Historie sukcesu

Zainspiruj się przykładami marek, które dzięki Direct Mail osiągnęły realne wyniki – zdobyły nowych klientów, zwiększyły sprzedaż i zaangażowanie odbiorców oraz wzmocniły swoją pozycję na rynku.

laptop na tle logo Google

Google

Reklamodawca ■ Google
Sektor ■ Reklama
Medium ■ Direct Mail & WWW
Grupa docelowa ■ 1 000 japońskich MSP
Data ■ 2013

Google prowadzi intensywne działania marketingowe B2B, promując AdWords jako narzędzie do generowania leadów sprzedażowych dla dużych firm, MSP i ekspertów. Rynek jest jednak przesycony podobnymi ofertami, a w Japonii – gdzie kampania była realizowana – zagraniczne marki, jak Google, spotykają się z ograniczonym zaufaniem.

Celem kampanii było zachęcenie firm do przetestowania AdWords. Podkreślano łatwość mierzenia efektów kampanii online. Co ciekawe, zamiast reklamy cyfrowej, Google zastosował tradycyjny Direct Mail. Tysiąc japońskich przedsiębiorców otrzymało paczkę z zamkniętym pudełkiem i hasłem „Odszukaj Klucz do sukcesu w biznesie razem z Google”. Kod do otwarcia można było uzyskać tylko poprzez AdWords, co motywowało do skorzystania z usługi. W środku znajdował się spersonalizowany kod dostępu do strony z informacjami o firmie odbiorcy. Cała kreacja została przygotowana lokalnie, by wzmocnić wiarygodność marki w oczach japońskich firm.

Wyniki kampanii

95% odbiorców otworzyło przesyłki otrzymane w ramach mailingu

51% użytkowników odwiedziło przygotowany serwis WWW i wypełniło ankietę

Zwrot (ROI) 90:1 oraz złota nagroda Mailbox DMA Echo Awards 2014

kot bawiący się ulotką reklamową

Bulk Cat Litter

Reklamodawca ■ Bulk Cat Litter Warehouse, Canada
Sektor ■ Handel detaliczny
Medium ■ Direct Mail, ulotka
Grupa docelowa ■ Właściciele kotów
Data ■ 2014

Kanadyjska firma Bulk Cat Litter Warehouse chciała zwiększyć swoją sprzedaż za pomocą marketingu bezpośredniego. Chciano wykorzystać ulotkę, ale aby sprawić, by się wyróżniała, agencja reklamowa Rethink wpadła na pomysł, że powinna ona w pierwszej kolejności przyciągać uwagę kotów, nie ich właścicieli. W ramach tej kampanii do właścicieli docierano poprzez koty dzięki wydrukowaniu przesyłek na papierze nasączonym kocimiętką. Koty zareagowały na przesyłki, a w ślady swoich kotów poszli ich właściciele.

Wyniki kampanii

Skokowy wzrost liczby klientów i sprzedaży

Ponad 370 000 wyświetleń na YouTube

4 509 udostępnień na Facebooku

siłownia

Kingdom of Sports

Reklamodawca ■ Kingdom of Sports, Niemcy
Sektor ■ Fitness
Medium ■ Direct Mail, ulotka
Grupa docelowa ■ Wszyscy
Data ■ 2014

Kingdom of Sports, jedna z największych siłowni w Niemczech, chciała zwiększyć liczbę sprzedawanych karnetów. Kampania mailingowa oparta została o wysyłkę listów do osób mieszkających w określonej odległości od klubów należących do Kingdom of Sports.

Projekt ulotki odwoływał się do zmysłu dotyku – wydrukowano ją na papierze ze specjalnej mieszanki papieru i poliestru, której nie da się rozedrzeć. W treści zawarto wyzwanie – że odbiorca, który zdoła przedrzeć ten list na pół, otrzyma darmowy karnet do siłowni na rok. Jeśli nie sprosta wyzwaniu (a było to niemożliwe), oferowano mu darmowy karnet na miesiąc.

Wyniki kampanii

23% wzrost liczby nowych członków

przód czerwonego fiata

Fiat 124 Spider – Autogazetta

Reklamodawca ■ Fiat
Sektor ■ Motoryzacyjny
Medium ■ druki, listy reklamowe
Grupa docelowa ■ Wszyscy
Data ■ 2017

Badania wykazały, że rynek samochodów sportowych w tym przedziale cenowym jest bardzo nasycony, dlatego agencja KROW musiała znaleźć sposób na całkowite pominięcie konkurencji. Zespół zidentyfikował grupę docelową, nazwaną „pokoleniem ja” – osoby przed lub po etapie rodzinnym, kierujące się emocjami, a nie praktycznymi potrzebami. Postanowiono więc odwołać się do włoskiej kultury lat 60., kojarzonej z pewnością siebie, stylem i wolnością. Grupa ta miała również tradycyjne podejście do mediów – ufała recenzjom w drukowanych magazynach motoryzacyjnych.

Efektem kampanii była replika magazynu z lat 60., zawierająca pochlebną recenzję oryginalnego Fiata 124 Spider. Wykorzystano autentyczne artykuły, zdjęcia, papier i czcionki z tamtej epoki, aby zachować klimat oryginału. Pierwsza część publikacji prezentowała klasyczny model, a w drugiej płynnie przechodzono do nowego, pokazując go jako naturalnego spadkobiercę legendarnego Fiata.

Wyniki kampanii

2 221 paczek DM

sprzedano 40 samochodów Fiat 124 Spider
i 20 innych modeli

Wskaźnik konwersji: 2,7%

kobieta na łące z wyciagnietą nogą w bucie

Zelen Shoes

Reklamodawca ■ Zelen Shoes
Sektor ■ handel detaliczny/obuwniczy
Medium ■ druki, listy reklamowe
Grupa docelowa ■ Młodzież
Data ■ 2013

Zelen Shoes to firma handlująca obuwiem z misją zapewnienia najlepszej obsługi i asortymentu zarówno online jak i w sklepach stacjonarnych. Firma zaistniała w roku 2009, lecz jej korzenie sięgają dalej w czasie. Rozwijając się, Zelen Shoes korzystało z wielu narzędzi i kanałów marketingowych, poza przesyłkami tradycyjnymi. Ostatecznie, aby wzmocnić sprzedaż i nawiązać skuteczniejszą rywalizację z konkurencją, właściciele zdecydowali się skorzystać z oferty druków bezadresowych Poczty Kanadyjskiej..

Korzystając z możliwości profilowania grupy docelowej, mailing został skierowany do osób w wieku między 16 a 26 lat, mieszkających w pobliżu dotychczasowych klientów Zelen. W celu efektywnego pomiaru skuteczności kampanii, każdy z reklamowanych produktów został połączony z kodem QR kierującym bezpośrednio do oferty.

Wyniki kampanii

412% wzrost ruchu w sklepie internetowym

22% wzrost transakcji  

Młody mężczyzna uśmiechnięty spogląda w kierunku widza.

e-Polecony

Cyfrowy świat w Twoim zasięgu.

Sprawdź