Strona główna » eFormularze potwierdzisz przy użyciu profilu zaufanego < powrót

eFormularze potwierdzisz przy użyciu profilu zaufanego

Aktualność z dnia: 19.08.2020

baner_pz_300x300Od 18 sierpnia 2020 r. chęć skorzystania z wybranych usług Poczty Polskiej można zgłaszać online, a swoją tożsamość potwierdzić przy użyciu profilu zaufanego. Dzięki temu klienci mogą korzystać z usług Poczty Polskiej szybciej i wygodniej, bez wychodzenia z domu.

W ramach eFormularzy Poczta Polska oferuje możliwość skorzystania z następujących usług: eINFO:awizo, Polecony do skrzynki, Dosyłanie, Doręczenie na życzenie oraz Przechowywanie. Z wszystkich tych usług Klienci mogą skorzystać składając odpowiednie żądanie czy zlecenie w placówce pocztowej albo przez Internet. Dla niektórych z nich konieczne jest potwierdzenie tożsamości, dlatego w przypadku dokonywania złożenia żądania online Poczta Polska udostępniła możliwość potwierdzenia tożsamości Klienta profilem zaufanym.

Teraz zamówienie wybranych usług Poczty Polskiej zajmuje tylko tyle, ile wypełnienie krótkiego formularza on-line dostępnego na stronie https://eformularze.poczta-polska.pl/. Wystarczy, że na stronie  Klient wybierze usługę, zaloguje się do profilu zaufanego oraz wypełni formularz zlecenia usługi. Poczta Polska na wskazany w formularzu adres e-mail przekaże Klientowi potwierdzenie złożenia żądania świadczenia danej usługi.

eINFO:awizo to usługa umożliwiająca otrzymywanie informacji o oczekiwaniu przesyłki w placówce pocztowej. Dzięki skorzystaniu z tej usługi Klienci o awizacji przesyłki dowiedzą się bez względu na czas i miejsce, w którym się znajdują. Wystarczy telefon albo dostęp do Internetu, bowiem informacje o awizacji przesyłki wysyłamy SMSem albo e-mailem w zależności od rodzaju kanału jaki wybierze Klient. Poczta Polska świadczy tą usługę bezpłatnie od dnia następnego po dniu przyjęcia zlecenia do jego odwołania.  W przypadku pism w postępowaniu: karnym, cywilnym, sądowo – administracyjnym, podatkowym, administracyjnym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, Klienci otrzymają zawiadomienie w formie papierowej.

Usługa Polecony do skrzynki polega na wrzucaniu przesyłek poleconych do skrzynki na listy adresata. Dodatkowo możemy informować Klientów, że adresowana przesyłka polecona została doręczona. Wystarczy, że w momencie składania żądania Klient poda nam swój numer telefonu albo adres e-mail. Poczta Polska świadczy tę usługę bezpłatnie od dnia następnego po dniu przyjęcia zlecenia do jego odwołania. Żądanie nie obejmuje przesyłek poleconych z potwierdzeniem odbioru lub o kształtach/rozmiarach uniemożliwiających włożenie ich do oddawczej skrzynki pocztowej.

Dosyłanie jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które zmieniają miejsce zamieszkania lub pobytu i chcą, aby przesyłki trafiały pod nowy adres. Dzięki usłudze Dosyłanie przesyłki adresowane do Klienta pod stary adres będę przesyłane pod nowy adres, który  wskaże w formularzu. Terminy realizacji usługi uzależnione są od rodzaju nadanej przesyłki, np. list ekonomiczny, list priorytetowy, paczka pocztowa ekonomiczna albo priorytetowa. Opłata za dosłanie przesyłki uzależniona od rodzaju przesłanej przesyłki, zaś dokonanie zgłoszenia online jest bezpłatne. Zgłoszone żądanie jest wykonywane maksymalnie przez 12 miesięcy, licząc od dnia zgłoszenia. Istnieje możliwość przedłużenia okresu korzystania z  usługi, przy czym okres ten określony w każdym kolejnym żądaniu nie może być dłuższy niż 12 miesięcy. Usługa nie obejmuje:

  • pism w postępowaniu: karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, podatkowym, administracyjnym oraz pisma w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • przesyłek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego, próbek z mlekiem,
  • PACZEK24, PACZEK48, Paczek+, Pocztex.

Doręczenie na życzenie to usługa, która umożliwia Klientom ponowne doręczenie awizowanej przesyłki poleconej. Można wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przedziale czasowym, w godzinach otwarcia placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę. Koszt usługi to jedyne 4,50 zł. Klienci zamówić mogą usługę przez elektroniczny formularz, telefonicznie dzwoniąc na naszą infolinię lub u listonosza. Więcej o usłudze można dowiedzieć się tutaj.

Dzięki usłudze przechowywania przesyłek korespondencja Klientów może spokojnie czekać na odbiór w placówce pocztowej. Możemy ją przechowywać nawet cztery tygodnie po pierwszej próbie doręczenia. Usługa dedykowana jest do awizowanych przesyłek nierejestrowanych (np. listy zwykłe niemieszczące się do skrzynki) i przesyłek rejestrowanych (np.: listy polecone, paczki), z wyłączeniem:

  • przesyłek pocztowych nadanych na zasadach specjalnych w trybie np.: kpa, kpc, kpk, Ordynacji podatkowej,
  • Pocztex, Paczki+, PACZKI24, PACZKI48,
  • paczek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego oraz próbek z mlekiem.

Żądanie przechowywania przesyłek można złożyć w formie elektronicznej albo papierowej. Składając żądanie poprzez formularz elektroniczny nie jest pobierana opłata. W przypadku złożenia żądania w placówce pocztowej pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 6,00 zł. Zaś opłata za przechowywanie przesyłek zależy od okresu przechowywania przesyłki i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przechowywanej przesyłki według cen zawartych w cenniku.