W szerokiej gamie usług finansowych świadczonych przez Pocztę Polską, jako dostawcę usług płatniczych, są przekazy pieniężne – zarówno w obrocie krajowym jak i zagranicznym – oraz wpłaty na rachunki bankowe. Duży wachlarz usług o zróżnicowanych wariantach pozwala zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagającego Klienta. W zależności od potrzeb oferujemy różne terminy realizacji. Przekazy pieniężne realizujemy nawet w 10-15 minut (Ekspres Pieniężny). W przypadku, gdy nie masz potrzeby pilnego przekazania środków, oferujemy również usługi z kilkudniowym czasem realizacji (Przekaz pocztowy). Co więcej, zyskujesz możliwość nadawania krajowych przekazów pieniężnych szybko, wygodnie i bez wychodzenia z domu przez stronę internetową Poczty Polskiej.
Natomiast jeżeli potrzebujesz przekazać środki na konto, możesz to zrealizować w każdej placówce pocztowej oraz za pośrednictwem listonosza – jako wpłata na rachunek bankowy. W celu zlecenia wpłaty na konto wystarczy podać dane niezbędne do realizacji usługi tj. kwotę, nr rachunku bankowego, dane nadawcy i odbiorcy środków oraz tytuł płatności.
W związku z Art. 20d ustawy o usługach płatniczych Poczta Polska, jako Dostawca usług płatniczych, udostępnia na swojej stronie internetowej broszurę informacyjną Komisji Europejskiej dotyczącą praw konsumentów przy dokonywaniu płatności w państwach członkowskich, opracowaną na podstawie art.106 ust.1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25listopada 2015r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, którą możesz pobrać tutaj.