Strona główna » Poczta Polska rozwija współpracę z siecią Żabka: możliwe nadawanie i zwroty przesyłek < powrót

Poczta Polska rozwija współpracę z siecią Żabka: możliwe nadawanie i zwroty przesyłek

Aktualność z dnia: 10.03.2021

hires_8516 (1)Poczta Polska udostępniła w całej sieci sklepów Żabka możliwość nadawania przesyłek oraz pilotażową opcję zwrotu towarów zakupionych online w Answear.com

Rynek eCommerce stale się rozwija i trend ten w dalszej perspektywie nadal będzie utrzymany. Klienci coraz częściej sięgają po dogodną formę zakupu towarów drogą on-line. E-zakupy artykułów elektronicznych, odzieży, książek czy też zabawek, zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej nabywane były tradycyjną drogą stacjonarną. Coraz częściej w e-sklepach Polacy zamawiają lekarstwa, żywność lub artykuły kategorii dom i ogród. Każda transakcja, związana z nabyciem towaru w Internecie, skutkuje nadaniem nowej przesyłki. Po stronie klienta leży wybór najdogodniejszej formy jej dostarczenia.

Odbiór przesyłek Poczty Polskiej w sieci Żabka to ciesząca się dużym zainteresowaniem opcja – udostępniona od 2017 roku. Oprócz odbioru przesyłek, istnieje także możliwość ich nadawania poprzez serwis https://paczki.zabka.pl – zarówno z opcją dostawy pod wskazany adres, jak również z opcją odbioru w wybranym sklepie z tej sieci. Przesyłkę można opłacić online, a następnie zanieść do sklepu Żabka.

Od niedawna Poczta Polska wraz z Żabka Polska oraz partnerem technologicznym PointPack S.A. wprowadziła pilotażowy projekt zwrotu towarów zakupionych online. Pierwszym partnerem biznesowym Poczty Polskiej, który skorzystał z kompleksowej opcji wysyłek i zwrotów towarów poprzez sieć Żabka jest Answear.com – multibrandowy sklep internetowy.

Polacy bardzo dobrze odnajdują się w nowych realiach i szybko zmieniają dotychczasowe nawyki zakupowe. Może to oznaczać, że część już na stałe zacznie korzystać z opcji zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na dalszy rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach, których Poczta ma już 13 600.