W Poczcie Polskiej stawiamy na rozwój Pracowników, dlatego często proces rekrutacyjny zaczynamy od rekrutacji wewnętrznej. Chcemy, żeby każdy zaangażowany i ambitny Pracownik miał realny wpływ na rozwój swojej kariery zawodowej.
Niezależnie od tego czy jest to rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna, pewne elementy naboru pracowników są niezmienne.
W pierwszym etapie procesu rekrutacji wnikliwie analizujemy wszystkie nadesłane aplikacje – zwracamy tu uwagę na zgodność kwalifikacji i umiejętności prezentowanych przez Kandydatów z wymogami określonymi w opisie stanowiska. Z wybranymi Kandydatami kontaktujemy się telefonicznie, przeprowadzając wstępne rozmowy, po których najlepszych z nich zapraszamy na spotkanie rekrutacyjne.
Drugi etap to wywiady kwalifikacyjne z przedstawicielem HR i/lub bezpośrednim przełożonym. Spotkania służą wzajemnemu poznaniu się. Jesteśmy ciekawi jaką wiedzę, umiejętności i predyspozycje osobowościowe mają nasi przyszli Pracownicy.
W zależności od stanowiska, na jakie prowadzona jest rekrutacja, oprócz rozmowy, przy niektórych procesach, prosimy także o rozwiązanie profilowanego testu lub case study. Kandydaci na wysokie stanowiska menedżerskie przechodzą również ocenę kompetencji w formie Assessement Center (sesja zadaniowa dla grupy Kandydatów).
Wszyscy nasi potencjalni Pracownicy, uczestniczący w rozmowach kwalifikacyjnych, otrzymują od nas informację zwrotną. Kontaktujemy się z nimi telefonicznie lub e-mailowo.
Jak przygotować swoje CV?
- CV jest Twoją wizytówką – postaraj się, aby było czytelne i przejrzyste.
- Umieść w nim prawdziwe informacje dotyczące przebiegu kariery zawodowej, zadań na poszczególnych stanowiskach – istotne z punkt widzenia stanowiska na jakie aplikujesz.
- Pokaż swoje mocne strony i pochwal się swoimi sukcesami zawodowymi i pozazawodowymi.
Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej?
- Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi naszej firmy i świadczonych przez nią usług. Podczas rozmowy rekrutacyjnej możesz zostać zapytany o to co wiesz o swoim potencjalnym przyszłym pracodawcy.
- Ułóż sobie w głowie informacje na temat swojego dotychczasowego doświadczenia zawodowego, posiadanych umiejętności i kwalifikacji. Pomyśl o nich pod kątem stanowiska o które się ubiegasz – na tym skoncentrujemy się w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.
- W czasie rozmowy rekrutacyjnej odpowiadaj szczerze – Rekruter wyczuje kiedy nie będziesz mówił prawdy czy albo będziesz koloryzował. Pamiętaj, że Twoje doświadczenia i umiejętności można sprawdzić już na etapie rekrutacji.
- Przygotuj sobie wcześniej wszystkie pytania jakie chciałbyś zadać osobie prowadzącej rozmowę.
- Myśl pozytywnie. Wiara w siebie i przekonanie, że to praca dla Ciebie zdecydowanie pomagają w czasie rekrutacji.