Strona główna » Poczta Polska zwiększa sprzedaż w placówkach. Spółka rusza z szeroką ofertą dla kibiców polskiej reprezentacji < powrót

Poczta Polska zwiększa sprzedaż w placówkach. Spółka rusza z szeroką ofertą dla kibiców polskiej reprezentacji

Aktualność z dnia: 12.06.2018
Share on FacebookShare on Google+

Poczta_Polska_fb_post_18_06_07 copy 2 (1)Koszulki, szaliki, czapki, flagi i flagietki, maskotki, albumy i kolorowanki dla dzieci – to tylko część szerokiej oferty Poczty Polskiej przygotowanej specjalnie dla kibiców polskiej reprezentacji piłkarskiej. W czwartek (14.06.2018 r.) ruszają piłkarskie mistrzostwa świata w Rosji. Jednak już od kilkunastu dni atmosferę zbliżającego się mundialu można poczuć w placówkach pocztowych. Sprzedaż wydawnictw i produktów w placówkach pocztowych to szybko rosnący segment biznesowy Poczty Polskiej.

Od kilku lat systematycznie rosną przychody Poczty Polskiej z działalności handlowej. Po pierwszych miesiącach tego roku spółka odnotowała 5% wzrost w porównaniu do danych z pierwszych czterech miesięcy 2017 roku. W nowej ofercie pojawiło się więcej produktów, wzbogacono propozycję wydawnictw książkowych. Spółka przykłada też dużą wagę do oferty sezonowej (np. kosmetyki dedykowane akcji „Lato” oraz Dniu Matki czy gadżety kibica).

Nasza najnowsza oferta skierowana jest przede wszystkim do zwolenników drużyny Adama Nawałki, którzy mieszkają na wsi, w małych miejscowościach, gdzie nie ma ani księgarń, ani dużych supermarketów. Po raz kolejny placówki Poczty Polskiej wypełniają swoistą lukę na rynku i nasi klienci przy okazji załatwiania spraw pocztowych mają możliwość skorzystania z bardzo szerokiej oferty przygotowanej specjalnie z myślą o mistrzostwach świata w piłce nożnej – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Wśród oferowanych artykułów są książki o tematyce piłkarskiej, notesy i kalendarze z wizerunkami naszych reprezentantów. Na większości z nich jest podobizna kapitana piłkarskiej drużyny Roberta Lewandowskiego. Są też zagadki piłkarskie, historia mistrzostw świata, koszulki z polskim godłem oraz drobne gadżety, jak na przykład magnesy na lodówkę.

Poczta Polska stawiając na dynamiczny rozwój działalności handlowej systematycznie wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę. W placówkach pocztowych można kupić m.in. książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne, beletrystkę, serie dla dzieci i poradniki.

Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy i książek, która w 2017 roku osiągnęła niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln. W ubiegłym roku Poczta Polska zanotowała wartość sprzedaży wynikającą z prowadzonej działalności handlowej na poziomie 400 mln zł.

Firma zakłada, że w tym roku uda się osiągnąć wartość sprzedaży z działalności handlowej na poziomie nawet pół miliarda złotych. – Nasza działalność nie ogranicza się wyłącznie do obsługi paczek, czy listów. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i stale rozwijamy swoją ofertę. Dane dotyczące rosnących przychodów z działalności handlowej najlepiej świadczą o atrakcyjności naszej oferty – podkreśla Grzegorz Kurdziel.

Klienci Poczty Polskiej mają możliwość zapoznania się z ofertą dzięki serwisowi poczyta.pl, który prezentuje wszystkie wydawnictwa książkowe dostępne w sieci placówek pocztowych. Dzięki serwisowi klienci mają możliwość sprawdzenia, czy w wybranym miejscu znajduje się poszukiwana przez nich książka. Dodatkowo na poczyta.pl można drogą elektroniczną zarezerwować dostępne w placówce wydawnictwa lub złożyć zamówienie.