Strona główna » Poczta Polska zakupiła 100 tys. maseczek z wkładkami filtrującymi dla listonoszy < powrót

Poczta Polska zakupiła 100 tys. maseczek z wkładkami filtrującymi dla listonoszy

Aktualność z dnia: 05.10.2020
Share on Facebook

listonoszkaOperator pocztowy od początku epidemii koronawirusa zaopatruje swoich pracowników w środki ochrony osobistej. Do placówek pocztowych trafiła właśnie kolejna partia maseczek wielokrotnego użytku z logotypem firmy. Pocztowcy otrzymali już ponad milion maseczek różnego typu.

Zasoby środków ochronnych Poczta Polska uzupełnia na bieżąco. Spółka zakupiła właśnie dla pracowników 100 tys. niebieskich maseczek z logotypem firmy. Są to produkty wielorazowego użytku z wkładkami filtrującymi, które sukcesywne będą zastępować dotychczas używane maseczki. W pierwszej turze 50 tys. zostało już przesłanych do placówek, druga tura zaopatrzenia, w ramach której zostanie rozdystrybuowanych kolejnych 50 tys. środków ochrony osobistej zostanie dostarczona pracownikom w tym tygodniu.

– Bezpieczeństwo klientów oraz pocztowców są dla nas w Poczcie najważniejsze. Obecnie Spółka posiada zapas środków ochrony na ten rok. Chcemy być dobrze przygotowani do sezonu jesiennego, stąd decyzja o zakupie innych niż dotychczas maseczek z dodatkowymi filtrami, które będą wykorzystywane głównie przez listonoszy i pracowników ochrony. Pomimo trudnej sytuacji finansowej Spółki nie oszczędzamy na bezpieczeństwie i już teraz przygotowujemy się do zakupów maseczek, płynów do dezynfekcji i przyłbic na przyszły rok – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta na bieżąco uzupełnia zasoby jednorazowych rękawiczek. Nabyła ich w sumie 12,5 mln par. Ponadto od początku trwania epidemii operator pocztowy kupił ponad milion różnego typu maseczek oraz 820 tysięcy płynów do dezynfekcji rąk. Środki te pomagają bezpiecznie obsługiwać klientów. Pocztowcy zostali także wyposażeni w ponad 81 tys. przyłbic.

Aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, pocztowcy przypominają klientom, jak ważne jest zachowywanie prawidłowego dystansu i przestrzegania wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w placówkach pocztowych powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także mieć zasłonięte nos i usta.

Spółka zadbała również o środki bezpieczeństwa wewnątrz placówek pocztowych. Do tej pory zakupiono 37 tys.  szt. płynów do dezynfekcji powierzchni oraz zainstalowała 5800 przesłon w placówkach, oddzielających klientów od obsługujących. Natomiast w sortowniach przesyłek Poczta Polska przeprowadziła już 315 dezynfekcji prewencyjnych, które są dodatkowym działaniem ze strony pracodawcy zapewniającym bezpieczeństwo pracownikom.

Firma działa transparentnie, informuje pracowników na bieżąco o sytuacji związanej z zagrożeniem koronawirusem oraz o sposobach zachowywania bezpieczeństwa.