Strona główna » Barometr paczkowy Poczty Polskiej < powrót

Barometr paczkowy Poczty Polskiej

Aktualność z dnia: 04.05.2015

Poczta Polska doręczyła w 1. kwartale 2015 roku ponad 20 procent paczek więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. Poczta zaobserwowała mocny ruch paczkowy już na początku stycznia, gdy klienci zwracali prezenty kupione na Gwiazdkę, drugi szczyt paczkowy przypadł w drugiej połowie marca i miał związek z zakupami przedświątecznymi. 

Barometr paczkowy Poczty Polskiej to jedyne na rynku narzędzie mierzące kondycję handlu w internecie. To także barometr polskiej gospodarki on-line – na jego podstawie możemy oceniać, czy Polacy chcą wydawać pieniądze w sieci. Zakupy w internecie są już tak duże, że większość firm handlujących w „realu”, chcąc dalej się rozwijać, musi inwestować w rozwiązania eCommerce.

W 1. kwartale 2015 roku Poczta Polska zanotowała wzrost liczby wysyłanych paczek o 21 procent więcej niż w tym samym okresie 2014 roku. W pierwszym kwartale, po zwrotach prezentów gwiazdkowych, prym wiodły platformy sklepowe z konfekcją i sprzętem sportowym. Kupujemy w internecie, bo tak jest wygodniej, szybciej i mamy większy wybór niż w trakcie tradycyjnych zakupów.

Mamy strategię rozwoju ściśle związaną z obsługą rynku eCommerce. Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla eCommerce: powyżej 1,5 mld zł – mówi Sławomir Żurawski odpowiedzialny w Poczcie Polskiej za rozwój segmentu paczkowo-kurierskiego oraz eCommerce. Dla Poczty rynek paczkowy to priorytet. Spółka chce być możliwie najbardziej dostępna ze swoimi usługami dla klientów, którzy dzisiaj oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki.
Przykładem budowy szerokiego dostępu do usług Poczty Polskiej jest strategiczna współpraca z operatorem Stacja z Paczką. Klienci biznesowi Poczty Polskiej mogą już nadawać przesyłki z możliwością ich odbioru na około 900 stacjach paliw ORLEN, które stanowią równomiernie rozmieszczoną w kraju sieć punktów odbiorczych.