Polityka Antykorupcyjna
Działalność Poczty Polskiej SA jest prowadzona zgodnie z normami etycznymi i prawnymi, w tym w szczególności z przepisami dot. zapobiegania korupcji, a wszelkie decyzje podejmowane są w sposób uczciwy, rzetelny, wiarygodny oraz bez przyjmowania i wręczania nielegalnych korzyści.
Działania antykorupcyjne Poczty Polskiej mają na celu zidentyfikowanie i maksymalne ograniczenie ryzyka korupcji w organizacji, a także odzwierciedlenie zasady: zero tolerancji dla jakichkolwiek przejawów działań korupcyjnych w prowadzonej działalności gospodarczej.
Na podstawie Polityki antykorupcyjnej Poczty Polskiej SA, zapewniając jednocześnie, zgodność z Polską Normą PN-ISO 37001:2017-05 „Systemy zarządzania działaniami antykorupcyjnymi. Wymagania i wytyczne stosowania”, zbudowano i wdrożono w Spółce system zarządzania działaniami antykorupcyjnymi. Powyższe pozwoliło na uzyskanie w dniu 8 listopada 2022 r. Certyfikatu AB-10185/2022 potwierdzającego, że SZDA został ustanowiony, należycie wdrożony i stosowany zgodnie z obowiązującym standardem ISO 37001:2016 obejmującym „Usługi pocztowe, w tym o charakterze powszechnym. Usługi kurierskie i logistyczne.”
Działania antykorupcyjne podejmowane przez Pocztę Polską S.A. służą ograniczaniu możliwości wystąpienia strat finansowych i reputacyjnych oraz odnoszą się do najlepszych praktyk w tym zakresie.
Naruszenie Polityki antykorupcyjnej Poczty Polskiej S.A. lub podejrzenie korupcji można zgłosić na specjalnie temu dedykowany adres e-mail: etyka@poczta-polska.pl