Banknoty, bilon oraz kalkulator

Obsługa gotówki

Oferujemy kompleksową obsługę gotówki opartą  o wygodne, sprawdzone rozwiązania dostosowane do potrzeb klientów. Odbieramy wpłaty i dostarczamy wypłaty środków pieniężnych bezpośrednio z i do punktu klienta. W zależności od potrzeb klienta także z wykorzystaniem urządzeń samoobsługowych / wpłatomatów. Obsługujemy zarówno złotówki walutę polską jak i waluty obcą.

Wpłaty i wypłaty środków pieniężnych w formie zamkniętej:

Wpłata zamknięta – to środki pieniężne otrzymane od klienta w bezpiecznym opakowaniu wraz z dołączonym dowodem wpłaty, w celu dokonania ich wpłaty, w uzgodnionym w umowie terminie, na wskazany przez klienta rachunek bankowy.
Przyjmujemy pełną odpowiedzialność od momentu przyjęcia Wpłaty zamkniętej w uzgodnionej lokalizacji, do momentu złożenia dyspozycji przelewu środków pieniężnych na określony przez klienta w umowie rachunek bankowy.

Wypłata zamknięta – to środki pieniężne będące naszą własnością, które odpowiednio wcześniej przygotowywane są w naszych liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki i w bezpiecznym opakowaniu przekazane klientowi zgodnie z zamówieniem.
Przyjmujemy pełną odpowiedzialność za realizację Wypłaty zamkniętej od momentu uznania naszego rachunku bankowego kwotą tej Wypłaty, do momentu pisemnego potwierdzenia przez klienta otrzymania kwoty tej Wypłaty.

KORZYŚCI
    • Brak kosztów„mrożenia” pieniądza,
    • Brak kosztów operacyjnych osobistego zarządzania gotówką w liczarni,
    • Brak kosztów utrzymania w swoich strukturach liczarni – w przypadku Banków,
    • Możliwość korzystania z usług realizowanych usług w trybie standardowym lub nadzwyczajnym,
    • Obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.

 

NADMIAR to gotówka pochodząca z utargów z lokalizacji kontrahenta, przekazana w bezpiecznym opakowaniu, w celu jej przeliczenia, a więc sprawdzenia pod względem wartości, jakości oraz autentyczności. Wysokość kwoty w Nadmiarze, ustalona w wyniku tej weryfikacji zostaje przekazana na wskazany przez kontrahenta w umowie rachunek bankowy.
Gotówka w nadmiarze jest własnością kontrahenta, do momentu realizacji dyspozycji przelewu przez Pocztę Polską S.A.

ZASIŁEK to gotówka odpowiednio wcześniej przeliczona i umieszczona w bezpiecznym opakowaniu w liczarniach – Centrach Obsługi Gotówki, na podstawie przekazanego przez kontrahenta zamówienia, które wydane są kontrahentowi lub osobie upoważnionej przez niego.
Gotówka w Zasiłku jest własnością kontrahenta, od momentu wydania jej przez liczarnię kontrahentowi lub osobie upoważnionej.

Usługa cashprocessing może występować również łącznie z usługą Konwojowania (transport gotówki), realizowaną przez nasze sekcje operacyjne (więcej tutaj).

KORZYŚCI
    • Brak kosztów„mrożenia” pieniądza,
    • Brak kosztów operacyjnych osobistego zarządzania gotówką w liczarniach,
    • Brak kosztów utrzymania w swoich strukturach liczarni – w przypadku Banków,
    • Możliwość korzystania z usług realizowanych usług w trybie standardowym lub nadzwyczajnym,
    • Obsługa i współpraca z NBP pozostaje po stronie Poczty Polskiej.

 

Usługa obejmuje zespół czynności wykonywanych w procesie obsługi powierzonych wartości pieniężnych, będących własnością Klienta znajdujących się w liczarniach Poczty Polskiej, realizowanych na rzecz wskazanych przez Bank punktów (oddziałów, urządzeń, klientów). Usługa cash handling obejmuje:

Procesowanie gotówki:

  • przygotowywanie zasileń gotówkowych ze środków powierzonych banku,
  • przechowywanie gotówki powierzonej przez bank w liczarniach,
  • obsługa gotówkowa kaset urządzeń (np. bankomaty, recyclery, wpłatomaty),
  • realizacja obsługi gotówkowej w imieniu banku w relacji z NBP lub z innymi bankami.

Usługa Cash Handlingu może występować również łącznie z usługą Konwojowania (transport gotówki), realizowaną przez nasze sekcje operacyjne (więcej tutaj).

Wszystkie elementy usługi realizowane w ramach usługi cash handling są raportowane, zgodnie z uzgodnieniami między Klientem a Pocztą Polską.

W ramach usprawnień w obsłudze proponujemy

Serwis zleceniowy

System dedykowany dla naszych Klientów, udostępniany na zabezpieczonej stronie WWW, za pośrednictwem którego, z wykorzystaniem indywidualnych haseł, klient może przekazywać zlecenia na Wpłaty i Wypłaty zamknięte (Usługa Finansowa) oraz Nadmiar i Zasiłek (Cashprocessing). Korzystając z serwisu nasi Klienci mają wgląd w działania swoich pracowników, w szczególności w historię transakcji w podziale na każdą swoją lokalizację.

Serwis ten umożliwia również wygenerowanie dowodu wpłaty z QR kodem, do przekazanego zlecenia Wpłaty w PLN oraz Nadmiar w PLN.

Kod QR

Kod graficzny, w którym przy korzystaniu z serwisu zleceniowego automatycznie zakodowane zostają wymagane przez naszych klientów informacje, w tym te umieszczone na wymaganym dowodzie wpłaty. Taki dowód wpłaty z QR kodem wystarczy wydrukować i dołączyć do Wpłaty w PLN. Dla naszych klientów to sam zysk; redukuje do minimum ryzyko pojawienia się błędów i usprawnia proces przygotowania wpłaty poprzez elektronizację procesu oraz oszczędność czasu.

Umożliwiamy generowanie dowodu wpłaty z QR kodem z:

  • serwisu zleceniowego, również bez konieczności przekazywania zleceń przez serwis zleceniowy; instrukcja – pobierz
  • z systemu naszych klientów, według ściśle określonych wytycznych;

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani naszymi usługami lub możliwościami technologicznymi zapraszamy do kontaktu:

E-mail

sekretariat.cppo@poczta-polska.pl

Młody mężczyzna uśmiechnięty spogląda w kierunku widza.

e-Polecony

Cyfrowy świat w Twoim zasięgu.

Sprawdź