Ruszyła nowa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK „Sprawdzaj, czytaj, pytaj!”. Ma ona na celu ostrzeganie konsumentów przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy.
Kampania Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma zwrócić uwagę społeczeństwa na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną, wyjątkową sytuacją. Ze skarg konsumentów wynika, że do wielu osób kierowane są oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Konsumenci namawiani są także na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie.
UOKIK przestrzega, by w panującej sytuacji nie dać się nabrać oszustom, ponieważ w trudnych czasach o wiele łatwiej wpaść w pułapkę. Na tego rodzaju sytuacje szczególnie narażeni są starsi konsumenci- nasi dziadkowie, rodzice czy sąsiedzi.
Kampanię promują dwa 30-sekundowe spoty przeznaczone do emisji w telewizji, radio, internecie oraz na nośnikach w przestrzeni publicznej.