Strona główna » Poczta Polska doręczyła ponad dwa razy więcej paczek na stacje PKN Orlen < powrót

Poczta Polska doręczyła ponad dwa razy więcej paczek na stacje PKN Orlen

Aktualność z dnia: 12.12.2019

poczta_polska_odbior_w_punkcie_4_W porównaniu do danych z zeszłego roku, w 2019 dwa razy więcej paczek trafiło do sieci Odbiór w Punkcie, którą tworzą: placówki pocztowe, stacje PKN Orlen, sklepy Żabka oraz kioski i saloniki prasowe RUCH-u. Dzięki usłudze Poczty Polskiej paczkę można odebrać w jednym z ponad 12 tys. punktów na terenie całego kraju. 

W tym roku liczba paczek, które trafiły do punktów odbioru, podwoiła się. Systematycznie wzrasta popularność stacji paliw Orlen, jako miejsca odbioru przesyłki, z dynamiką blisko 240% w stosunku do roku ubiegłego. Poczta Polska już w 2015 roku rozpoczęła proces dostosowania sieci punktów odbioru do oczekiwań klientów. Jako pierwsze dołączyły do nas stacje paliw Orlen, następnie kioski/saloniki RUCH-u oraz sklepy Żabka. Przyjęta strategia okazała się skuteczna. Klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci click&collect Poczty Polskiej.

Na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl można obejrzeć aktualną mapę ze wszystkimi punktami. Opcja ta jest także udostępniana przez e-sklepy.  Dzięki temu klienci mogą wskazać, do jakiego punktu mają być dostarczone ich zakupy. Klient ma 7 dni na odbiór przesyłki lub 2 dni w przypadku automatu. Po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru, Poczta Polska wysyła do klienta SMS i e-mail.

W lipcu br. Poczta Polska uruchomiła pierwsze automaty paczkowe, które stanęły w pocztowych placówkach oraz w sklepach Biedronka. Obecnie klienci mogą zamawiać zakupy do 200 tego typu maszyn na terenie całej Polski.