- Strona główna
- Dla Biznesu
- Logistyka gotówki
- Transport i obsługa gotówki
Obsługa gotówki
Oferujemy kompleksową obsługę gotówki opartą o wygodne, sprawdzone rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów. Odbieramy wpłaty i dostarczamy wypłaty środków pieniężnych bezpośrednio z i do punktu klienta. W zależności od potrzeb klienta także z wykorzystaniem urządzeń samoobsługowych / wpłatomatów. Obsługujemy zarówno złotówki walutę polską jak i waluty obcą.
Wpłaty i wypłaty środków pieniężnych w formie zamkniętej:
Wpłata zamknięta – to środki pieniężne otrzymane od klienta w bezpiecznym opakowaniu wraz z dołączonym dowodem wpłaty, w celu dokonania ich wpłaty, w uzgodnionym w umowie terminie, na wskazany przez klienta rachunek bankowy.
Przyjmujemy pełną odpowiedzialność od momentu przyjęcia Wpłaty zamkniętej w uzgodnionej lokalizacji, do momentu złożenia dyspozycji przelewu środków pieniężnych na określony przez klienta w umowie rachunek bankowy.
Wypłata zamknięta – to środki pieniężne będące naszą własnością, które odpowiednio wcześniej przygotowywane są w naszych liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki i w bezpiecznym opakowaniu przekazane klientowi zgodnie z zamówieniem.
Przyjmujemy pełną odpowiedzialność za realizację Wypłaty zamkniętej od momentu uznania naszego rachunku bankowego kwotą tej Wypłaty, do momentu pisemnego potwierdzenia przez klienta otrzymania kwoty tej Wypłaty.
KORZYŚCI
-
- Brak kosztów„mrożenia” pieniądza,
- Brak kosztów operacyjnych osobistego zarządzania gotówką w liczarni,
- Brak kosztów utrzymania w swoich strukturach liczarni – w przypadku Banków,
- Możliwość korzystania z usług realizowanych usług w trybie standardowym lub nadzwyczajnym,
- Obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.
NADMIAR to gotówka pochodząca z utargów z lokalizacji kontrahenta, przekazana w bezpiecznym opakowaniu, w celu jej przeliczenia, a więc sprawdzenia pod względem wartości, jakości oraz autentyczności. Wysokość kwoty w Nadmiarze, ustalona w wyniku tej weryfikacji zostaje przekazana na wskazany przez kontrahenta w umowie rachunek bankowy.
Gotówka w nadmiarze jest własnością kontrahenta, do momentu realizacji dyspozycji przelewu przez Pocztę Polską S.A.
ZASIŁEK to gotówka odpowiednio wcześniej przeliczona i umieszczona w bezpiecznym opakowaniu w liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki, na podstawie przekazanego przez kontrahenta zamówienia, które wydane są kontrahentowi lub osobie upoważnionej przez niego.
Gotówka w Zasiłku jest własnością kontrahenta, od momentu wydania jej przez liczarnię kontrahentowi lub osobie upoważnionej.
Usługa cashprocessing może występować również łącznie z usługą Konwojowania (transport gotówki), realizowaną przez nasze sekcje operacyjne (więcej tutaj).
KORZYŚCI
-
- Brak kosztów„mrożenia” pieniądza,
- Brak kosztów operacyjnych osobistego zarządzania gotówką w liczarniach,
- Brak kosztów utrzymania w swoich strukturach liczarni – w przypadku Banków,
- Możliwość korzystania z usług realizowanych usług w trybie standardowym lub nadzwyczajnym,
- Obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.
Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi powierzonych wartości pieniężnych, będących własnością Klienta znajdujących się w liczarniach Poczty Polskiej, realizowanych na rzecz wskazanych przez Bank punktów (oddziałów, urządzeń, klientów). Usługa cash handling obejmuje:
Procesowanie gotówki:
- przygotowywanie zasileń gotówkowych ze środków powierzonych banku,
- przechowywanie gotówki powierzonej przez bank w liczarniach,
- obsługa gotówkowa kaset urządzeń (np. bankomaty, recyclery, wpłatomaty),
- realizacja obsługi gotówkowej w imieniu banku w relacji z NBP lub z innymi bankami.
Usługa Cash Handlingu może występować również łącznie z usługą Konwojowania (transport gotówki), realizowaną przez nasze sekcje operacyjne (więcej tutaj).
Wszystkie elementy usługi realizowane w ramach usługi cash handling są raportowane, zgodnie z uzgodnieniami między Klientem a Pocztą Polską.
W ramach usprawnień w obsłudze proponujemy
Serwis zleceniowy
System dedykowany dla naszych Klientów, udostępniany na zabezpieczonej stronie WWW, za pośrednictwem którego, z wykorzystaniem indywidualnych haseł, klient może przekazywać zlecenia na Wpłaty i Wypłaty zamknięte (Usługa Finansowa) oraz Nadmiar i Zasiłek (Cashprocessing). Korzystając z serwisu nasi Klienci mają wgląd w działania swoich pracowników, w szczególności w historię transakcji w podziale na każdą swoją lokalizację.
Serwis ten umożliwia również wygenerowanie dowodu wpłaty z QR kodem, do przekazanego zlecenia Wpłaty w PLN oraz Nadmiar w PLN.
Kod QR
Kod graficzny, w którym przy korzystaniu z serwisu zleceniowego automatycznie zakodowane zostają wymagane przez naszych klientów informacje, w tym te umieszczone na wymaganym dowodzie wpłaty. Taki dowód wpłaty z QR kodem wystarczy wydrukować i dołączyć do Wpłaty w PLN. Dla naszych klientów to sam zysk; redukuje do minimum ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia proces przygotowania wpłaty poprzez elektronizację procesu oraz oszczędność czasu.
Umożliwiamy generowanie dowodu wpłaty z QR kodem z:
- serwisu zleceniowego, również bez konieczności przekazywania zleceń przez serwis zleceniowy; instrukcja – pobierz
- z systemu naszych klientów, według ściśle określonych wytycznych;
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami lub możliwościami technologicznymi zapraszamy do kontaktu: