Poczta Polska wspólnie z kioskami i salonikami prasowymi Ruch wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Już teraz bezdotykowo można odebrać paczkę w placówkach pocztowych oraz na stacjach PKN Orlen.
Do sieci Odbiór w Punkcie należy ok. 12 tys. punktów. Klienci sami decydują gdzie trafią e-zakupy. Wybierając dostawę do kiosków i saloników prasowych Ruch, klienci odbiorą przesyłki całkowicie bezdotykowo. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala/PIN pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę. To kolejne działanie Poczty Polskiej mające na celu usprawnienie usługi Odbiór w PUNKCIE. Bezdotykowy i szybki odbiór przesyłek zwiększa poczucie bezpieczeństwa.
W ramach sieci Odbiór w Punkcie Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła szereg zmian, wśród nich:
- Wydzielenie specjalnych stref bezpieczeństwa w placówkach pocztowych, gwarantujących możliwość zachowania bezpiecznej odległości pomiędzy klientem a pracownikiem.
- Montaż ochronnych barier pleksi przy kasach w punktach odbioru.
- Ograniczenie liczby klientów przebywających w tym samym czasie w punkcie.
- Zabezpieczenie punktów i pracowników w niezbędne środki do dezynfekcji i ochrony osobistej.
- Zmiana procedury odbioru na bezdotykową weryfikacje tożsamości w placówkach pocztowych i na stacjach paliw Orlen – klient okazuje jedynie z bezpiecznej odległości dokument tożsamości, następnie pracownik sam spisuje cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu na pokwitowaniu odbioru.
- Odbiór bez pokwitowania w placówkach pocztowych i na stacjach Orlen – klient nie składa podpisu i odbiera przesyłkę bez pokwitowania.