencji, jeżeli dane kontaktowe są inne, niż wskazane w pkt 1 i 2,
  9. wykaz załączonych dokumentów.
Share on FacebookShare on Google+
Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.