Już ponad 1 milion faktur zostało wysłanych za pośrednictwem portalu do obsługi korespondencji stworzonego specjalnie dla PGE Obrót S.A. (PGE) – jednego z największych dostawców prądu w Polsce . System bazujący na rozwiązaniach platformy Envelo (Grupa Poczta Polska) został uruchomiony 1 lipca 2014 roku. Może on obsłużyć nawet 100 tysięcy przesyłek dziennie. Rozwój usług w zakresie korespondencji masowej to jeden z głównych obszarów strategii Envelo na najbliższe lata.
Docelowo poprzez portal PGE Obrót S.A. będzie dystrybuować przesyłki pocztowe do około 5 milionów odbiorców prądu. Dystrybucją i doręczaniem korespondencji nadawanej z Envelo zajmuje się Poczta Polska, a wydrukiem Prografix.
PGE stawia na Envelo
Kontrakt z PGE obejmuje udostępnienie i utrzymanie portalu internetowego umożliwiającego wzajemną wymianę danych pomiędzy stronami oraz obsługę korespondencji. Dzięki temu pracownicy PGE będą mogli skutecznie monitorować cały proces generowania i dystrybucji przesyłek.
Portal szyty na miarę z pełną obsługą korespondencji
Dedykowana PGE platforma obsługuje 37 szablonów dokumentów (faktur i pism windykacyjnych) oraz 407 rodzajów pism dostosowanych do charakteru korespondencji i kategorii odbiorców. Współpraca obejmuje przygotowanie dokumentów według personalizowanych szablonów i szerokiego wyboru ich rodzajów, wydruki, sortowanie, kopertowanie i wysyłkę pakietów korespondencji. Przedmiotem umowy jest także nadawanie w imieniu zamawiającego sporządzonych wcześniej przesyłek oraz zapewnienie ich dostarczenia do adresatów. Zakres korespondencji to przesyłki nierejestrowane, rejestrowane oraz rejestrowane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a także zwroty niedostarczonych listów. W celu zapewnienia obsługi przesyłek poleconych platformę zintegrowano z systemami Poczty Polskiej.
Portal zapewnia masowe generowanie dokumentów gotowych do wysyłki, a także podgląd wydruku wraz z elementami graficznymi PGE. Platforma pozwala także na tworzenie w różnych formatach plików wyjściowych raportów ze sporządzonych dokumentów i ich wysyłki. Zapewnia również monitorowanie informacji o zwrotach oraz obsługuje reklamacje dotyczące realizacji usługi oraz funkcjonowania portalu.