Strona główna » Pamiętaj! List polecony już wkrótce nadasz bez znaczka < powrót

Pamiętaj! List polecony już wkrótce nadasz bez znaczka

Aktualność z dnia: 06.11.2020
Share on Facebook

OPLATA_POBRANA_BANER_300X300Przypominamy, że od 1 lutego 2021 r. nie będzie możliwości opłacenia znaczkami listów poleconych krajowych oraz zagranicznych.

Z początkiem lutego 2021 r. Poczta Polska wprowadza standaryzację opłaty dla przesyłek  listowych rejestrowanych, zarówno w obrocie krajowym, jak i zagranicznym. Wszystkie przesyłki listowe rejestrowane będzie można nadawać w analogiczny sposób jak paczki czy przesyłki wartościowe, tj. bez znaczka pocztowego. Wystarczy, że klient wypełni potwierdzenie nadania i przekaże przesyłkę do nadania pracownikowi Poczty. Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę będzie nanoszone przez pracownika Poczty Polskiej na dedykowanej nalepce R, która zostanie rozbudowana o specjalne pole do tego przeznaczone. Brak konieczności naklejania znaczków na przesyłki listowe rejestrowane nie tylko uprości proces ich nadawania, ale także znacznie skróci  czas obsługi w placówce pocztowej.

Podobne rozwiązanie stosują także zagraniczni operatorzy pocztowi m.in. Niemcy, Francja, Słowacja, Belgia, Holandia, Hiszpania, Szwajcaria, Węgry.

Znaczki pocztowe nadal będzie można wykorzystywać do opłacenia przesyłek listowych nierejestrowanych oraz do celów kolekcjonerskich.

Poczta Polska podejmuje szereg działań zmierzających do ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2. W związku ze stanem zagrożenia epidemiologicznego wdrażane są rozwiązania i  procesy jak najmniej stykowe. W placówkach pocztowych zostały wycofane z użytkowania zwilżacze wodne służące do nawilżenia znaczków pocztowych w celu naklejenia ich na przesyłki listowe. Dzięki temu Poczta Polska jeszcze bardziej zadba o bezpieczeństwo Klientów i swoich pracowników – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Jednocześnie zalecamy także, by Klienci w trosce o bezpieczeństwo swoje oraz naszych pracowników wykorzystywali możliwość płatności bezgotówkowych, np. kartami płatniczymi lub telefonem. Pozwoli to także skrócić czas obsługi Klientów oraz czas oczekiwania w kolejce.