Strona główna » Paczki i listy » Odbiór » Przekierowanie (Dosyłanie) < powrót

Przekierowanie (Dosyłanie)

Share on FacebookShare on Google+

Jeśli zmieniasz miejsce zamieszkania lub pobytu i chcesz, aby przesyłki trafiały pod nowy adres, mamy dla Ciebie odpowiednią usługę! Dzięki usłudze Dosyłanie adresowana do Ciebie przesyłka trafi pod adres przez Ciebie wskazany.


Jak to działaJak to działa?

Przesyłki adresowane do Ciebie pod stary adres będę przesyłane pod nowy adres, który  wskażesz w formularzu. Terminy realizacji usługi uzależnione są od rodzaju nadanej przesyłki, np. list ekonomiczny, list priorytetowy, paczka pocztowa ekonomiczna albo priorytetowa.


Jakz tego skorzystaćJak skorzystać?

Żądanie dosyłania przesyłek możesz złożyć w formie elektronicznej albo w formie papierowej.

Formularz elektroniczny dostępny jest tutaj.

Zgłoszenie żądania przy wykorzystaniu formularza elektronicznego wymaga dodatkowo uwierzytelnienia tożsamości w placówce oddawczej.

Wykaz placówek, w których należy dokonać potwierdzenia tożsamości zostanie przekazany komunikatem elektronicznym.

Papierową wersję formularza żądania można:

  • otrzymać w placówce pocztowej albo
  • pobrać ze strony internetowej Poczty Polskiej.

Wydrukowany i wypełniony formularz można złożyć osobiście w placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi.


CennikJaka jest wysokość opłaty?

Składając żądanie poprzez formularz elektroniczny nie jest pobierana opłata. W przypadku złożenia żądania w placówce pocztowej pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 6,00 zł.

Opłata za dosłanie przesyłki uzależniona od rodzaju przesłanej przesyłki.


UwagaWażne!

Zgłoszenie żądania przy wykorzystaniu formularza elektronicznego wymaga dodatkowo uwierzytelnienia tożsamości w placówce oddawczej.

Wykaz placówek, w których należy dokonać potwierdzenia tożsamości zostanie przekazany komunikatem elektronicznym.

Zgłoszone żądanie jest wykonywane maksymalnie przez 12 miesięcy, licząc od dnia zgłoszenia. Istnieje możliwość przedłużenia okresu korzystania z  usługi, przy czym okres ten określony w każdym kolejnym żądaniu nie może być dłuższy niż 12 miesięcy.

Usługa nie obejmuje:

  • pism w postępowaniu: karnym, cywilnym, sądowo-administracyjnym, administracyjnym, podatkowym oraz pisma w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • przesyłek z zawartością pszczół i piskląt ptactwa domowego, próbek z mlekiem,
  • PACZEK24, PACZEK48, Paczek+, Pocztex.