Strona główna » Przywracamy możliwość wysyłki przesyłek międzynarodowych do kolejnych krajów i terytoriów < powrót

Przywracamy możliwość wysyłki przesyłek międzynarodowych do kolejnych krajów i terytoriów

Aktualność z dnia: 18.01.2023

Od 18 stycznia br. Poczta Polska przywraca możliwość wysyłania przesyłek GLOBAL Expres do kolejnych 9 krajów oraz przesyłek priorytetowych do 26 krajów i terytoriów. Tym samym przesyłki GLOBAL Expres  przyjmowane są aktualnie do 33 krajów i terytoriów, paczki pocztowe priorytetowe do ponad 180 lokalizacji. 

Po utrudnieniach transportowych spowodowanych pandemią, Poczta Polska przywraca możliwość wysyłki przesyłek GLOBAL Expres do: Chorwacji, Francji, Hiszpanii, Japonii, Korei, Luksemburga, Portugalii, Słowenii i Tajlandii. Na listę krajów, do których można wysłać paczkę priorytetową powróciły: Armenia, Australia, Wyspa Wniebowstąpienia, Bangladesz, Barbados,  Bhutan,  Brunei, Kongo (Republika Demokratyczna), Gwinea Równikowa,  Eswatini (Suazi), Etiopia, Falklandy,  Kazachstan,  Kirgistan,  Lesotho, Madagaskar, Mauritius, Czarnogóra, Niger, Samoa, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca, Wyspy Św. Heleny, Tadżykistan, Turkmenistan, Uzbekistan oraz Zimbabwe.

Ze względu na sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa usługa GLOBAL Expres jest świadczona przez Pocztę Polską w tym momencie do 32 państw. Aby umożliwić klientom dogodną, międzynarodową wymianę korespondencji, Poczta Polska, we współpracy z operatorami zagranicznymi, sukcesywnie rozszerza listę krajów, do których można ponownie nadawać ponownie ten rodzaj przesyłek.

Usługa GLOBAL Expres to przesyłka pocztowa przeznaczona do szybkiego przesyłania drobnych rzeczy (masa do 2 kg) za granicę. Stanowi alternatywę dla oferty kurierskiej i jest dostępna dla dostępna dla klientów biznesowych i indywidualnych. GLOBAL Expres umożliwia nadawanie przesyłek listowych, w których znajdować się może nie tylko korespondencja czy dokumenty, ale również drobne przedmioty dopuszczone do obrotu pocztowego, np. płyty CD, książki, próbki towarów, drobne towary zamawiane w sklepach internetowych.

Usługa GLOBAL Expres jest realizowana w przewidywanych terminach  doręczenia. W związku z utrudnieniami w transporcie, zwłaszcza transporcie lotniczym do niektórych krajów oraz ograniczeniami w pracach służb eksploatacyjnych zagranicznych operatorów pocztowych (głównie w Ukrainie), spodziewane są opóźnienia w doręczaniu przesyłek wysyłanych do ww. krajów.

W ramach usługi możliwe jest śledzenie statusu przesyłki – od jej nadania do momentu jej doręczenia poza granicami Polski. Nadawca ma również możliwość otrzymywania informacji o doręczeniu przesyłki za pośrednictwem SMS albo e-mail. Przesyłki GLOBAL Expres objęte są procedurą odszkodowawczą.

Lista krajów do których świadczone są usługi Poczty Polskiej – aktualizacja na dzień 23.02.2023