Strona główna » Jedziesz na wakacje, ale czekasz na przesyłkę? Mamy szereg ułatwień, które możesz zlecić online i spokojnie wyjechać na urlop < powrót

Jedziesz na wakacje, ale czekasz na przesyłkę? Mamy szereg ułatwień, które możesz zlecić online i spokojnie wyjechać na urlop

Aktualność z dnia: 08.07.2021

1190-670 - wakacje biuro prasowePoczta Polska oferuje szeroki pakiet usług doskonale sprofilowany pod kątem sezonu wakacyjnego i potrzeb osób, które w związku z urlopami planują wyjazdy, a więc nie będą dostępne w miejscu zamieszkania, by odebrać przesyłkę. Klienci mogą skorzystać z przekierowania przesyłki pod wskazany adres,  możliwości przechowywania przesyłek, czy poste restante – opcji, dzięki której przesyłka może zostać odebrana w dowolnej placówce Poczty Polskiej na terenie całego kraju. Usługi można sprawnie zamówić – także drogą online.

W związku z urlopami i wyjazdami poza miejsca zamieszkania, odbiór korespondencji może być znacznie utrudniony. Na tę okoliczność Poczta Polska proponuje szeroki wachlarz usług w zakresie dostarczenia przesyłek, dając klientom szansę wyboru oferty najlepiej dopasowanej do indywidualnych oczekiwań.

Osobom, które planują dłuższe wyjazdy wakacyjne, Poczta Polska udostępnia usługę umożliwiającą wydłużenie możliwości przechowania przesyłki w placówce pocztowej ze standardowych 14 dni do nawet czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Aktywację usługi  Przechowywanie przesyłki można zgłosić w formie elektronicznej lub papierowej. W razie skorzystania z drugiej formy, wydrukowany i wypełniony formularz należy złożyć osobiście w placówce pocztowej, lub też przekazać listonoszowi. Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według dostępnego na stronie cennika Poczty Polskiej.

W czasie wakacyjnych wyjazdów przydatna może okazać się usługa  Doręczenie na życzenie , dzięki której awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie doręczona pod adres wskazany na przesyłce. Usługa udostępnia klientowi możliwość wyboru najdogodniejszego terminu i przedziału godzinowego, w których chciałby on odebrać awizowaną przesyłkę. Należy pamiętać, że odbiór jest możliwy w ramach pracy placówki pocztowej, która doręcza ponownie awizowaną przesyłkę. Usługę można aktywować elektronicznie poprzez dostępny na stronie e-formularz, telefonicznie lub u listonosza. Koszt usługi to 4,50 zł.

Klientom, którzy nie przebywają stale pod jednym adresem, a chcą odbierać korespondencję, Poczta Polska poleca usługę  Poste restante. Umożliwia ona odebranie przesyłki w dowolnie wybranej placówce pocztowej. W przypadku skorzystania z tej usługi, ważne jest, aby przesyłka była właściwie zaadresowana. Kolejność danych powinna być następująca: imię i nazwisko albo pełna nazwa adresata, napis „poste restante”, właściwy kod pocztowy i nazwa placówki pocztowej, która ma wydać przesyłkę. Przesyłki nadawane na poste restante doręczane są w cenie wybranej przez klienta usługi, bez dodatkowej opłaty.

Usługa  Dosyłanie umożliwia przekierowanie przesyłki pod wskazany adres. Jest doskonałą propozycją dla klientów zmieniających adres zamieszkania lub pobytu. Aby z niej skorzystać wystarczy wypełnić elektroniczny lub papierowy formularz dostępny na stronie internetowej Poczty Polskiej. Formularz w wersji papierowej można przekazać listonoszowi lub złożyć osobiście w placówce pocztowej, by przesyłki docierały pod nowym adresem. Zgłoszenie żądania przy wykorzystaniu formularza elektronicznego wymaga dodatkowo uwierzytelnienia tożsamości poprzez profil zaufany lub osobiście w placówce oddawczej. Klienci składający żądanie poprzez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów. Osoby składające żądanie w placówce pocztowej uiszczają jednorazową opłatę w wysokości 6,00 zł. Należność za dosłanie przesyłki jest uzależniona od jej rodzaju. Zgłoszone żądanie jest wykonywane maksymalnie przez 12 miesięcy, licząc od dnia zgłoszenia. Istnieje możliwość przedłużenia okresu korzystania z usługi.

Warto pamiętać, że powyższe usługi nie obejmują: pism w postępowaniu karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym, podatkowym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, przesyłek PACZKA24, PACZKA48, Paczka+ oraz Pocztex.