Bezpłatne eINFO:awizo jest połączeniem tradycyjnej korespondencji z e-mailami lub sms-ami. Zamiast papierowego awizo Poczta oferuje powiadomienie cyfrowe. To opcja, która szczególnie przydaje się w wakacje. Działalność Poczty Polskiej zakłada coraz większą cyfryzację usług pocztowych.
Elektroniczne eINFO:awizo jest wysyłane klientom w formie wiadomości sms albo e-mail. Informuje o nadejściu przesyłki pocztowej, której nie można doręczyć adresatowi bezpośrednio. Klient dowiaduje się z tego powiadomienia o możliwości odbioru przesyłki we wskazanym terminie i w danej placówce pocztowej. Poczta Polska odnotowuje rosnące zainteresowanie cyfrowym awizem. W ciągu sześciu miesięcy roku 2018 liczba osób korzystających z eINFO:awizo wzrosła o ponad 10 % w odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Poczta Polska wysyła sms albo e-mail w zależności od wyboru kanału komunikacji przez klienta. To rozwiązanie stworzone zostało z myślą o klientach, którzy korzystają ze współczesnych rozwiązań technologicznych, oczekują łatwego dostępu do informacji. Nie ograniczają ich czas i miejsce pobytu w danej chwili. Z usługi eINFO:awizo korzystają klienci prowadzący mobilny styl życia, a oczekujący korespondencji, która jest dostarczana pod adres ich zamieszkania.
Taką formę powiadomień Poczta udostępnia w ramach usług powszechnych, listowych i paczkowych.
Uruchomienie usługi
Klienci mogą zlecić usługę elektronicznie albo w wersji papierowej. Aby złożyć zlecenie elektroniczne wystarczy wejść na stronę internetową, wypełnić i wysłać formularz. Zgłoszenie żądania przy wykorzystaniu formularza elektronicznego wymaga dodatkowo uwierzytelnienia tożsamości w placówce oddawczej.
Klienci mogą również od razu udać się do dowolnej placówki pocztowej, wypełnić i podpisać stosowny formularz dostępny w placówce, a następnie złożyć go pracownikowi Poczty Polskiej lub przekazać swojemu listonoszowi. Usługa eINFO:awizo jest bezpłatna.