Poczta Polska upraszcza ofertę usług finansowych
Od 1 maja br. Poczta Polska wprowadza zmiany w ofercie usług finansowych, obejmujących wpłaty na rachunki bankowe i przekazy. Nowe produkty będą dostępne w dwóch wariantach: Premium i Standard, różniących się czasem, w którym środki finansowe wpłacone w placówce pocztowej, u listonosza lub przez Internet trafią do klienta. Nowa oferta, opracowana na podstawie analizy potrzeb klientów i najlepszych praktyk rynkowych, jest konkurencyjna w porównaniu do podobnych usług oferowanych przez inne podmioty.
Celem wprowadzenia zmian w ofercie usług finansowych było maksymalne uproszczenie oferty produktowej i zminimalizowanie liczby wariantów, w których usługa jest dostępna. Od maja klienci łatwiej będą mogli podjąć decyzję, z której opcji chcą skorzystać.
Wpłaty na rachunek bankowy
Wcześniej usługa była dostępna w trzech wariantach. Od maja Poczta Polska będzie oferować ją w dwóch opcjach:
- Wpłata Premium – realizowana w czasie rzeczywistym; środki trafiają na rachunek bankowy odbiorcy online,
- Wpłata Standard – środki trafią na rachunek bankowy klienta następnego dnia roboczego.
Poczta Polska gwarantuje ww. terminy niezależnie od dnia i godziny wpłaty.*
*z zastrzeżeniem, że usługa wpłata Premium jest świadczona od godz. 6.00 do 21.00 od poniedziałku do piątku; od godz. 6.00 do 20.00 w soboty.)
Wpłat można dokonać w placówkach pocztowych (Wpłata Standard poniżej 1 mln zł, Wpłata Premium do 10 000 zł) oraz u listonoszy Wpłatę Standard (limit 4,5 tys. zł).
Przekazy
Wcześniej usługa była dostępna w czterech wariantach. Od maja usługa przekazu będzie dostępna w dwóch opcjach:
- Przekaz Premium – odbiór gotówki w ciągu 10 minut od wpłaty w dowolnej placówce Poczty Polskiej,
- Przekaz Standard –- doręczenie gotówki pod wskazany adres od następnego dnia roboczego od daty nadania.
Przekaz można zlecić w placówce pocztowej, u listonosza (opcja: Przekaz Standard) oraz przez internet (dedykowany serwis internetowy) – bez logowania (pojedyncza operacja) lub po uprzednim zalogowaniu (większa liczba operacji). Za pośrednictwem listonosza można zlecić Przekaz Standard o wartości do 4,5 tys. zł. W przypadku korzystania z usługi w placówce pocztowej i przez internet, Poczta Polska nie wprowadza limitów kwotowych.
Cennik opłat za wpłaty na rachunki bankowe dla oferowanego czasu realizacji pozostaje bez zmian, natomiast cennik przekazów ulegnie zmianie ze względu na modyfikację oferty produktowej, ale opłaty za realizację usług wciąż pozostaną konkurencyjne.
Dodatkowe informacje na temat zmian w ofercie produktowej można uzyskać w Biurze Obsługi Klienta Poczty Polskiej – tel. (+48) 438 420 600 (opłata wg cennika operatora), od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 20:00.