Strona główna » Nowoczesne kanały dostaw wsparciem dla branży eCommerce < powrót

Nowoczesne kanały dostaw wsparciem dla branży eCommerce

Aktualność z dnia: 21.05.2020
Share on Facebook

automat_paczkowy_poczta_polska_1_Polacy polubili wygodę. Kupując w swoich ulubionych sklepach online coraz częściej wybierają dostawę do jednego z miejsc samodzielnego odbioru. Aż o 50 proc. wzrosła popularność opcji „Odbiór w Punkcie”. Obecnie największą w Polsce sieć typu „click&collect” tworzą placówki Poczty Polskiej oraz sieci partnerskie: sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu. Przesyłkę można odebrać w jednym z 12,6 tys. punktów na terenie całego kraju.

Polacy bardzo dobrze odnajdują się w nowych realiach i szybko zmieniają dotychczasowe nawyki zakupowe. Może to oznaczać, że część z nas już na stałe zacznie korzystać z możliwości zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na rozpowszechnienie i rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach i automatach Smartbox.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, Poczta Polska odnotowała już prawie 50% wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach Orlen czy w kioskach Ruch. Jednocześnie dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki atrakcyjnym lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych m.in. Biedronka, przyciągają nowych klientów.

Odbiory przesyłek z punktów „click&collect” to trend w eCommerce, który rozwija się dynamicznie od kilku lat. Sieć punktów Poczty Polskiej jest największą siecią tego typu w Polsce i pozwala na wybór miejsca odbioru przesyłki z ponad 12 600 punktów w ramach jednej metody dostawy. Tylko w kwietniu br. możliwość odbioru zakupów w sieci punktów udostępniły swoim klientom m. in. sklepy Smyk.com oraz Decathlon.

W ramach nowych rozwiązań związanych z pandemią, Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala/PIN pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę. Bezdotykowy i szybki odbiór przesyłek zwiększa poczucie bezpieczeństwa.