Strona główna » Obsługa sądów: ostatnia partia 10 tys. tabletów trafiła do Poczty Polskiej < powrót

Obsługa sądów: ostatnia partia 10 tys. tabletów trafiła do Poczty Polskiej

Aktualność z dnia: 21.11.2016

15135482_1818644675039821_48081166_nPoczta Polska realizuje drugi etap wdrożenia systemu elektronicznego potwierdzania odbioru (EPO) na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. 16 listopada br. dostawca przekazał Poczcie Polskiej ostatnią partię 10 tysięcy tabletów. W ramach świadczenia obsługi na rzecz polskiego sądownictwa pracownicy Poczty Polskiej będę wykorzystywać łącznie ponad 20 tysięcy tabletów oraz 9 000 signature padów.

16 listopada br. Poczta Polska otrzymała ostatnią partię urządzeń wykorzystywanych do świadczenia usługi elektronicznego potwierdzania odbioru w ramach obsługi polskiego wymiaru sprawiedliwości. Tablety sukcesywnie są przekazywane do placówek pocztowych na terenie całego kraju. W tym samym czasie odbywają się szkolenia pracowników Poczty z obsługi nowych urządzeń.

Zgodnie z podpisaną umową na obsługę korespondencji sądowej Poczta Polska od 1 marca 2016 r. świadczy usługę elektronicznego potwierdzania odbioru z wykorzystaniem tabletów oraz dedykowanej aplikacji „Mobilny Listonosz” na obszarze obejmującym 76% PNA (Pocztowych Numerów Adresowych). W ramach drugiego etapu wdrożenia EPO usługą obejmowane są sukcesywnie kolejne obszary kraju.

Innowacyjne usługi

Aplikacja „Mobilny Listonosz” będzie wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej. Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług co znacząco zwiększy jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim.

Poczta Polska istotnym elementem infrastruktury państwa

Realizacja kontraktu na obsługę polskich sądów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, to kolejny krok w kierunku pełnienia przez Pocztę Polską roli narodowego operatora cyfrowego. Dysponuje ona odpowiednimi rozwiązaniami technologicznymi oraz siecią placówek, aby wspierać administrację w procesie cyfryzacji usług publicznych. Poczta Polska jest w stanie zapewnić zintegrowany wielokanałowy dostęp do e-usług dla 100% mieszkańców kraju.