Paczka MINI znajduje się w ofercie Poczty Polskiej już prawie rok. Od momentu wprowadzenia, jej popularność stale rośnie. Od początku roku sprzedaliśmy już ponad 474 tys. sztuk kopert Paczki MINI.
Paczka MINI łączy w sobie zalety przesyłki listowej oraz przesyłki paczkowej, jej główne zalety to gwarantowany termin doręczenia, możliwość ubezpieczenia przesyłek do 500 zł, wygodne nadawanie przez aplikację Elektroniczny Nadawca i ekologiczne opakowanie w cenie usługi. Dla Paczki MINI przewidziano dwa terminy doręczeń. Paczkę można nadać priorytetem, wtedy doręczenie nastąpi w następnym dniu roboczym po dniu nadania (D+1). Warunkiem jednak jest jej nadanie do godziny 15:00. Paczkę MINI można także nadać, jako ekonomiczną – doręczenie w ciągu trzech dni roboczych po dniu nadania (D+3).
Od 1 września br., zmienia się cena Paczki MINI: za usługę podstawową, czyli doręczenie w ciągu trzech dni roboczych po dniu nadania (D+3) z zadeklarowaną wartością do 100 zł, klienci zapłacą 9,50 zł.
Opłaty za usługi dodatkowe nie zmieniają się:
- za szybszy termin doręczenia – priorytet,
- za dodatkowe ubezpieczenie przesyłki do wartości 500 zł,
– opłaty nadal wynoszą symboliczną złotówkę. Z dodatkowego ubezpieczenia przesyłki można skorzystać w obydwu wariantach doręczenia: szybszym oraz standardowym.
Zmianie uległ także Regulamin usługi:
- dodano zapis o możliwości uzyskania dodatkowego potwierdzenia nadania na wydrukowanym formularzu nadawczym przez klienta z aplikacji Elektroniczny Nadawca,
- dodano zapis uniemożliwiający nadawanie przesyłek adresowanych na poste restante i skrytki pocztowe,
- w słowniczku dokonano zmiany definicji opakowania firmowego,
- w słowniczku dodano definicję ustawy Prawo pocztowe i rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi pocztowej,
- uporządkowano zapisy dotyczące rejestracji przesyłki oraz ubezpieczenia przesyłki,
- odstąpiono od zapisu dotyczącego zakazu stosowania taśmy samoprzylepnej w celu dodatkowego zabezpieczania przesyłki.
Ponadto w związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie reklamacji usługi pocztowej regulującego kwestie reklamacyjne do wszystkich usług pocztowych, wprowadzono ogólny zapis odwołujący w kwestii postępowania reklamacyjnego do zapisów rozporządzenia oraz ustawy Prawo pocztowe.