Strona główna » Zmiany w regulaminach usług kurierskich i paczkowych < powrót

Zmiany w regulaminach usług kurierskich i paczkowych

Aktualność z dnia: 15.01.2019

Informujemy, iż od 1 lutego 2019 r. zmianie ulegają regulaminy świadczenia następujących usług Poczty Polskiej: Pocztex, Paczka+ oraz PACZKA24 i PACZKA48.

W nowo obowiązujących regulaminach doprecyzowano zapisy w zakresie identyfikacji i definicji przesyłki niestandardowej, zawartości zabronionej w obrocie pocztowym oraz odpowiedzialności operatora za niewykonanie oraz nienależyte wykonie usługi.

Dodatkowo w przypadku usług kurierskich (Pocztex) od początku lutego br. w przypadku przesyłek nadawanych z wykorzystaniem jednowarstwowej nalepki adresowej wygenerowanej z aplikacji Poczty Polskiej nadawca będzie zobowiązany generować w dwóch egzemplarzach wydruk elektronicznej książki nadawczej albo zestawienie liczby przesyłek Pocztex. Jeden podpisany egzemplarz dokumentu przekazywany będzie kurierowi wraz z nadawanymi przesyłkami, natomiast drugi pozostanie u nadawcy.

W regulaminach znalazły się również zapisy dotyczące standaryzacji oferty  przesyłek nadawanych z opcją „Odbiór w Punkcie”, które zaczną obowiązywać od 1 kwietnia 2019 r. Od tego czasu klienci nadający przesyłki z opcją „Odbiór w Punkcie” będą mogli nadawać przesyłki o masie nieprzekraczającej 20 kg o następujących parametrach:

  • Maksymalne wymiary przesyłek nadanych z opcją „Odbiór w punkcie”, gdzie punktem odbioru jest placówka pocztowa lub punkt partnerski – 70 cm x 60 cm x 60 cm; dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe  20 cm (średnica) x 70 cm (długość).
  • Maksymalne wymiary przesyłek nadanych z opcją „Odbiór w punkcie”, gdzie punktem odbioru jest automat pocztowy – 60 cm x 47 cm x 37 cm; dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe 20 cm (średnica) x 60 cm (długość).

Szczegółowe informacje oraz nowe regulaminy usług dostępne są na stronach produktowych usług paczkowych Poczty Polskiej oraz w zakresie usług kurierskich tutaj.