W Światowym Dniu Książki, tj. 23 kwietnia 2018 r., Poczta Polska we współpracy z firmą Garmond Press uruchomiła dodatkową, unikalną aplikację w ramach internetowej platformy www.poczyta.pl umożliwiającą zamówienie i dostawę wybranych tytułów książek do wskazanych 4000 placówek pocztowych w całym kraju.
Zamówienie książek jest bardzo proste i nie wymaga rejestracji, a płatność dokonywana jest dopiero przy odbiorze zamówienia.
Zamówienia książki można dokonać w trzech prostych krokach:
1) należy skompletować zamówienie dodając do koszyka interesujące pozycje,
2) wybrać punkt odbioru, dostępny w jednej z 4000 wybranych placówek pocztowych i podać numer telefonu,
3) potwierdzić zamówienie wprowadzając kod otrzymany SMS-em.
Dostawa zamówienia nie wymaga żadnych dodatkowych opłat i – w zależności od godziny złożenia zamówienia – będzie realizowana następnego dnia roboczego lub najpóźniej do dwóch dni roboczych. Płatność za zamówienie odbywa się przy odbiorze w wybranej placówce pocztowej. O gotowości do odbioru zamówienia Klienci zostaną powiadomieni SMS-em.
Dodatkowo w ramach uruchomionej funkcjonalności można w prosty sposób sprawdzić status zamówienia, a także dokonać anulowania zamówienia w sekcji „Sprawdź status zamówienia”. Aby sprawdzić status zamówienia wystarczy podać kod zamówienia (otrzymany SMS-em) i trzy ostatnie cyfry numeru telefonu, który podany został przy składaniu zamówienia.