Niewykonanie usługi – jeśli w trakcie postępowania reklamacyjnego stwierdzono brak uznania rachunku odbiorcy kwotą pieniężną określoną na blankiecie wpłaty.
Nienależyte wykonanie usługi – uważa się przekazanie wpłaty:
- na rachunek bankowy odbiorcy po upływie terminów realizacji,
- w kwocie niższej niż widniejąca na dowodzie wpłaty,
- na rachunek bankowy niezgodny z rachunkiem widniejącym na dowodzie wpłaty.
Wpłacający, którego dane znajdują się na formularzu wpłaty lub odbiorca w przypadku zrzeczenia się praw do dochodzenia roszczeń przez wpłacającego (oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do dochodzenia roszczeń należy dołączyć do reklamacji).
Reklamację można wnieść poprzez wypełnienie druku formularza reklamacyjnego dostępnego w każdej placówce pocztowej oraz na stronie internetowej, który dostępny jest tutaj.
Nie wcześniej niż po upływie trzech dni roboczych po dokonaniu wpłaty oraz w terminie nieprzekraczającym 13 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu dokonania wpłaty.
Reklamację należy wnieść na formularzu reklamacyjnym. Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę zgłaszającego reklamację,
- pozostałe dane adresowe,
- dane z dowodu przyjęcia wpłaty,
- powód złożenia reklamacji,
- dyspozycję dot. nieprawidłowo przekazanej kwoty wpłaty, kwoty pobranej opłaty oraz odsetek ustawowych,
- podpis i datę złożenia reklamacji,
- oryginał dowodu wpłaty.
*Jeżeli wpłacający zrzeka się prawa do dochodzenia roszczeń na rzecz odbiorcy do reklamacji należy dołączyć stosowne oświadczenie.