Niewykonanie usługi – jeśli w trakcie postępowania reklamacyjnego stwierdzono brak doręczenia (w tym brak podjęcia próby doręczenia) kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym.
Nienależyte wykonanie usługi – jeśli podjęcie próby doręczenia przez Pocztę Polską S.A. kwoty pieniężnej nie nastąpiło w terminie 8 dni od dnia nadania (z zastrzeżeniem przekazów ze świadczeniami emerytalno – rentowymi).
- Nadawca,
- Adresat – w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń albo gdy kwota określona w przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi.
Reklamację można wnieść poprzez wypełnienie druku formularza reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej, który dostępny jest tutaj.
Nie wcześniej niż po upływie 14 dni licząc od dnia następnego po dniu nadania i nie później niż w terminie 12 miesięcy licząc od dnia nadania przekazu pocztowego.
Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę zgłaszającego reklamację,
- pozostałe dane adresowe,
- powód reklamacji,
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
- podpis i datę sporządzenia reklamacji,
- oryginał dowodu nadania przekazu pocztowego.
*Jeżeli nadawca zrzeknie się prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz adresata do reklamacji należy dołączyć stosowne oświadczenie.
Reklamacja rozpatrywana jest przez właściwą jednostkę Poczty Polskiej S.A., w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej złożenia.