na rzecz lokalnie działających organizacji pozarządowych i instytucji społecznych
Pocztówkowa Mapa Dobra to inicjatywa, w ramach której Placówki Poczty Polskiej udostępniają swoją przestrzeń lokalnym organizacjom pozarządowym, aby te mogły samodzielnie prowadzić zbiórki darów rzeczowych na rzecz osób potrzebujących – przede wszystkim dzieci.
Organizatorem każdej zbiórki jest wyłącznie organizacja, która ją zgłasza i prowadzi.
Fundacja Grupy Poczta Polska pełni w programie wyłącznie rolę komunikacyjną i koordynacyjną na poziomie ogólnopolskim: promuje ideę pomagania, wspiera organizacje w działaniach informacyjnych oraz spaja akcje pod wspólnym hasłem „Pocztówkowa Mapa Dobra”. Fundacja nie jest organizatorem zbiórek publicznych, nie prowadzi ich i nie rozlicza.
Program daje możliwość, aby organizacje pozarządowe mogły – po uzyskaniu zgody dyrektora Regionalnej Sieci Poczty Polskiej – prowadzić własne, samodzielne zbiórki darów rzeczowych na terenie wybranych placówek.
Planowanym jest, aby zbiórki odbywały się cztery razy w roku, w okresach szczególnie ważnych dla Beneficjentów:
1.Samodzielnie składa wniosek do MSWiA o wpis zbiórki do rejestru.
2.Samodzielnie prowadzi zbiórkę darów w wybranej placówce.
3.Samodzielnie rozlicza zbiórkę i publikuje wymagane sprawozdania.
4.Odpowiada za zgodność działań z ustawą o zbiórkach publicznych.
1.Nawiąż kontakt z Przedstawicielem Poczty Polskiej, z regionu w którym chcesz prowadzić zbiórkę
2. Pobierz dokument i go wypełnij.
3.Skieruj prośbę do właściwego Dyrektora Regionu Sieci
4.Po uzyskaniu zgody Dyrektora RS organizacja musi samodzielnie zgłosić zbiórkę publiczną do MSWiA.
5.Po wpisaniu zbiórki do rejestru MSWiA organizacja działając we współpracy z Przedstawicielem Poczty Polskiej może rozpocząć działania we wskazanych placówkach.