Strona główna » Reklamacje » Reklamacje krajowe » Wpłata na rachunek bankowy < powrót

Wpłata na rachunek bankowy

Share on Facebook
Share on Facebook

Niewykonanie usługi – jeśli w trakcie postępowania reklamacyjnego stwierdzono brak uznania rachunku odbiorcy kwotą pieniężną określoną na blankiecie wpłaty.

Nienależyte wykonanie usługi – uważa się przekazanie wpłaty:

  1. na rachunek bankowy odbiorcy po upływie terminów realizacji,
  2. w kwocie niższej niż widniejąca na dowodzie wpłaty,
  3. na rachunek bankowy niezgodny z rachunkiem widniejącym na dowodzie wpłaty.
Share on Facebook

Wpłacający, którego dane znajdują się na formularzu wpłaty lub odbiorca w przypadku zrzeczenia się praw do dochodzenia roszczeń przez wpłacającego (oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń należy dołączyć do reklamacji).

Reklamację można wnieść poprzez wypełnienie druku formularza reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej, który dostępny jest tutaj.

Share on Facebook

Nie wcześniej niż po upływie trzech dni roboczych po dokonaniu wpłaty oraz w terminie nieprzekraczającym 13 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu dokonania wpłaty.

Share on Facebook

Reklamację należy wnieść na formularzu reklamacyjnym. Reklamacja powinna zawierać:

  • imię i nazwisko albo nazwę zgłaszającego reklamację,
  • pozostałe dane adresowe,
  • dane z dowodu przyjęcia wpłaty,
  • powód złożenia reklamacji,
  • dyspozycję dot. nieprawidłowo przekazanej kwoty wpłaty, kwoty pobranej opłaty oraz odsetek ustawowych,
  • podpis i datę złożenia reklamacji,
  • oryginał dowodu wpłaty.

*Jeżeli wpłacający zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz odbiorcy do reklamacji należy dołączyć stosowne oświadczenie.

Share on Facebook

14 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji.
Termin rozpatrzenia reklamacji może wydłużyć się do 30 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji.