Strona główna » Poczta Polska Partnerem akcji ,,Bezpieczny Przejazd” < powrót

Poczta Polska Partnerem akcji ,,Bezpieczny Przejazd”

Aktualność z dnia: 17.06.2019

BezpiecznyPrzejazd_podstawowa - jasne tłoPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podsumowały rok „obecności” żółtych naklejek na skrzyżowaniu toru i drogi. Oznakowanie 14 tys. przejazdów żółtymi naklejkami z informacjami ratującymi życie przynosi efekty. Przez ostatni rok 165 razy wstrzymany lub ograniczony był ruch pociągów po telefonie z podaniem numeru przejazdu, na którym było zagrożenie życia, możliwość tragedii, strat i problemów komunikacyjnych.

Dzięki żółtej naklejce, od czerwca 2018 r. operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali ponad 800 zgłoszeń. W 78 przypadkach dzięki specjalnemu szybkiemu połączeniu wstrzymano ruch pociągów na linii kolejowej, wezwano pomoc, zapobiegnięto tragedii. Przy 87 zgłoszeniach było ograniczenie jazdy pociągów, by zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i korzystających z przejazdów kolejowo-drogowych.

We wszystkich przypadkach – wypadków, kolizji i dewastacji na przejazdach kolejowych – ważna jest wiedza dotycząca lokalizacji miejsca zdarzenia, niezbędna do zgłoszenia zdarzenia pod nr alarmowy 112, wezwania pogotowia ratunkowego, policji, czy poinformowania dyspozytora PKP. Służą temu naklejki, którymi PKP sukcesywnie znakuje wszystkie własne przejazdy kolejowo-drogowe. Znajdują się na nich m.in. indywidualne  numery identyfikacyjne przejazdów oraz numer telefonu alarmowego, który w sytuacji stresowej łatwo zapomnieć.

Żółte naklejki, które mają wpływać także na zmniejszenie liczby wypadków i skuteczne usuwanie ich skutków,  to kolejna inicjatywa prowadzona przez PKP w ramach trwającej już kilkanaście lat kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd”. W jej ramach realizowany jest szereg działań skierowanych do kierowców, instruktorów nauki jazdy i pieszych (dzieci, młodzieży i dorosłych), w tym szkolenia, seminaria, symulacje wypadków, konkursy, happeningi, prelekcje dla dzieci, patrole Straży Ochrony Kolei w terenie, akcje prewencyjno-informacyjne na przejazdach kolejowo-drogowych i tzw. „dzikich przejściach”. Dystrybuowane są także materiały informacyjne i prowadzona jest kampania w mediach. W działaniach komunikacyjnych, promujących akcję i podnoszących świadomość Polaków w zakresie bezpieczeństwa na terenach kolejowych uczestniczy także Poczta Polska.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl oraz w mediach społecznościowych: #SzlabanNaRyzyko oraz #ŻółtaNaklejkaPLK.