Strona główna » Poczta Polska wydała już 57 mln zł na bezpieczeństwo swoich pracowników < powrót

Poczta Polska wydała już 57 mln zł na bezpieczeństwo swoich pracowników

Aktualność z dnia: 30.04.2020

pp_zabezpiecza_pocztowcow2Wydatki Poczty Polskiej na środki mające zwiększyć bezpieczeństwo pocztowców w czasie pandemii wzrosły do 57 mln zł. Spółka wprowadziła szereg rozwiązań, które mają na celu zmniejszenie ryzyka zakażenia koronawirusem pocztowców, jak i klientów Poczty.

Pomimo ograniczeń związanych ze stanem epidemii, Poczta Polska świadczy usługi na terenie całego kraju. Do dyspozycji klientów jest ok. 7,5 tys. placówek zlokalizowanych we wszystkich gminach. Od pierwszych dni marca br. Spółka podjęła szereg działań, mających na celu zapewnienie pracownikom niezbędnych środków ochrony. Do tej pory zakupiono między innymi: 407 tys. żeli do dezynfekcji rąk w podręcznych pojemnikach o pojemności 30 ml lub 100 ml, blisko 145 tysięcy litrów żeli i płynów do dezynfekcji rąk oraz powierzchni, ponad 3,1 mln par jednorazowych rękawiczek, ponad 957 tysięcy maseczek jednorazowych i maseczek wielokrotnego użytku. Listonosze, pracownicy placówek pocztowych oraz pracownicy ochrony otrzymali także blisko 33 tysiące plastikowych przyłbic.

W trosce o bezpieczeństwo w placówkach pocztowych zostały zainstalowane osłony z pleksi oddzielające pracowników od klientów. Dodatkowo wydzielono strefy bezpieczeństwa, które wyznaczają odległość, jaką należy zachować między pracownikiem i klientem.

Zakupy środków ochrony są sukcesywnie realizowane, docelowo wszyscy listonosze zostaną wyposażeni w przyłbice, które będą dodatkowym, ponadnormatywnym zabezpieczeniem oprócz używanych obecnie i wymaganych maseczek. Na bieżąco kupowane są płyny do dezynfekcji i jednorazowe rękawiczki.