Strona główna » Biznes » Poczta Polska Ochrona » Usługi Finansowe < powrót

Usługi Finansowe

Poczta Polska  na rynku obsługi gotówki plasuje się w gronie największych firm w Polsce. Obrót gotówki własnej oraz Klientów odbywa się w sieci Centrów Obsługi Gotówki wyposażonych w nowoczesne urządzenia. Wykwalifikowana załoga posiada duże doświadczenie w całym procesie obsługi gotówki: sortowania, przeliczania wartości czy weryfikacji autentyczności.

Gwarantujemy najwyższe bezpieczeństwo usług, poparte wysokimi polisami ubezpieczeniowymi, a także dostępność na terenie całego kraju, przez 7 dni w tygodniu.

Zapewniamy kompleksową obsługę obrotu gotówkowego oraz pełną wygodę. Stale udoskonalane procesy i inwestycje w sprzęt umożliwiają oferowanie usług kolejnym bankom, instytucjom finansowym oraz firmom.

Wpłaty i wypłaty gotówkowe w formie zamkniętej

Wpłata gotówkowa zamknięta polega na deponowaniu gotówki bez konieczności jej przeliczania w momencie przekazania. Kasa Poczty Polskiej przyjmuje od Zlecającego środki pieniężne w bezpiecznym, zamkniętym opakowaniu, w celu przekazania ich na rachunek bankowy Zlecającego.

Poczta Polska przejmuje pełną odpowiedzialności za proces obsługi wpłaty zamkniętej od chwili przyjęcia wpłaty we wskazanej lokalizacji do momentu uznania rachunku bankowego kontrahenta. Przeliczanie, a także weryfikacja wartościowa oraz ilościowa gotówki  odbywa się w Centrach Obsługi Gotówki Poczty Polskiej S.A.

Kody QR w obsłudze wpłat zamkniętych     

Proponujemy nowoczesne technologie usprawniające proces obsługi wpłat zamkniętych w PLN. Zastosowanie kodów QR umożliwia bezpieczne zakodowanie niezbędnych informacji, które są wymagane przez naszych kontrahentów.

QR

Są to m.in.:

  • Nazwa zlecającego;
  • Identyfikator punktu deponującego gotówkę;
  • Numer rachunku bankowego;
  • Łączna wartość wpłaty;
  • Kwota słownie;
  • Symbol waluty;
  • Kwota w banknotach;
  • Kwota w bilonie;
  • Data przyjęcia wpłaty;
  • Nr koperty bezpiecznej.

Wszystkie wyżej wymienione elementy usprawniają proces obsługi wpłat zamkniętych i redukują do minimum ryzyko pojawienia się błędów.

Kody QR można generować zarówno ze strony gotowka.poczta-polska.pl (serwis transakcyjny) jak i z systemu klienta według stosownych wytycznych.

Korzyści:

  • Minimalizacja błędów
  • Elektronizacja procesów
  • Oszczędność czasu i kosztów
  • Zaczytywanie danych z systemu transakcyjnego lub systemu Klienta
  • Kodowanie niezbędnych danych wymaganych przez Klienta
  • Historia transakcji

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani wprowadzeniem QR Code zapraszamy do kontaktu z Państwa opiekunem handlowym lub o skierowanie maila na adres sekretariat.ppo@poczta-polska.pl

Wypłata gotówkowa zamknięta polega na wydaniu Zlecającemu środków pieniężnych w bezpiecznym opakowaniu przez Kasę Poczty Polskiej, po uprzednim dokonaniu przelewu równowartości wydanych środków pieniężnych z rachunku bankowego Zlecającego na rachunek bankowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska przyjmuje pełną odpowiedzialność za realizację Wypłaty zamkniętej od momentu uznania Rachunku bankowego Poczty Polskiej kwotą tej Wypłaty, do momentu potwierdzenia przez Zlecającego na raporcie Wypłaty otrzymania kwoty tej Wypłaty.

Formy zlecania usługi

Klienci mogę dokonywać składania zamówień w najdogodniejszy dla siebie sposób m.in. poprzez:

  • z góry określony harmonogram – Klient określa termin (dzień albo dzień i godzinę o której ma być realizowana usługa, np. poniedziałki o 15:00 i czwartki o 17:30);
  • jednostkowe zamówienie online – Klient otrzymuje dostęp do dedykowanej, zabezpieczonej strony www, na której z wykorzystaniem hasła może złożyć zamówienie; (instrukcję korzystania z serwisu transakcyjnego można pobrać tutaj )

Nasz serwis zleceniowy umożliwia:

– składanie zamówień na wypłaty zamknięte, wpłaty zamknięte, zasilenia bankomatów oraz konwój depozytów;

– śledzenie statusu złożonych zamówień;

– podgląd historii zamówień;

– generowanie oraz zapisywanie raportów w pliku;

– generowanie kodów QR dla wpłat zamkniętych w PLN.

  • zamówienie elektroniczne – Klient ma możliwość przesłania zamówienia w formie elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej, bądź z wykorzystaniem innych dostępnych kanałów;

Proces obsługi gotówki

Poczta Polska dysponuje największą siecią nowocześnie wyposażonych Centrów Obsługi Gotówki, które wyposażone są w nowoczesne urządzenia – sortery do banknotów, sortery do bilonu, liczarki, a bezpieczeństwo procesów oraz obsługiwanych wartości wspierają zastosowane systemy zabezpieczeń.

Wśród klientów, dla których przeliczamy znaki pieniężne znajdują się zarówno banki, instytucje finansowe, sieci handlowe jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa.

W Centrach Obsługi Gotówki  realizowany jest proces przeliczania wartości* (zarówno PLN jak i waluty obce), który obejmuje czynności:

  • sortowanie banknotów i monet,
  • weryfikacje autentyczności znaków pieniężnych,
  • przeliczanie banknotów i monet,
  • pakowanie znaków pieniężnych,
  • oznaczanie opakowań banknotów i monet.

Po przeliczeniu przyjętych od Klienta znaków pieniężnych ich równowartość jest przekazywana na wskazany rachunek bankowy.

Raportowanie procesu

Posiadamy systemy umożliwiające przygotowywanie raportów z przebiegu wykonanych usług, które:

  • obejmują dowolny okres,
  • sporządzane są cyklicznie lub okazjonalnie,
  • przekazywane następnego dnia roboczego po realizacji usługi, w przypadku raportów dziennych,
  • zawierają wymagane przez Klienta informacje takie jak: nazwa punktu, identyfikator punktu, kwoty, dzień odbioru, tytuł wpłaty lub informacje o ewentualnych różnicach,
  • przekazywane są w jednym z formatów stosowanych na rynku (xlsx, csv, xml, dbf, txt).

*Przeliczanie znaków pieniężnych w naszych Centrach Obsługi Gotówki odbywa się zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Prezesa NBP w sprawie sposobu i trybu przeliczania, sortowania, pakowania i oznaczenia opakowań banknotów i monet oraz wykonywania czynności związanych z zaopatrywaniem banków w te znaki z późniejszymi zmianami oraz wewnętrznymi przepisami.