Strona główna » Biznes » Poczta Polska Ochrona » Usługi Finansowe » Usługi dla banków < powrót

Usługi dla banków

Share on Facebook

Obsługa banków realizowana jest w dwóch modelach:

  • obsługa gotówki w ramach wpłaty zamkniętej oraz wypłaty zamkniętej,
  • cash handling.

Obsługa gotówki

Usługa polega na przejęciu od Klienta pełnej odpowiedzialności za proces obsługi gotówkowej, od chwili jej przyjęcia we wskazanej lokalizacji (wpłata zamknięta) do momentu uznania rachunku bankowego kontrahenta lub od chwili uznania rachunku Poczty Polskiej do chwili wypłaty gotówki we wskazanej lokalizacji (wypłata zamknięta). Istotną cechą tej usługi jest przejmowanie gotówki w momencie wpłaty oraz realizacji wypłat z zasobów gotówkowych Poczty Polskiej.

Przeliczenie oraz weryfikacja wartościowa i ilościowa gotówki we wpłacie zamkniętej oraz przygotowywanie pakietów z wypłatą zamkniętą, bądź wymianą odbywa się w Centrach Obsługi Gotówki.

Korzyści dla Klientów:

  • brak kosztów mrożenia pieniądza,
  • brak kosztów operacyjnych zarządzania gotówką w skarbcach,
  • brak kosztów utrzymania w swoich strukturach skarbca i liczarni,
  • możliwość dostosowania usługi do potrzeb Klienta,
  • możliwość realizowania usług w trybie standardowym lub nadzwyczajnym,
  • obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.

Cash handling

Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi powierzonych wartości pieniężnych, będących własnością Klienta znajdujących się w Centrach Obsługi Gotówki Poczty Polskiej, realizowanych na rzecz wskazanych przez Bank punktów (oddziałów, urządzeń, klientów). Usługa cash handling obejmuje:

1. Procesowanie gotówki:

  • przygotowywanie zasileń gotówkowych ze środków powierzonych bankowi,
  • przechowywanie gotówki powierzonej przez bank,
  • obsługa gotówkowa kaset urządzeń (np. bankomaty, recyklery, wpłatomaty),
  • realizacja obsługi gotówkowej w imieniu banku w relacji z NBP lub z innymi bankami.

2. Cash in transit obejmuje konwojowanie wartości pieniężnych, będących własnością Klienta, polegające na odbiorze, dostarczaniu oraz transporcie wartości pieniężnych w formie zamkniętej z/do miejsc wskazanych przez Klienta.

Wszystkie elementy usługi realizowane w ramach usługi cash handling są raportowane, zgodnie z uzgodnieniami między Klientem a Pocztą Polską.

Obsługa urządzeń

Obsługa bankomatów i wpłatomatów jest specjalistyczną usługą adresowaną zarówno do banków, jak i do operatorów urządzeń dualnych. W zakresie obsługi urządzeń obsługujemy następujące urządzenia:

Bankomaty:

  • zasilanie – przygotowanie kaset bankomatowych w Centrach obsługi Gotówki, transport, umieszczenie kasety w bankomacie,
  • odsilenie – wyjęcie kaset bankomatowych, transport, przeliczenie pozostałości gotówki w kasecie,
  • serwis podstawowy,
  • raportowanie.

Wpłatomaty:

  • odsilenie – wyjęcie kaset, transport do Centrum Obsługi Gotówki, rozliczenie,
  • serwis podstawowy,
  • raportowanie.

Wrzutnie:

  • odbiór wartości, transport i przeliczenie,
  • serwis podstawowy,
  • raportowanie.