Dzięki usłudze Doręczenie na życzenie awizowana przesyłka polecona zostanie ponownie doręczona pod adres wskazany na przesyłce.
Jak to działa?
Możesz wybrać doręczenie pod pierwotny adres w wybranym przez Ciebie przedziale czasowym, w godzinach otwarcia placówki doręczającej ponownie awizowaną przesyłkę.
Jak skorzystać?
Doręczenie na życzenie możesz zlecić na trzy sposoby:
- przez Internet wypełniając formularz elektroniczny, który dostępny jest tutaj,
- telefonicznie od pon. do pt. w godz. 8.00-20.00:
(+48) 43 842 06 00 z telefonów komórkowych i z zagranicy
801 333 444 z telefonów stacjonarnych,
- zlecając usługę listonoszowi wręczając wydrukowany i wypełniony formularz, który dostępny jest do pobrania tutaj.
Listonosz przyjmuje wyłącznie zlecenia realizacji usługi ponownego doręczenia przesyłki pod pierwotny adres.
W celu zlecenia usługi należy przygotować następujące dane:
1) numer przesyłki,
2) datę pierwszego zawiadomienia,
3) dane adresowe adresata, w tym adres e-mail albo numer telefonu.
Dopuszczalny termin zlecenia usługi wynosi 10 dni*, licząc od dnia następnego po pozostawieniu pierwszego awiza.
*Przyjęcie zlecenia na realizację usługi po godzinie 11:00 jest traktowane jako otrzymane w dniu następnym, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
Jaki jest termin realizacji usługi?
Najwcześniej dnia następnego*, licząc od dnia przyjęcia zlecenia usługi i nie później niż 14 dni, licząc od następnego dnia po pozostawieniu pierwszego awiza
* z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
Doręczenie na życzenie można zamówić w następujących przedziałach czasowych, w godzinach pracy placówki pocztowej:
09:00 – 13:00
13:00 – 15:00
15:00 – 19:00
Jaka jest wysokość opłaty?
Opłata za usługę wynosi 4,50 zł.
Ważne!
Usługa Doręczenie na życzenie nie obejmuje pism w postępowaniu: karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym, podatkowym oraz pism w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.