Strona główna » Zmiany w Regulaminie świadczenia usług powszechnych < powrót

Zmiany w Regulaminie świadczenia usług powszechnych

Aktualność z dnia: 27.05.2020

Logo_poziom_302x159Od 27 maja 2020 r. zmianie ulega „Regulamin świadczenia usług powszechnych”. Zmiany wprowadzone w dokumencie polegają na jego ujednoliceniu z obowiązującymi przepisami prawa. Docelowo klienci będą mogli jeszcze szybciej załatwić sprawy na poczcie.

Zmiany w „Regulaminie świadczenia usług powszechnych” obowiązujące od 27 maja br. dotyczą ujednolicenia treści regulaminu z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności rozporządzeniem w sprawie wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego. W przypadku, gdy odbiorca nie będzie mógł pokwitować odbioru przesyłki rejestrowanej, doręczający będzie mógł sam określić datę doręczenia, wskazać osobę, która odebrała przesyłkę oraz przyczynę braku podpisu odbiorcy.

Poczta Polska wprowadza także modyfikację sposobu potwierdzania uiszczenia opłaty za przesyłki polecone w obrocie krajowym i zagranicznym. Od 1 lutego 2021 r. zamiast znaczka pocztowego, naklejany będzie nowy znak opłaty pocztowej w postaci nalepki z literą R.

Uproszczenie procesu nadawania przesyłek poleconych przyczyni się do skrócenia czasu obsługi klientów w placówce pocztowej.

Od 1 lutego 2021 roku znaczki pocztowe będą mogły być wykorzystywane do potwierdzenia opłacenia wyłącznie przesyłek listowych nierejestrowanych w obrocie krajowym i zagranicznym.

Z nowym Regulaminem świadczenia usług powszechnych można zapoznać się tutaj.