Pocztówkowa Mapa Dobra

Zbiórka darów rzeczowych w placówkach Poczty Polskiej

na rzecz lokalnie działających organizacji pozarządowych i instytucji społecznych

Idea programu

Pocztówkowa Mapa Dobra to inicjatywa, w ramach której Placówki Poczty Polskiej udostępniają swoją przestrzeń lokalnym organizacjom pozarządowym, aby te mogły samodzielnie prowadzić zbiórki darów rzeczowych na rzecz osób potrzebujących – przede wszystkim dzieci.

Organizatorem każdej zbiórki jest wyłącznie organizacja, która ją zgłasza i prowadzi.

Fundacja Grupy Poczta Polska pełni w programie wyłącznie rolę komunikacyjną i koordynacyjną na poziomie ogólnopolskim: promuje ideę pomagania, wspiera organizacje w działaniach informacyjnych oraz spaja akcje pod wspólnym hasłem „Pocztówkowa Mapa Dobra”. Fundacja nie jest organizatorem zbiórek publicznych, nie prowadzi ich i nie rozlicza.

Cele programu

  • Umożliwienie lokalnym organizacjom prowadzenia zbiórek w przestrzeni placówek pocztowych.
  • Zwiększenie dostępu do pomocy rzeczowej na terenie całego kraju.
  • Wspieranie lokalnych inicjatyw społecznych oraz instytucji pomocowych.
  • Angażowanie mieszkańców w działania dobroczynne w ich regionie.
  • Budowanie kultury dzielenia się i solidarności.

Na czym polega udział w programie?

Program daje możliwość, aby organizacje pozarządowe mogły – po uzyskaniu zgody dyrektora Regionalnej Sieci Poczty Polskiej – prowadzić własne, samodzielne zbiórki darów rzeczowych na terenie wybranych placówek.

Planowanym jest, aby zbiórki odbywały się cztery razy w roku, w okresach szczególnie ważnych dla Beneficjentów:

  • przed Świętami Bożego Narodzenia
  • przed Wielkanocą
  • przed Dniem Dziecka
  • przed rozpoczęciem roku szkolnego

Organizacja pozarządowa zgłaszająca zbiórkę:

1.Samodzielnie składa wniosek do MSWiA o wpis zbiórki do rejestru.

2.Samodzielnie prowadzi zbiórkę darów w wybranej placówce.

3.Samodzielnie rozlicza zbiórkę i publikuje wymagane sprawozdania.

4.Odpowiada za zgodność działań z ustawą o zbiórkach publicznych.

Fundacja może wesprzeć działania poprzez:

  • przygotowanie i udostępnienie materiałów wizerunkowych,
  • promocję programu jako wspólnej inicjatywy pod nazwą „Pocztówkowa Mapa Dobra”,
  • pomoc komunikacyjną przy prezentowaniu efektów akcji.

Dokumenty do pobrania

Przykładowy wzór prośby do dyrektora RS 14.14 KB

Jak zgłosić się do programu?

1.Nawiąż kontakt z Przedstawicielem Poczty Polskiej, z regionu w którym chcesz prowadzić zbiórkę

2. Pobierz dokument i go wypełnij.

3.Skieruj prośbę do właściwego Dyrektora Regionu Sieci

4.Po uzyskaniu zgody Dyrektora RS organizacja musi samodzielnie zgłosić zbiórkę publiczną do MSWiA.

5.Po wpisaniu zbiórki do rejestru MSWiA organizacja działając we współpracy z Przedstawicielem Poczty Polskiej może rozpocząć działania we wskazanych placówkach.