Strona główna » Płatności bezgotówkowe coraz chętniej wybierane przez klientów Poczty Polskiej < powrót

Płatności bezgotówkowe coraz chętniej wybierane przez klientów Poczty Polskiej

Aktualność z dnia: 09.07.2020

1Poczta Polska od połowy marca do końca czerwca odnotowała wzrost płatności bezgotówkowych, zarówno w placówkach pocztowych, jak i u kurierów. Ta wygodna i dostępna forma płatności była idealnym rozwiązaniem dla klientów którzy nie chcieli dokonywać zapłaty za usługi pocztowe w formie gotówkowej.

Od stycznia do czerwca br. w porównaniu o analogicznego okresu z 2019 r. Poczta Polska odnotowała ponad 130% wzrost transakcji BLIKiem, zaś ilość płatności kartą wzrosła o ponad 20%. Największy wzrost miesiąc do miesiąca pod względem ilości płatności kartą nastąpił w marcu br. Zauważalny jest także znaczny wzrost płatności bezgotówkowych u kurierów Poczty Polskiej, gdzie do końca czerwca br. odnotowaliśmy wzrost ilości wykonanych płatności kartą o ponad 120% w porównaniu z analogicznym okresem z 2019 r.

Dzięki wyposażeniu placówek pocztowych w terminale płatnicze udostępniamy Klientom nie tylko możliwość płatności bezgotówkowych za nasze usługi, ale oferujemy także szereg innych wygodnych rozwiązań. Klienci mogą skorzystać m.in. z:

  • płatności w walucie karty – DCC (Dynamic Currency Conversion), która umożliwia dokonywania płatności za usługi Poczty Polskiej w walucie karty wydaną przez zagraniczny bank.
  • wypłaty gotówki z bankowej karty płatniczej, która umożliwia wypłatę gotówki z bankowej karty płatniczej za pomocą terminala płatniczego POS. Maksymalny limit wypłaty gotówki w placówkach pocztowych wynosi 5000 zł (nie więcej jednak niż limit wypłaty gotówki ustalony dla konkretnej karty płatniczej). Jeśli kwota transakcji dokonywanej kartą przekracza 1500 zł, w każdym wypadku wymagane jest przedstawienie przez klienta dokumentu potwierdzającego jego tożsamość. Z tytułu wypłaty gotówki za pomocą kart płatniczych Poczta Polska nie pobiera żadnych opłat, jednak wypłata może wiązać się z pobraniem przez bank (wydawcę karty) prowizji przewidzianej w tabeli opłat i prowizji danego banku.
  • cash-backu tej wygodnej usługi bankowej, która umożliwia Klientom wypłatę gotówki przy okazji dokonywania zapłaty za zakupy kartą płatniczą. Transakcja cash-back może być zrealizowana za pomocą terminala płatniczego POS wyłącznie razem z płatnością tj. transakcja sprzedaży i wypłaty gotówki ma miejsce podczas jednej operacji. Usługa ta jest możliwa dla wszystkich posiadaczy kart debetowych VISA i MasterCard wydanych przez banki, które uruchomiły funkcjonalność cash-back. Maksymalna kwota wypłaty wynosi 300 zł dla kart Visa oraz 500 zł dla kart MasterCard.
  • zakupu kodów Paysafecard, które umożliwiają sprzedaży voucherów paysafecard. To unikatowe kombinacje znaków tzw. kodów elektronicznych, które Klienci otrzymują w formie wydruku z terminala POS. Taki kod umożliwia dokonywanie płatności w serwisach internetowych, m.in. za usługi lub dostawy.

Co ważne wszystkie powyższe usługi świadczymy:

  • we własnej sieci placówek pocztowych, z wyłączeniem agencji pocztowych,
  • bez żadnych dodatkowych opłat naliczanych przez Pocztę Polską,
  • dla posiadaczy kart płatniczych VISA i MasterCard, jeśli świadczona usługa wymaga użycia karty.

Poczta Polska odnotowuje systematyczny wzrost ww. transakcji dokonywanych przy wykorzystaniu terminali płatniczych w placówkach pocztowych. W czerwcu w porównaniu do maja br. wzrost tych transakcji wahał się od 10% do 25%, a zakup kodów Paysafecard wzrósł o ponad 100%.