Strona główna » W placówkach pocztowych osoby uprzywilejowane obsługiwane są poza kolejnością < powrót

W placówkach pocztowych osoby uprzywilejowane obsługiwane są poza kolejnością

Aktualność z dnia: 24.05.2019

mama_przodem_finW czerwcu br. w placówkach Poczty Polskiej pojawią się specjalne oznaczenia informujące o tym, że osoby uprzywilejowane mają pierwszeństwo obsługi. Dotyczy to kobiet w ciąży, osób z dziećmi do 2 roku życia oraz osób z niepełnosprawnościami. 

Wprowadzeniu nowych regulacji towarzyszy akcja informacyjna skierowana do klientów i pracowników Poczty Polskiej. Uregulowanie przepisów i start akcji informacyjnej zbiega się z obchodzonym 26 maja Dniem Matki. W social mediach hasłem akcji jest hasztag #mamaprzodem.

Kwestia priorytetowej obsługi klientów uprzywilejowanych nie jest obecnie uregulowana w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Wprowadzenie tego rodzaju zasad zależy od usługodawcy. W Poczcie Polskiej obowiązywały standardy, które określały, jak obsługiwać klientów uprzywilejowanych. Ponieważ do operatora dochodziły sygnały, że mogą być różnie interpretowane, zastąpiono je wewnętrznym aktem prawnym, który oprócz obsługi poza kolejnością reguluje kwestię oznaczeń umieszczanych w miejscach widocznych dla klientów.

Mamy w Poczcie

W Poczcie Polskiej większość z prawie 81 tys. pracowników to kobiety, a ponad 35 tys. z nich posiada dzieci zgłoszone przez pracodawcę do ubezpieczenia zdrowotnego.

Najwięcej pocztowych mam posiada dwójkę dzieci – 16,7 tys., druga pod względem liczebności grupa to matki jedynaków – 12,8 tys. pań.  Trzy pracownice posiadają dziewięcioro  dzieci, a trójkę pociech  ma 4,7 tys. pracownic Poczty Polskiej. Mamy korzystające z urlopów macierzyńskich i wychowawczych to rocznie kilka tysięcy osób. Poczta zatrudnia pracowników na zastępstwo, czekając na ich powrót do pracy.