Strona główna » Co najczęściej kupowali Klienci na poczcie w 2019 roku < powrót

Co najczęściej kupowali Klienci na poczcie w 2019 roku

Aktualność z dnia: 20.01.2020

placowka_pocztowa_poczta_polska_2_W 2019 roku klienci Poczty Polskiej wydali ok. 425 mln złotych na produkty sprzedawane w placówkach. Sprzedaż prasy i książek to aż 25% przychodu z działalności handlowej.

Klienci na poczcie kupują coraz chętniej, a sięgają głównie po artykuły sezonowe, prezentowe i okolicznościowe, związane ze świętami. W 2019 najlepiej sprzedawały się: długopisy, książki i książeczki dla dzieci, baterie, słodycze oraz portfele.

Poczta coraz większy nacisk kładzie na ofertę wydawniczą. W ubiegłym roku sprzedaż prasy oraz książek stanowiła 25% przychodów z jej działalności handlowej. Hitem sprzedażowym w listopadzie i grudniu, a także w rankingu z całego minionego roku, okazała się książka Olgi Tokarczuk „Bieguni”. W okresie przedświątecznym w placówkach pocztowych sprzedano blisko 50 tys. egzemplarzy książek Noblistki. Oprócz beletrystyki klienci Poczty chętnie kupują książki o zdrowiu, takie jak „Leki prosto z natury” oraz „Jak czytać wyniki badań”. Dużą popularnością cieszą się też repetytoria ósmoklasisty. Do grupy pocztowych bestsellerów można również zaliczyć przewodnik „Polska. Wyjątkowe weekendy i wakacje” oraz serię „Rozmówki na każdy wyjazd”.

Obecnie w placówkach dostępna jest oferta na Dzień Babci i Dzień Dziadka, która obejmuje m.in. książki dedykowane seniorom: „Tablet dla seniorów” czy „Smartfon dla seniora”. Od lutego rusza sprzedaż produktów walentynkowych. Oczywiście nadal fundamentem oferty handlowej w placówce pozostają towary pocztowe: koperty, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.